Je mist de nuance wanneer je lichaam de proteine onttrekt....
En wat voor doel heb je? Je wilt bouwen (gainen) of vet verliezen (Cutten).
Zijn er nog andere doelen? Een middenweg is toch geen doel te noemen?
Dat is wat ik bedoel.
Als jij een uur lang aan het beulen bent met zware krachttraining heeft jou lichaam 1 ding nodig: Brandstof. Dit haalt het primair uit glucose, welke vaak uit de koolhydraten komen.
Na glucose haalt jou lichaam de brandstof uit je voorraad vet of ontrekt het proteine uit je spieren.
Als jij dus een uur lang 100% hebt gegeven en je neemt geen carbs, ben je roofbouw aan het plegen en kan je lichaam inderdaad overstappen op proteine.
Alleen dat doet iemand niet die gericht is op vet verbranding en daar ligt mijn nuance.
Als jij 100% beult en daarna wilt gaan cardio'en is een beetje KH na je krachttraining een must.
Neem jij een eiwitshake om ervoor te zorgen "dat je spieren niet worden aangesproken" zal ik diegene niet tegenhouden, het is alleen zonde van je geld. Je lichaam maakt het namelijk geen barst uit waar de energie vandaan komt, als het maar snel beschikbaar is.
Pak jij na de KT dan een inspanning die net zo intensief is, dan pleeg je inderdaad roofbouw omdat de proteine sneller beschikbaar is.
Pak jij een inspanning die je in een anaerobe staat brengt, pakt je lichaam gewoon je vetreserves.
Klik om te vergroten...