Er wordt hier wel gemakkelijk gepraat. Als je in het voorste groepje zit zit je daar omdat je het hardst naar boven hebt gereden. Het tempo was misschien niet moordend, maar als Contador of Evans zijnde zou ik ook niet gaan met de kans erna totaal uitgeput te zijn. De Schleckjes probeerden het een aantal keer en werden gepakt, zo gaat dat. Dat je met 2 personen bent wilt niet zeggen dat je zomaar na elkaar telkens aan kunt vallen, het kost ook allemaal kracht. Daarbij was Franck niet echt in goede doen volgens mij, en kon Andy dus niet alles geven lijkt mij, dus hopen ze erop dat ze het kunnen afmaken in de alpen.
Al was deze etappe misschien niet het spektakel wat we verwacht hadden, het werkt zich allemaal wel toe naar een grootse finale in de Alpen. met 5-6 potentiele tourwinnaars: Schleckjes, Contador, Evans, onze franse vriend, en basso en Sansches kunnen het ook nog proberen waarbij bovenstaande namen gedwongen worden om te reageren. Nieuw wielrennen is nu saai, maar in de vorige jaren waren er maar 2 namen over die nog kans maakten op de overwinning, het niveau zit dicht op elkaar, de laatste bergetappes worden nu steeds en steeds belangrijker
Wat een held is die Fransman toch, hij reageerde zelfs op aanvallen. Ik dnk ook dat de Schleckjes hadden verwacht dat Evans en Contador telkens moesten gaan rijden, gaat Voeckler gewoon goedrijden, diep respect voor deze niet klimmer, Armstrong ziet hem zelfs als kanshebber http://twitter.com/#!/Pritt/status/92249535451111424
Laatst bewerkt: 16 jul 2011