1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Een na laatste ziet er inderdaad wat nepjes uit, dat zie je vooral aan de ramen (+ deuren).

De tweede vind ik erg tof met die kleuren op de wand, en met de 3e heb ik eigenlijk niet zo veel. Vind hem maar 'saai'. :)

2. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Luuk! Ik vind deze serie bewerkingen echt tien keer mooier dan je 'normale' stijl !
    Realistischer, niet te overdreven!

3. JeePee

JeePee Guest

Ik vind die een na laatste wel lekker eigenlijk...

Edit://
    Hij is vast wel vaker gesteld, maar wat is een goedkope webshop? Ik moet over 2 weken 3 dagen achter elkaar foto's schieten + filmen so I need some batteries!

Laatst bewerkt door een moderator: 14 mei 2011
  4. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Persoonlijk koop ik nooit meer third-party batterijen, omdat die levensduur flink verschilt met de originele (lees: veel minder is). Dus dan kan je beter 2 originele kopen dan 3/4 thirdparty's.

Wil je toch third-party's, kijk dan even naar:

http://www.dealextreme.com/
    Ik wist nog een dergelijke site, maar die ben ik even kwijt.

5. JeePee

JeePee Guest

Ik bedoelde ook een originele accu maar die zo goedkoop mogelijk. Zie alleen dat het niet veel verschilt tussen de webshops... 5 euro max. ofzo. Kut hobby. Waarom moet alles zo duur zijn :+ 60 euro voor zo'n klein batterijtje :9

6. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Gracias voor de feedback.
    De een na laatste is gewoon een lastige, vind ik het nou wel mooi of niet, aaaargh! denk dat ik daar gewoon nog wat aan ga klooien :)
    2e ben ik erg tevreden mee, alhoewel de foto zelf wat minder, je ziet er gewoon van af dat die wat haastig is gemaakt.
    3e is meer een shot wat mij veel verteld, puur omdat het reactor 3 is.
    Hiervoor had ik daarvan nogal extreme bewerkingen, nu wou ik hem meer natuurlijk krijgen wat mij vrij aardig is gelukt vind ik zelf.

Thanks Tom!
    Vind dit ook wel wat hebben, maar niet voor al mijn foto's haha.
    Wat vind jij eigenlijk van die van het hotel? vind je dat TE of niet?

Weet je ook waarom je dat wat vind hebben of is dat gewoon een gevoel?

Daarnaast ik bestel de meeste dingen gewoon bij fotokonijnenberg of cameranu
    Meestal de goedkoopste

7. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    De enerlaatste foto? vind ik lekker, door die gradient (of is het toch vignetting ?)
    Een keer surrealistisch op een andere manier, niet grauw, maar wat meer kleur. Verassend!

En CameraNU is een fijne winkel, service is daar ook top!

Ik scan mijn eerste 2 polaroids even in, kijken wat jullie ervan vinden!

EDIT: hopla

8. JeePee

JeePee Guest

Sowieso een gevoel natuurlijk, maar ik houd gewoon van kleurrijke/contrastrijke foto's.

CameraNU vind ik ook wel chill ja. Winkel ligt om de hoek bij m'n ouders en heb m'n camera daar ook vandaan. Service was echt relaxt toen die van mij kapot was.

Edit://
    Vraagje: Als ik mijn objectief nu uitschuif naar 35mm is mijn grootste diafragma f/4.5. Heb afgelopen donderdag foto's gemaakt in een café en er zit er bijvoorbeeld één tussen van 35mm, f/4,5 en 1/15 seconde. Klopt het dat wanneer ik dezelfde foto met een 35mm prime op f/1.8 gemaakt had, ik dezelfde belichting zou hebben met een sluitertijd van 1/100 seconde? Ja toch?

M'n huidig objectief is net niet lichtsterk genoeg voor dat soort donkere situaties (vaak bewegingsonscherpte van personen). Een flitser vind ik vaak sfeer verpestend (zeker mijn on-body flitsertje). Denk dat zo'n 35 mm lensje ideaal is voor dat soort situaties, right? Die van 1/15 was nog wel 100% scherp, maar die persoon wist ook dat 'ie zich stil moest houden. Spontane foto's zitten er met die snelheid niet echt in.

9. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Mooie foto's in dit topic en goede fotografen! De enige camera die ik heb is m'n iPhone 4 en verstand van fotografie heb ik ook niet, dus zal lang niet zo'n mooie foto's kunnen maken! Maar ik vind het wel erg leuk op foto's te maken met apps als Instagram en Hipstamatic.
    Zijn er mensen uit dit topic die ook Instagram gebruiken? If so, ik volg julie graag, dus voeg me toe, nickname is uiteraard sjaccopopino ;)!
    Hier mijn drie most liked foto's (in een spoiler omdat het geen fotografie, maar iPhoneography is ;)):

10. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Woaaw! Echt vet, dit had ik niet verwacht toen ik de spoiler opende. Ik wil wel een Iphone, maar heb nog een jaar mijn huidige telefoon, anders was ik nu als een gek met die twee apps in de weer :D

11. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Wow die eerste foto :eek:

12. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    haha wtf heb je met de film gedaan aan de bovenkant? Polaroids zijn altijd vet :+

de 35mm is heerlijk lichtsterk ja, echt een heel fijn lensje, heb ik ook :) Hij geeft ook heel mooie kleuren en scherpte.

13. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Ziet er leuk uit man! Sowieso is de iPhone 4 heerlijk om mee te spelen, prima mobiele camera en apps zoals Hipstamatic maken het helemaal af.

Hier twee exemplaartjes van mijn kant, genomen met Hipstamatic. Had de 'Random' optie gebruikt, waarbij je de iPhone even moet schudden waarna je een random lens/rolletje etc krijgt. Kan leuk uitpakken dus. Bij de 2e is het misschien wat te flets, maargoed.

14. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Hoort zo, die film is niet 100 procent goed, maakt het alleen met vetter vind ik.

Vorige week gemaakt, vandaag bewerkt, best netjes vind ik zelf.

15. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Bedankt, tof dat je ze vet vind :)!

Dankje :)!

Bedankt! M'n favo combo bij Hipstamatic is toch wel de Pistil film met de Tejas lens! Heb gister ook meteen weer die nieuwe Bondi HipstaPack gekocht! Maar jij hebt dan toch ook vast wel Instagram, wat is je nickname?

Hier nog een viertal foto's die ik zelf wel tof vindt:

16. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Ik zal je favo combo eens gaan checken, heb tot nu toe nog geen losse pack gekocht of iets dergelijks en met de standaard heb je het eigenlijk ook zo gehad. En nee ik heb geen Instagram O-), maar dat share & rate systeem vind ik wel erg tof dus weet eigenlijk ook niet waarom ik heb nog niet heb. (heb waarschijnlijk al te veel fotografie apps, net zoals jij te veel weer apps hebt :+)

17. JeePee

JeePee Guest

Vandaag bij de DTM geweest. Kaartje vol geschoten. Zo eens kijken of er wat tussen zit.

Heb ook even met de Zoom H1 gespeeld. Mijn fucking god wat een gruwelijk realistisch geluid komt daar uit :eek: Net op de high end stereo van m'n pa aangesloten en ik had precies dezelfde belevenis weer als vanmiddag :D Dat ding is echt geweldig!

En wow, die iphone foto's zijn nice!

18. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ja de zoom H1 is echt een heerlijk ding!
    Is voortaan een standaard die mee gaat bij videoshoots.
    Welke settings heb je hem op staan?

@Tom,
    Ik vind deze toch wat minder.
    De afgelopen weken/maanden vond ik het steeds beter worden maar vind deze minder eigenlijk :eek:
    Model staat er niet interessant op en de toning van die laatste vind ik ook niet mooi.
    Maar dat is mijn mening hé ;)

19. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    @ luuk: vind deze manieren van bewerken wel heel leuk eigenlijk, anders dan je huidige werk inderdaad, maar zeker niet minder mooi~
    Btw, jij had in ecvb toch ook foto van mij gemaakt, is die leuk geworden? Waar die stof zo omhoog kwam (I wanna see ;D)

Echt super gedaan met dat tegenlicht =o gave foto's

20. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Thanks! Ben er ook vrij trots op, na lang klooien, haha

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina