1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wielrennen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 9 jul 2011.

  1. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Onzin, het doel van een ronderijder is het winnen van de Tour, de Giro is het zwaarst, en de Vuelta misschien ook wel door het klimaat, maar waar heb jij het over, voor ronderijders draait alles om de tour, als jij denkt dat Contador of Schleck net zo goed rijded in andere koersen en het daarmee vergelijkt met Gesink ben je niet goed wijs. Ik heb zoveel renners Armstrong voorbij zien fietsen buiten de Tour (zover hij meedeed, wat niet vaak gebeurde), in de Tour werd iedereen geklopt. Hun zien alles rond de Tour, pieken, zo weten hun, moet maar op 1 plaats, de tour. En ik haal het grote publiek erbij omdat het grote publiek bepaalt wat een grote ronde is en wat belangrijk, dat is zonder twijfel de tour. En sinds wanneer mag ik geen sporten met elkaar vergelijken, het is daarbij nog een voorbeeld die daadwerkelijk voor een leek duidelijk aangeeft hoe men denkt en hoe het in elkaar zit. Als je Schleck voorbij kan scheuren in een lokale kleine ronde, wil dat niet zeggen dat je dat kunt in de tour, maar blijkbaar geloof jij dat wel, daaruit vind jij dat ik ongelijk heb over Gesink, mooi, maar niet realistisch.

    Voor een ronderenner is er 1 grote wedstrijd, en al het andere bijzaak, voorbereiding, of aftrainen, simpel.
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2011
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Kom op, voetbal is 1 tegen 1 waar je al direct wint als de ander verliest (paradoxaal). Als je in een meerdaagse koers 2e wordt, betekent dat uiteraard dat je 'verloren' hebt van 1 renner, maar je wint van 197 anderen. Suriname zou dus zeker makkelijk kunnen winnen van Brazilië als laatstgenoemde een dikke offday heeft, en zoals je zegt is dat geen noemenswaardige prestatie. Maar als je 'toevallig' effe een koers wint (heel slecht voorbeeld maar neem Ronde van Oman) betekent dat echt niet dat alle concurrenten van je een offday hebt. Daarom moet je ook naar het complete seizoen kijken. En daar zie je dat Gesink niet zo goed rijdt als vorig jaar. Maar hij zit wel vaak mee en probeert aan te vallen.

    Sorry als ik misschien wat gepikeerd reageer, maar ik word wel moe van alle Nederlanders (ik zeg niet dat jij dit doet) die eerst Gesink eerst recht geven op een podium plek, maar ook direct klaar staan om te melden dat Gesink een koekenbakker is en ze dit allang hebben zien aankomen. Ik merk het ook in mijn eigen omgeving. Van die gasten die Gesink een loser vinden, en dit zijn ook vaak gasten die wielrennen niet echt volgen en dan wel even vertellen hoe de sport in elkaar steekt.
    Gesink is gewoon iemand die het in zich heeft om top 5/top 10 te rijden. Dat is geen mening.
    Misschien volgend jaar andere voorbereiden. Of alleen Giro en Vuelta rijden. Wie weet.
    Maar ja je zei het zelf al. Voor het grote publiek telt alleen de TDF en als je daarin faalt ben je gelijk een prutser. Raar maar waar in nederland.
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2011
  3. Hunt3r 410

    Hunt3r 410 Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    45
    :)
     
  4. SD23a

    SD23a Why so serious?

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    19
    Denis Menchov of Oscar Pereiro?
    Iedereen zegt menchov hoor. Met of zonder de Tour van Pereiro.

    En ja, zijn overwinning was na deklassering van Landis.
    Maar dan nog: Menchov of Landis .....

    Menchov O-)
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Haha dat vind ik flauw Arte. Kun je ook doen 'Armstrong of DiLuca?' Dan zegt ook iedereen Armstrong 8)
     
  6. SD23a

    SD23a Why so serious?

