1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het grote "Ik word/ben vader" topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Magical Elvis, 5 apr 2011.

1. Magical Elvis

Magical Elvis Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Mooi man, je dochter heeft een mooie bos met haar! Heeft mijn zoon ook. Velen zullen daar jaloers op zijn.

2. Lircky

Lircky who's your daddy

Leuk Bevonden:
    1
    en hoe zijn de eerste nachten?

3. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ssssst. Hij slaapt :D

4. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Bevalling was inderdaad thuis, mijn vriendin heeft gebikkeld. Geen anesthaesie nodig en nadat de 10cm ontsluiting er was, duurde het maar 35 minuten ! _O_

Ik ben fysiek gebroken, mijn onderrug is naar de klote :cool: ons kindje is een nachtbraker zoals vader, dus overdag slaapt ze veel en en net als wij willen slapen, wordt ze weer wakker (dus rond 00:00-02:00 uur)

Ze krijgt dan weer borstvoeding en wordt verschoond, waarna het ''lekker in slaap vallen'' meestal door mij gebeurt (mama moet ook rusten).

Vanmiddag naar de gemeente om haar bij te schrijven en daarna direct door naar de rechtbank (Wij zijn niet getrouwd)

5. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Goeie, met mijn ex-vriendin had ik dat ook en daar ondervind ik nu nog steeds problemen van. Wij gingen uit elkaar en kwamen daarna weer kort bij elkaar en toen werd ze zwanger. Ik heb toen besloten -na een tijdje proberen- niet bij haar te blijven en dat was voor haar een reden om te proberen mij mijn dochter af te pakken. Ik mocht pas erkennen toen ik het hard ging spelen en ik heb nog steeds geen gezamelijk gezag, die heeft haar nieuwe vriend.

Dat is heel lastig, het is moeiliijk om geen ontzettende hekel te krijgen aan iemand waar je 7 jaar mee samen bent geweest. Het gaat nu allemaal wel beter hoor, maar ik zal me moeten schikken in mijn rol, want zij bepaald alles, totdat de rechter een uitspraak heeft gedaan. Zolang ik doe wat zij wil, dan gaat het allemaal we, maar zodra ik tegengas geef (en dat doe ik nogal eens) of mijn dochter een dagje extra wil, dan is het drama en laat ze gelijk zien wie de baas is.

Ik kan alleen maar zeggen: Regel het goed,denk niet dat het niet zo belangrijk is, want een vrouw heeft ALLE rechten automatisch en jij moet er voor knokken als zij tegenwerkt. Ik had ook nooit van mijn ex verwacht dat ze me zo te grazen zou nemen, maar een vrouw met wraakgevoelens is enger en gevaarlijker dan 10 zombies in je slaapkamer.

6. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Oei, zoiets wens je niemand toe. Lijkt me heel moeilijk om in dat proces te zitten.......sterkte kerel....... lijkt me soms zo frustrerend. Vroeger dacht ik altijd van die mannen die op straat protesteren (dolle vaders) dat zij gek zijn, totdat het in je directe omgeving gebeurt..

Gelukkig werkt mijn vriendin voor de Ministerie van Justitie. Ze belt zo haar collega op en kan ik direct door en word ik opgewacht. Officiele documenten afgeven en zij regelen de rest ! _O_

Laatst bewerkt: 10 okt 2011
  7. Lircky

Lircky who's your daddy

Leuk Bevonden:
    1
    Lekker van genieten! Onze jongste is van juli dit jaar en het gaat zo ontzettend hard met groeien etc...We houden het bij twee kids en nu krijg je dus al zaken die je NOOIT meer mee gaat maken en dat is best apart!

8. Lircky

Lircky who's your daddy

Leuk Bevonden:
    1
    even iets heel anders he!

Zijn jullie kinderen ook wel eens vervelend (vast wel) Maar ow mijn god soms moet ik gewoon echt boos worden en dan heb ik daar weer spijt van nu een paar minuten. Maar ja moet toch wel beetje streng zijn anders lopen ze zo over je heen. Ik laat me de les niet lezen door een manneke van 3..

Hoe is dat bij jullie?

9. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    Jahoor!!!!! het is hier ook raak en hoe! Ik ben zo enthousiast niet normaal. Sinds gisteren kon ze amper slapen, vanmorgen veel pijn in onderbuik... naja het is begonnen! 7cm ontsluiting al alleen de weeën zijn nog niet goed actief. Dus de verloskundige komt zo en gaan ze vliezen breken, damn man ik wordt gewoon pappa binnen enkele uren! \o/\o/\o/\o/\o/\o/\o/\o/\o/\o/

Nou maar hopen dat de weeën op gang komen dan hoeven we wss ook niet naar ziekenhuis, want we willen graag thuis bevallen!

10. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Het is hard werken, en streng zijn is een verreiste. Ik ben het ook, ik kan niet tegen de softe opvoeding van tegenwoordig. Kinderen moeten grenzen leren kennen en herkennen en dat kan alleen door consequent te zijn. Ze gaan er niet dood van als je eens goed kwaad wordt.

Het is ook niet erg dat kinderen grenzen opzoeken, dat hoort erbij, het moet zelfs. Maar dan moeten de ouders er zijn om die grenzen ook duidelijk aan te geven.

Mijn jongste dochter van anderhalf had het idee dat als ze in de nacht wakker werd, dat ze dan bij ons mocht komen liggen. Hadden we dus 1 x gedaan en het was een week drama. Wij hebben haar de hele week een half uur laten huilen tot ze in slaap viel. Daarna was het over en sliep ze weer prima door. Het kan altijd dat er echt iets is natuurlijk, maar dat leer je snel genoeg wel vind ik. Bij ons is het ook vaste tijd naar bed, en als je niet moe bent heb je pech. Dan ga je maar in je bed spelen en dat doet ze dan ook.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    hahahaha gewoon nog een xbw-baby! VET!

:cool:

mbt je kind erkennen: dat moet je idd geregeld hebben. Echter als ik het niet gedaan had, had ik ook nooit kinderalimentatie hoeven betalen :+

je staat in Nederland er als vader echt beroerd voor, wat je ook vastlegt. Ik ben bij de moeder weg. Heb mijn zoon de helft van de week en betaal de helft van de lasten. DAARNAAST betaal ik kinderalimentatie, krijg ik niks van de kinderbijslag en zelfs de 1 ouderkorting wordt me niet gegund. Al met al heeft mijn ex zo'n 300 per maand in het handje en begin ik met een achterstand van 180. Welkom in Nederland

en mbt het opvoeden. Ik ben streng maar zelden boos. Dat werkt niet bij mijn zoon en wordt ie alleen maar verdrietig van. Ik maak afspraken, stel samen met hem een planning op en geef keer op keer aan dat ik vertrouw. Als we er niet uit komen heb ik echter wel altijd het laatste woord; niet alles is te overleggen! Dat vertrouwen heeft ie wel een paar keer beschadigd en daarop aangegeven dat ik teleurgesteld was. Resultaat: het gebeurt niet weer

de keren dat ik gewoon ouderwets boos werd: verdrietig, maar vooral omdat ik mijn stem verhief etc.
    Die keren weet hij nu nog steeds moeiteloos te herhalen *au*

straffen deel ik wel soms uit, maar nooit van die suffe zoals op je kamer zitten. Als hij straf krijgt dan zijn het altijd taken die iets bijdragen voor de rest van het gezin: boodschappen doen, een verdieping stofzuigen, wassen draaien.

zijn actie heeft er voor gezorgd dat iets niet goed ging, dus hij moet dan compenseren en er dus voor zorgen dat hij op een ander vlak extra zijn best doet. Werkt over het algemeen prima

Het enige wat wel eens lastig is, is de switch als hij naar zijn moeder gaat. Hij is de helft van de week bij mij nl, dus dan zijn de consequenties soms niet meer echt goed uit te voeren

12. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik heb hetzelfde. Mijn oudste dochter is 11 van de 14 dagen bij mijn ex. Ze wordt anders opgevoed daar, dan dat ik dat zou doen. Ik houd van strakke regels, wat nu niet mag, mag over 5 minuten ook niet. Het is wel zo dat ieder kind anders is, er is niet een bepaalde "juiste" manier van opvoeden. Ieder kind heeft een eigen aanpak nodig, maar de regels zijn hetzelfde.

Die oudste roept om haar moeder als ze haar zin niet krijgt, dat deed in het begin veel pijn. Je vraagt je af of je iets fout doet, maar dat is niet zo. Ze is pas 3,5 maar weet nu al hoe ze je kan raken en dat gebruikt ze ook. Ik ben er inmiddels imuun voor, omdat ik weet dat ze het alleen zegt als ze haar zin niet krijgt. Want als ik haar op zondagmiddag terug wil brengen roept ze vaak dat ze bij mij wil blijven, dus zo rot heeft ze het niet haha...

Iedere dag leer je nieuwe dingen, over je kinderen, maar ook over jezelf. Ik ben gefixeerd op goed slapen en goed eten, er word niet onderhandeld over eten en slapen. Op tijd naar bed en goed eten. Niet goed eten = geen toetje. En ik bepaal wanneer het genoeg is. Er zijn uitzonderingen hoor, maar dat zijn er maar weinig.

Ik doe ook heel veel leuke dingen met ze, ze moeten het ook leuk hebben. Maar regels, daar ben ik gek op, helaas voor hun. Zelden strijk ik met mijn hand over mijn hart, maar als ik het doe, dan ben ik minstens een week de leukste pappa van de wereld :+

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    heheheh ik voed heel anders op. Op de plekken waar geen regels nodig zijn heb ik ze ook niet. Tenminste als het werk, ik probeer waar het kan het gewoon het leven zelf de leerschool te laten zijn.

Soms werkt het niet. Zo ging hij naar de middelbare school en liet ik hem dus zo laat naar school gaan als hij zelf wilde. Puur in de veronderstelling dat de school hem wel zou laten nablijven, dat bleef helaas uit, dus toch maar regels.

Verder is mijn zoon neigend naar adhd/add of heeft het (whatever), dus voor zijn middelbare school/organisatie/planning heeft hij hulp nodig.

De regel is simpel. Ik heb een to-do block op tafel liggen met de dingen die hij moet doen voor die dag. Hoe en wanneer hij ze doet maakt me niet uit, zo lang ze maar af zijn die dag. Als hij iets af heeft moet hij dat doorstrepen.

Hij helemaal blij omdat hij de vrijheid heeft iets te doen wanneer hij wil en blij als hij iets kan afstrepen. Als hij iets niet afkrijgt schuift het evt door naar de volgende dag (hier wordt het dus moeilijk als hij naar zijn moeder gaat) of staat er evt de huishoudstraf op. Maar meestal is de lijst af en hij trots

Heftig dat je je dochter zo weinig ziet. Ik heb weken dat ik hem bijna alle dagen wel even zie, zou het ook niet anders willen :)

14. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Gefeliciteerd, wat is ze mooi!

15. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    \o/ Go Titans Go! \o/

16. Lircky

Lircky who's your daddy

Leuk Bevonden:
    1
    BAM! Weer een leutje (kleintje) erbij!

Ook fijn om te lezen dat ik niet als enige steng ben (mijn vrouw zegt van wel)
    Ik houd ook van een strakke opvoeding.

Vind het heftig om te lezen hoe KUDT het is met gescheiden ouders en met de omgang van je kids!! Heb zelf nog nooit een situatie meegemaakt met scheiden, dus heb er diep respect voor hoe jullie dat doen!

17. titan1980

Leuk Bevonden:
    33
    En jahoor zo ben ik vader geworden van een wolk van een jochie:cool: Geboren op 10-10-2011 om 21:09 in ons eigen huissie :)

Jasper Rene heet hij, weegt 3260 gram en heeft een flinke bos donker haar. Het hele verhaal ga ik niet posten, maar het was er zeer snel en erg onverwacht. Mijn meisje heeft het goed pittig gehad maar onze wens van een thuis bevalling is uitgekomen! Zijn 2 naam was de naam van mijn vader, en het klinkt ook nog prachtig :)

en zoals te zien nu zijn Koopa en Jasper al dikke maatjes O-)

18. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Gefeliciteerd Titan!

Hoeveel uur ben je al wakker? hehehehehee

19. Remco

Remco Guest

Gefeliciteerd Titan! :)

20. titan1980

Leuk Bevonden:
    33
    valt mee! gisteren werd ik om 5:00 wakker, vriendin pijn etc.. in de avond 21:09 bevallen en een redelijke nachtrust gehad, maar wel gesloopt en hoofdpijn. En ja ik ben nu vader maar dat realiseer je je nog niet zo goed :thumbs:

Deel Deze Pagina