Onzin, het doel van een ronderijder is het winnen van de Tour, de Giro is het zwaarst, en de Vuelta misschien ook wel door het klimaat, maar waar heb jij het over, voor ronderijders draait alles om de tour, als jij denkt dat Contador of Schleck net zo goed rijded in andere koersen en het daarmee vergelijkt met Gesink ben je niet goed wijs. Ik heb zoveel renners Armstrong voorbij zien fietsen buiten de Tour (zover hij meedeed, wat niet vaak gebeurde), in de Tour werd iedereen geklopt. Hun zien alles rond de Tour, pieken, zo weten hun, moet maar op 1 plaats, de tour. En ik haal het grote publiek erbij omdat het grote publiek bepaalt wat een grote ronde is en wat belangrijk, dat is zonder twijfel de tour. En sinds wanneer mag ik geen sporten met elkaar vergelijken, het is daarbij nog een voorbeeld die daadwerkelijk voor een leek duidelijk aangeeft hoe men denkt en hoe het in elkaar zit. Als je Schleck voorbij kan scheuren in een lokale kleine ronde, wil dat niet zeggen dat je dat kunt in de tour, maar blijkbaar geloof jij dat wel, daaruit vind jij dat ik ongelijk heb over Gesink, mooi, maar niet realistisch.
Voor een ronderenner is er 1 grote wedstrijd, en al het andere bijzaak, voorbereiding, of aftrainen, simpel.
Laatst bewerkt: 14 jul 2011