Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Goed dat je er mee bezig bent (alleen niet denken dat je nu klaar bent :+).

Wat wil je ermee vertellen?

2. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    Ik vind dat je de volgende keer foto's moet nemen die kenmerkend zijn voor de Kanaaldijk. Een kapot bord, een magazijn, Gamma, kruispunt, dat soort dingen. Foto 19 bijvoorbeeld, dat vind ik nou niet typerend voor Kanaaldijk (niet dat ik er ooit kom maar afijn).

3. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Thanks.

Een beetje de lege kale sfeer die er 's avonds heerst, die wil ik laten zien.

Uhu, dat soort dingen staan er inderdaad niet al te veel tussen. (vind het overigens wel grappig dat je de kanaaldijk überhaupt kent ;) )

4. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    Nja, ik ken het totaal niet :p Dat bedoelde ik ook met het laatste zinnetje ;) Als ik een reportage maak over Maassluis, dan maak ik foto's van de bekende gebouwen en straten van Maassluis en pak ik niet een huis van de voorkant, of een voorbij rijdende auto want dat zegt niets over Maassluis zelf. Standbeelden, oude centrum, kerk, dat soort dingen.

Maar misschien is dat dan weer het verschil tussen een documentaire en een reportage :9 Henrive, kom er maar in!

5. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Dat is juist wat ik niet wil. beetje cliché allemaal, ik wilde dus de verlatenheid na sluitingstijd (tegen de avond) laten zien.

6. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ja, als ik tijd heb zal ik wel proberen een lang verhaal te posten, ik moet nu eerst een essay afmaken over musea en tentoonstellingsbeleid en presentatie en kijkervaringen en :'-(

7. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Thanks alvast, ik waardeer de moeite! Succes met je schoolwerk.

8. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    5, 9 en 10 zijn mooi. Ik wil best kritiek geven, maar ik weet te weinig van reportage/serie fotografie om dat te kunnen doen, denk ik

9. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb sinds gister eindelijk de 50mm. 1.8 binnen gekregen. Werd tijd ook. Leuk lensje. Maar 50mm. is voor veel dingen toch echt al teveel gezoomed. Ik zou graag nog een grotere hoek willen hebben. Kleiner dan de 18 van de kitlens iig.

10. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik ben zelf aan het kijken naar een 28/30/35mm lens. Ooit wil ik ook nog een groothoek (8-16 van sigma (L) ).

Maar toch, de 50mm1.8 blijft een erg leuke portretlens!

11. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Speciaal voor Josh :)

12. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Waarom is zijn blik niet bij de duif?

13. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Waarom wel?

14. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Zit er ook een verhaal achter Henrive? Wat wil je ermee uitstralen?

15. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Neuh, niet per se, gewoon een techniekopdracht, waarvoor ik 2 portretten moest maken van een persoon ('t liefst een wat extravagantere van school, dit is een goede vriend van me), 1 met een lamp en 1 zonder. Dat was de opdracht.

En toen zat er opeens een duif in het schilderlokaal en die ging ik vangen, en toen heb ik deze foto's gemaakt.

Maar goed, Eric is wel een beetje een dromer, hij zit altijd heel erg in zijn eigen hoofd, dus dat is het een beetje. Die duif is eigenlijk slechts een prop, vond het visueel wel grappig.

Ik reageerde met een wedervraag omdat ik de vraag vrij irrelevant vond (of in ieder geval een verkeerde vraagstelling), soms maak je keuzes op basis van intuïtie, of omdat het gewoon esthetisch is.

Laatst bewerkt: 12 mei 2011
  16. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Ik vind doordat hij op beide foto's wegkijkt die jongen een beetje cameraschuw overkomen en snap niet helemaal wat de duif erbij komt doen.
    Over mijn vraag: die vraagstelling klopt gewoon en vond ikzelf wel relevant, daarom vroeg ik 'm. Savvy

17. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9

owww Yeahhh. Papier voor mijn Polaroid camera!

@ Henrive, krijg ik nog een mooi verhaal over mijn eerste poging docu-fotografie?:eek:

18. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Nice Tom!
    @Henrive, prachtige portretten!
    Ik zie er echt een Josh figuur in, heel afwezig en de duif doet in mijn ogen veel toe voegen, namelijk alsof duiven de enige zijn die hem snappen en dat hij daar zijn verdriet bij kwijt kan.
    Vind ze erg goed gelukt, chapeau!

Ik ben weer wat gaan spelen met Lightroom en probeer nu eens een ander soort bewerking uit, eens kijken wat jullie er van vinden :)
    Ik was met deze foto hiervoor niet tevreden, hoewel ik hem meer zie als een overzicht van Pripyat ipv van een goede foto vond ik de kleuren hiervoor ook afschuwelijk, nu geprobeerd wat subtielere kleuren te pakken en een kleine gradient in de lucht toe te voegen voor wat meer dynamiek

Deze foto is nog niet eerder online geweest, dit was 1 van de eerdere foto's genomen in Pripyat en was ook erg haastig gemaakt, ik heb veel moeten corrigeren in verhoudingen om het groethoek effect eruit te krijgen.
    Daarna met kleuren gespeeld, hoewel linksboven redelijk plat is vanwege de overbelichting drukking ben ik er redelijk tevreden mee, volgende keer toch meer tijd voor nemen!

met deze ben ik erg blij, ik baalde hiervoor dat ik niet echt een mooie foto had van de reactor (vond ze allemaal te overdreven) toen ben nog een keer goed gaan kijken en toen kwam ik deze foto tegen.
    Hij lijkt erg veel op de andere foto's (de originele dan) maar met het juiste cropwerk kreeg ik deze compo eruit.
    Daarna met bewerking gespeeld, voornamelijk om hem meer natuurlijk te houden maar hetgene waar ik helemaal tevreden mee ben is de Gradient in de lucht die het toch een wat spannendere plaat maakt en er toch nog iets van wolken naar voren komen.
    IMO voegt de gradient erg veel toe.

Ook deze is nog niet online gepost, een foto van een raam met daardoorheen zicht op 3 nucleair besmette voertuigen.
    Het licht op het raamkozijn vond ik zo subtiel dat ik hem toch online moest gooien!
    Het is een HDR omdat ik de voertuigen achterop ook zichtbaar wou hebben maar geprobeerd hem zo natuurlijk mogelijk te houden.

Hiervoor was het een beetje een grauwe grijze foto, nu geprobeerd meer kleur erin te plaatsen, ik weet nog steeds niet of ik dat nou mooi vind of overdone? jullie?
    p.s. nee het is geen HDR

En deze nog van onze visit aan ECVB, lekker kleurrijk vond ik wel leuk voor een keer!

Laatst bewerkt: 13 mei 2011
  19. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind ze mooi luuk! De een naar laatste is in mijn ogen wel iets te gekleurd. Beetje nepjes. Hoever staat het met de HDR van de ECVB, die van 400 zoveel foto's, ben daar echt benieuwd naar.

20. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Duurt lang 8)
    Nee serieus, het renderwerk duurt echt veel langer dan verwacht haha, ben nu op zo'n 60% denk ik, straks nog een geheel er van maken en dan is hij klaar :9

Thanks voor de feedback, ik was er al bang voor dat hij net te kleurrijk was, toch maar aan passen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina