1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nerrion, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Revenge

Revenge Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  2. GundamBlade

GundamBlade Broken,Beat&Scarred

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik meestal doe voordat ik ga sporten, is een Gebakken ei maken met spek, cheddar cheese, peper, zout en wat mayonaise! Dan heb je zoiezo een bonk eiwitten + genoeg suikers om die gehalte's omhoog te boosten. Na het sporten eet ik groente met een stuk vlees.

3. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Sorry maar dit is wel een hele slechte bron die je hier geeft die ik aan niemand aan zou raden, plaatselijk vet verbranden hebben ze het over en langer dan half uur cardio zou "schadelijk" voor je zijn, veel onzin dus.
    Alleen de titel van de website zegt al genoeg over de kwaliteit, waardeloze website.

Laatst bewerkt: 17 mei 2011
  4. xCraftySlyFoX

xCraftySlyFoX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sinds gisteren ben ik mijn laatste cut schema ingegaan voor de zomervakantie. Ik zit nu op 10.6% en wil indien mogelijk naar 9 als lager lukt dan is dat mooi meegenomen.

Ik squad nu 8x80kg (zonder gewicht van de stang), dus mijn vraag is; rekenen jullie het gewicht van de stang ook mee?

5. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Het is juist helemaal niet zo slecht. Ze hebben het niet over plaatselijk vet verbranden, ze hebben het over hoe je het snelts je buikvet kwijtraakt. Ze raden je aan om eerst KT te doen en erna cardio, dan moet je inderdaad niet te lang cardio doen.

Beetje lezen is moeilijk hè?

@ Kepro je rekent de bar altijd mee, je tilt het toch ook op ;)

6. GundamBlade

Leuk Bevonden:
    0
    Langer dan een half uur intensief cardio doen is schadelijk voor je spieren, dat word er vermeld. Als jij breed wilt worden, maar je doet ook kneitershard aan cardio, dan heeft het niet veel nu, aangezien je spieren gewoon weer verbranden...

Het is niet zozeer schadelijk als in dat je er last van gaat krijgen, maar schadelijk voor het resultaat dat je wilt bereiken met krachttrainen...

7. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die stang ben je toch ook aan het tillen? Zou niet weten waarom je die niet mee zou tellen.

8. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Na zo'n anderhalf jaar (of langer) gestopt te zijn met recreatief fitness ben ik van plan terug te beginnen nu ik echt tijd te veel heb. Vroeger lag de nadruk vooral op krachttraining of m.a.w. conditietraining kwam er gewoon niet aan de pas en been oefeningen waren ook maar sporadisch :F:. En toen was mijn conditie al te zielig voor woorden.

Nu wil ik het dus andersom doen en me vooral focussen op conditie met daarnaast de been oefeningen en in minder maten het bovenlichaam. Natuurlijk ga ik de eerste weken gaan het basisschema, maar ik vraag mij af hoe ik daarna eigenlijk het best de conditie oefening kan combineren met de rest (vooral wat welke dag doen). Ik ga zeker 3x de week naar sportclub en kan in principe zelfs 5x de week gaan (ma-vr).

Enige tips?

9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Wat bedoel je met je laatste zin?
    Je kan, op het "beginners" effect daar gelaten, niet tegelijkertijd "breder" worden en vet verliezen.

Als jij intensief cardio na je krachttraining gaat doen, heb je i.m.o. maar 1 doel: Vet verliezen.
    Dus je resultaat dat je wilt bereiken met krachttrainen = vet verliezen.
    Als diegene vervolgens zou gaan klagen dat hij niet breder wordt geef je hem een schop onder zijn hol en een klap op zijn hoofd met het boek "Burn the Fat Feed the Muscle" ;)

10. GundamBlade

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik bedoel is dat als je gaat krachttrainen, je (zoals je waarscheinlijk wel weet) haarscheurtjes in je spieren veroorzaakt. De scheurtjes moeten genezen, en daar gebruiken je spieren vooral eiwitten voor. Als jij na intensief krachttrainen, waardoor je een hoog aantal scheurtjes hier en daar hebt, intensief gaat cardio gaat doen, verbrand jij een groot deel van die eiwitten, waardoor je dus bijna geen spiermassa opbouwt. Je bent het grootste deel van je koolhydraten al kwijtgeraakt door het krachttrainen. Waarna je met cardio gelijk je vet gebruikt voor verbranding, en na ongeveer een kwartier, je eiwitten...

Als jij dus een doel voor ogen hebt binnen een bepaalde tijd, kan deze volgorde van trainen flink wat roet in je planning slaan... Dat bedoel ik met: schadelijk voor het resultaat dat je wilt bereiken met krachttrainen...

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Je mist de nuance wanneer je lichaam de proteine onttrekt....;)

En wat voor doel heb je? Je wilt bouwen (gainen) of vet verliezen (Cutten).
    Zijn er nog andere doelen? Een middenweg is toch geen doel te noemen?
    Dat is wat ik bedoel.

Als jij een uur lang aan het beulen bent met zware krachttraining heeft jou lichaam 1 ding nodig: Brandstof. Dit haalt het primair uit glucose, welke vaak uit de koolhydraten komen.
    Na glucose haalt jou lichaam de brandstof uit je voorraad vet of ontrekt het proteine uit je spieren.
    Als jij dus een uur lang 100% hebt gegeven en je neemt geen carbs, ben je roofbouw aan het plegen en kan je lichaam inderdaad overstappen op proteine.

Alleen dat doet iemand niet die gericht is op vet verbranding en daar ligt mijn nuance.
    Als jij 100% beult en daarna wilt gaan cardio'en is een beetje KH na je krachttraining een must.

Neem jij een eiwitshake om ervoor te zorgen "dat je spieren niet worden aangesproken" zal ik diegene niet tegenhouden, het is alleen zonde van je geld. Je lichaam maakt het namelijk geen barst uit waar de energie vandaan komt, als het maar snel beschikbaar is.

Pak jij na de KT dan een inspanning die net zo intensief is, dan pleeg je inderdaad roofbouw omdat de proteine sneller beschikbaar is.
    Pak jij een inspanning die je in een anaerobe staat brengt, pakt je lichaam gewoon je vetreserves.

12. GundamBlade

Leuk Bevonden:
    0
    Daar geef ik je helemaal gelijk in:thumbs:

13. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    En hoe zit het dan met bijvoorbeeld vandaag KT, morgen voetbaltraining en dan donderdag weer KT, is het dan ook zo dat je spieren dan niet groeien of geldt dit dan in mindere mate?

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Wat denk je zelf?

Nogmaals, lees eens de TS door, zoek informatie en probeer dan zelf eens te redeneren of zoiets wel of niet zou kunnen.

15. GundamBlade

Leuk Bevonden:
    0
    Je spieren groeien wel hoor... Waar ik en killaz het over hadden ging over wat je op 1 dag kan doen. Niet over meerdere.

16. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Sinds 4/5 weken bezig met SL 5x5 . Heb sinds vandaag opeens last van m'n rechterknie (voelt alsof het 1 grote blauwe plek is). Kan er opzich wel mee squaten , maar het voelt niet erg fijn. Kan het zijn omdat ik door het schema 3x per week squat en dat het gewoon beetje vermoeidheid is of moet ik nu even week niet squaten om te zorgen dat ik het niet forceer?

17. GundamBlade

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou naar je lichaam luisteren en gewoon even wat rustiger aan gaan doen... Met squaten komt er ook wat kracht op je knie te staan, waardoor je het kan forceren als er iets mee aan de hand is.

18. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Belangrijkste is om eerst te kijken wat je doel is met fitness. Als je leuke en uitdagende doelen stelt is de kans groter dat je het volhoudt en is het ook leuker omdat je ergens naar toe werkt. En je doel hoeft niet perse te zijn dat je een spierbundel wordt en mensen die andere doelen hebben hier gaat lopen afzeiken :+ (wat sommige hier nog steeds denken).

19. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Precies dit. Ik ben bijvoorbeeld vorige maand begonnen met dips en chinups, en beiden oefeningen kon ik niet op eigen kracht (lol i know :+). Mijn doel was om rond deze tijd op z'n minst één goed dip op eigen kracht te doen, en één goede chinup. Dips kan ik nu 4 op eigen kracht, chinups moet ik 5 kg tegengewicht instellen op zon assist machine, los krijg ik mezelf niet omhoog op het dode punt :mad:, maar goed, zulke kleine doelen helpen wel met de motivatie.

20. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Roep dat maar niet te hard, want anders komt Pine je even vertellen wat een loser je bent ;).

Maar even zonder dollen, laat je idd niet gek maken door anderen. Zeker in het begin vooral focussen op de oefeningen goed uitvoeren in plaats van op gewicht. Beter om met 5 kg goed te curlen dan met 15 kg te lopen zwaaien. En misschien is het dan wel zuur dat iemand naast je het dubbele doet, maar gebruik die jaloezie om jezelf te motiveren :) . Ten slotte raad ik aan om zoveel mogelijk oefeningen met losse gewichten te doen en zo min mogelijk apparaten.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina