Ik was met deze foto hiervoor niet tevreden, hoewel ik hem meer zie als een overzicht van Pripyat ipv van een goede foto vond ik de kleuren hiervoor ook afschuwelijk, nu geprobeerd wat subtielere kleuren te pakken en een kleine gradient in de lucht toe te voegen voor wat meer dynamiek
Deze foto is nog niet eerder online geweest, dit was 1 van de eerdere foto's genomen in Pripyat en was ook erg haastig gemaakt, ik heb veel moeten corrigeren in verhoudingen om het groethoek effect eruit te krijgen.
Daarna met kleuren gespeeld, hoewel linksboven redelijk plat is vanwege de overbelichting drukking ben ik er redelijk tevreden mee, volgende keer toch meer tijd voor nemen!
met deze ben ik erg blij, ik baalde hiervoor dat ik niet echt een mooie foto had van de reactor (vond ze allemaal te overdreven) toen ben nog een keer goed gaan kijken en toen kwam ik deze foto tegen.
Hij lijkt erg veel op de andere foto's (de originele dan) maar met het juiste cropwerk kreeg ik deze compo eruit.
Daarna met bewerking gespeeld, voornamelijk om hem meer natuurlijk te houden maar hetgene waar ik helemaal tevreden mee ben is de Gradient in de lucht die het toch een wat spannendere plaat maakt en er toch nog iets van wolken naar voren komen.
IMO voegt de gradient erg veel toe.
Ook deze is nog niet online gepost, een foto van een raam met daardoorheen zicht op 3 nucleair besmette voertuigen.
Het licht op het raamkozijn vond ik zo subtiel dat ik hem toch online moest gooien!
Het is een HDR omdat ik de voertuigen achterop ook zichtbaar wou hebben maar geprobeerd hem zo natuurlijk mogelijk te houden.
Hiervoor was het een beetje een grauwe grijze foto, nu geprobeerd meer kleur erin te plaatsen, ik weet nog steeds niet of ik dat nou mooi vind of overdone? jullie?
p.s. nee het is geen HDR
En deze nog van onze visit aan ECVB, lekker kleurrijk vond ik wel leuk voor een keer!