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    19
    Nee. Ik duid op zijn punt dat zelfs een eenmalige TDF winnaar altijd meer aanzien heeft dan iemand zonder Tour op zijn palmares. Wat in pereiro vs menchov niet zo is :9
     
  7. Blacklist

    Blacklist SWG Leader

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Deed toch pijn om Gesink zo over de finish te zien komen (zoals het in beeld gebracht werd bij de avondetappe, zo kalm en beheerst en tegelijk helemaal kapot zowel mentaal als lichamelijk). Het kan te maken hebben met de dood van zijn vader (dit kan ook juist stimulerend werken, niemand kan dat zeggen over iemand anders) maar ook gewoon omdat hij niet in vorm is en een hoogtestage die verkeerd uitpakt. Ik hoop voor hem dat hij zich kan herpakken, vooral mentaal en misschien in de Alpen iets terug doen (voor zichzelf en voor zijn teamgenoten). Al is het gewoon om met de beste mannen te finishen, niet gelost te worden door O'Grady. Waarschijnlijk te optimistisch maar veerkracht hoort een wielrenner te hebben, de wielersport is de hardste sport die er bestaat en met een mentale weerbaarheid van een baby red je het niet.

    Iemand enig idee wie er morgen in de aanval gaat? Misschien Laurens die nog een keer de dag van zijn leven heeft? Kijk erg uit naar Plateau de Beille, jammer genoeg geen epische battle zoals hier: http://www.youtube.com/watch?v=6WRqxW9Jyt8&feature=related. Dat waren nog eens tijden...
    Hopelijk zien wij in de Alpen nog zo'n strijd wanneer Contador weer op volle sterkte is :)?
     
  8. Blacklist

    Blacklist SWG Leader

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Menchov was een passieve rus die als verjaardagsfeestje gaf: wedstrijdje wieltjeszuigen. De enige die het tegen hem op durfde te nemen was Evans, totdat hij wereld kampioen werd, toen was Menchov slechts alleen.
     
  9. SD23a

    SD23a Why so serious?

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    19
    Ik zeg niet dat ik fan ben van Menchov. Ik heb alleen respect voor een man die 2x de Vuelta en de Giro won.

    Dan ben je geen pannenkoek :+
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Lau en Mollema waren niet op hoogtestage geweest toch? De rest van de Rabo wel...
    Ik denk idd dat die voorbereiding ook eens mag worden geëvalueerd...

    BTW check hoe scherp Basso gister was :

    [​IMG]
    ff fotootje maken

    :lol:
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2011
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Etappe 13
    15 juli
    Pau - Lourdes
    152.5 km

    [​IMG]

    [​IMG]

    Leuke etappe met de Aubisque (buiten categorie), maar misschien een beetje zonde dat er daarna nog flink moet worden afgedaald. In mijn ogen altijd een beetje belediging aan de berg.
    Wie kunnen we hier verwachten? Aanvallers/klimmers die erg leuk kunnen dalen. Ik denk dat gelijk aan Sanchez. Zou hij NOG een keer durven aan te vallen? Of kostte het gisteren teveel kracht? Omdat de aankomst bergaf is gaat er sowieso een groepje aan de finish komen, zou mooi zijn als een solo renner het haalt maar dat verwacht ik niet. Gilbert heeft een ijzersterke aankomst, dus ALS hij meekan over de puist, is hij topfavoriet. Zelfde geldt een beetje voor Rojas, kan klimmen. Voeckler en Barredo zijn ook wel kandidaten in mijn ogen.
    Sowieso zullen Gilbert en Rojas hier gaan strijden om de tussensprint aangezien ze Cavendish kunnen zullen lossen in de eerste 2 colletjes. Of ze dan nog kracht hebben om door te trekken zullen we zien. Gilbert zit aan de doping dus dat kan best :9. Ook zijn er uiteraard weer bergpunten te verdienen dus als Hoogerland gisteren echt niet zat te bluffen (wat die gisteren exact deed weet ik niet), wil die zeker mee. En dan wil Chavanel ook vast en zeker mee. Cunego & Jeanneson gingen gisteren lang mee en zullen dus ook wel een poging wagen? En ik wacht nog steeds op Moncoutie :p. Samen weg met Casar, wie weet.
    Andere gegadigden die kunnen dalen zijn Hesjedal, van Garderen, Velits, Hivert of Uran. De finish ligt niet DIRECT aan de voet van de berg, daarna is er nog een vlak stukje waar mensen elkaar gaan aankijken, dat wordt dus echt tactisch ZEER spannend.

