Sowieso een gevoel natuurlijk, maar ik houd gewoon van kleurrijke/contrastrijke foto's.
CameraNU vind ik ook wel chill ja. Winkel ligt om de hoek bij m'n ouders en heb m'n camera daar ook vandaan. Service was echt relaxt toen die van mij kapot was.
Edit://
Vraagje: Als ik mijn objectief nu uitschuif naar 35mm is mijn grootste diafragma f/4.5. Heb afgelopen donderdag foto's gemaakt in een café en er zit er bijvoorbeeld één tussen van 35mm, f/4,5 en 1/15 seconde. Klopt het dat wanneer ik dezelfde foto met een 35mm prime op f/1.8 gemaakt had, ik dezelfde belichting zou hebben met een sluitertijd van 1/100 seconde? Ja toch?
M'n huidig objectief is net niet lichtsterk genoeg voor dat soort donkere situaties (vaak bewegingsonscherpte van personen). Een flitser vind ik vaak sfeer verpestend (zeker mijn on-body flitsertje). Denk dat zo'n 35 mm lensje ideaal is voor dat soort situaties, right? Die van 1/15 was nog wel 100% scherp, maar die persoon wist ook dat 'ie zich stil moest houden. Spontane foto's zitten er met die snelheid niet echt in.
Laatst bewerkt door een moderator: 14 mei 2011