hahahaha gewoon nog een xbw-baby! VET!
mbt je kind erkennen: dat moet je idd geregeld hebben. Echter als ik het niet gedaan had, had ik ook nooit kinderalimentatie hoeven betalen
je staat in Nederland er als vader echt beroerd voor, wat je ook vastlegt. Ik ben bij de moeder weg. Heb mijn zoon de helft van de week en betaal de helft van de lasten. DAARNAAST betaal ik kinderalimentatie, krijg ik niks van de kinderbijslag en zelfs de 1 ouderkorting wordt me niet gegund. Al met al heeft mijn ex zo'n 300 per maand in het handje en begin ik met een achterstand van 180. Welkom in Nederland
en mbt het opvoeden. Ik ben streng maar zelden boos. Dat werkt niet bij mijn zoon en wordt ie alleen maar verdrietig van. Ik maak afspraken, stel samen met hem een planning op en geef keer op keer aan dat ik vertrouw. Dat vertrouwen heeft ie wel een paar keer beschadigd en daarop aangegeven dat ik teleurgesteld was. Resultaat: het gebeurt niet weer
de keren dat ik gewoon ouderwets boos werd: verdrietig, maar vooral omdat ik mijn stem verhief etc.
Die keren weet hij nu nog steeds moeiteloos te herhalen *au*
straffen deel ik wel soms uit, maar nooit van die suffe zoals op je kamer zitten. Als hij straf krijgt dan zijn het altijd taken die iets bijdragen voor de rest van het gezin: boodschappen doen, een verdieping stofzuigen, wassen draaien.
zijn actie heeft er voor gezorgd dat iets niet goed ging, dus hij moet dan compenseren en er dus voor zorgen dat hij op een ander vlak extra zijn best doet. Werkt over het algemeen prima
Het enige wat wel eens lastig is, is de switch als hij naar zijn moeder gaat. Hij is de helft van de week bij mij nl, dus dan zijn de consequenties soms niet meer echt goed uit te voeren
Klik om te vergroten...