    Zo nu heb ik het hele peloton wel genoemd :emo:
    Tot straks!
     
  12. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat een mooie tour was dat. Rasmussen was echt de enige die met Contador meekon, al zal hij ook wel aan de 'Clenbuterol' zijn geweest. Ik verheug me vandaag weer op de gele trui, hopelijk kan hij weer mee en sprint Gilbert naar de overwinning die ook erg lang meekon. Het valt wel op dat de renners die het normaal moeten hebben van de Klassiekers dit jaar wel erg goede zaken doen. Gilbert en Voeckler laten dingen zien die ik nooit had verwacht. Maarja, het zal met spektakel wel mee vallen waarschijnlijk, morgen wordt pas weer een echte rit :)
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Voeckler kan zeer aardig dalen dus die gaat hem wel behouden.
    Wat Gilbert laat zien vind ik bijna onrealistisch. Voeckler heeft ooit wel zulke dingen laten zien. Maar Gilbert, dit seizoen. Neem bv de Waalse Pijl.

    Ik vind Lotto sowieso echt een ploegje waar ik grote vraagtekens bij zet.
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2011
  14. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Voorlopig laat Lotto de Nederlanders zien hoe het moet. Gilbert in topvorm, Greipel versloeg Cavendish en met Vanendert lijken ze er een talentvolle klimmer bij te hebben. En dan zijn ze Jurgen van den Broek nog kwijtgeraakt8).
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Met vraagtekens bedoelde ik niet dat ik twijfel aan hun kwaliteiten, maar dat ik twijfel aan hun plasjes.
    Het is allemaal veel te verdacht rond die ploeg.
     
  16. Blacklist

    Blacklist SWG Leader

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe motief: Toch laaste jaar, what the hell? :+
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Niet alleen prestatie-wise hoor..

    Gilbert die z'n haar blondeert
    Oud renner Vansevant die TB500 besteld 'om z'n conditie te onderhouden'. Yeah right :emo:
    Die rare dokter met een Lampre verleden (waarom neem je zo iemand in dienst??)
    Sponsor Lotto die zich opeens terugtrekt. Op een moment waar het beter gaat dan ooit
    De prestaties. Vanendert die het hele peloton op achterstand rijdt en alleen de Olympisch Kampion Samsu voor moet laten, Gilbert die buitenaardse dingen (voor zijn doen) doet.

    Tja ik weet het niet. Het zou me iig weinig verbazen.
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2011
  18. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Damn you NOS, ga eens uitzenden. Ik verveel me op werk.
     
  19. Hunt3r 410

    Hunt3r 410 Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    45
    Inderdaad. Lotto was vroeger alleen mcewen en een klein beetje evans. Gilbert was altijd een leuke eendagsrijder maar werd gister top 25 in een erg zware berg etappe. Vanendert heeft meer last van blessures gehad dan gefietst maar rijd gister wel met de olympisch kampioen omhoog.

    Lotto was vroeger een van de minste pro-tour ploegen.

    Btw: Vandaag zeg ik Barredo :thumbs:
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Let's hope so! Of nog beter: Ruige Robbie :thumbs:
    Al moet je ook wel een goede aankomst hebben wil je vandaag winnen.
     

Deel Deze Pagina