Het grote "Ik word/ben vader" topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Magical Elvis, 5 apr 2011.

1. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Congrats Fardo!

Idd het zijn ierse (gaelic) namen :)

@titan . Hoe is het allemaal met de Titans? Al een beetje bijgekomen?

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    wat maakt dat uit? Ooit iemand van 10 met een speen rond zien lopen?

en daarnaast is een duim een stuk harder dan een speen en heeft dus meer invloed op het gebit.

als laatste: al zouden de tanden iets naar voren gedrukt worden door de speen, het zegt niks over de stand van de tanden na het melkgebit. Ze worden immers scheefgedrukt, maar de kaak blijft hetzelfde

http://www.ouders.nl/mgez2006-speen.htm

een kind heeft nou eenmaal een 'zuigbehoefte' die verdwijnt niet door geen speen te nemen. ik vond dat ding altijd erg gemakkelijk en Logan werd er altijd erg rustig van :)

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Logan en Phoenix, wie gaat z'n kind Mirik of Chief noemen? ;)

Al vind ik Logan wel een toffe naam!

4. Lircky

Lircky who's your daddy

Leuk Bevonden:
    1
    Mijn oudeste, Aidan heeft tot drie jaar een speen gehad (herriestopper noemde ik dat ding) Maar op zijn derde verjaardag is de speen fee gekomen en heeft de groene speen omgeruild voor een groen traptractor en sinds september heeft hij geen speen meer! BAM!

Mijn jongste (Julian), wil niet echt een speen. Alleen als hij honger begint te krijgen dan vreet hij dat ding bijna op. We gaan wel proberen hem van de speen te houden. Puur en alleen omdat Aidan vaak in de nacht zijn speen kwijt was en ik op de koude vloer onder het bek kon kruipen. Maar ja dat met die jongste kan nog wel tien keer veranderen!

5. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33

@Fardo: Congrats man, wat een gevoel he vader zijn van je eigen kleine ukkepuk haha

@ Anubis
    Hey man, ja het gaat top hiero. Je weet ongetwijfeld wat ik voel op dit moment :) Gisteren naar gemeente huis geweest om hem aan te geven, en daarna ook nog naar de rechtbank om gezamenlijk gezag aan te vragen. Jasper heeft al kennis gemaakt met een groot deel van de familie en iedereen vind hem een prachtig ventje. :D

Ik kan urenlang hem op mijn schoot of armen hebben ook al ligt ie te slapen, wat een geweldig gevoel. Het wordt dit weekend mooi weer, dus Anubis... mss moet jij met je vriendin en kleine ook maar even een ommetje maken buiten want wij mogen als het zo doorgaat zondag even een blokje om. Wij trotse ouders met de kinderwagen en vriendin lekker buiten zijn:thumbs:

De tweede dag nadat Jasper geboren was, hebben we hem in de kinderwagen in de woonkamer een slaapje laten doen met op de achtergrond een mooi rustig nummer van Bruce Springsteen (jaja je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn }:] )

Hier 2 schattige foto's de eerste Jasper Rene met zijn grote vriend Koopa en Jasper in zijn eigen kamertje.

En tot slot nog maar een vraag alvast, en Fardo kan hem wellicht het beste beantwoorden haha...

Hoe doe je dat als trotse vader, je bent op pad met je kleine en op eens heeft ie een vieze luier, je hebt een schone bij je in de tas.. je bent of in de stad maar waar het op neerkomt waar kan je hem dan het beste verschonen, kan me voorstellen dat je als stoere vent zijne dat wel even spannend vind... ik zou graag willen weten hoe jij of andere vaders dat op zouden lossen..

Laatst bewerkt: 13 okt 2011
  6. Lircky

Lircky who's your daddy

Leuk Bevonden:
    1
    eerste de beste restaurant is, HEMA kan ook en naar de WC. Vaak heb je wel iets van een zijltje mee dan kan je het snel ff op de grond doen. Achterbank van de auto kan ook! Het kan allemaal vrij simpel...

7. BFR

BFR Active Member

Leuk Bevonden:
    402
    Inderdaad, met de kleine van mij (bijna 11 maanden) zo vaak op stap en dan gewoon naar de HEMA of V&D ofzo.

8. Magical Elvis

Magical Elvis Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Er zijn zoveel plekken waar je je kleine kan verschonen, pick one. en anders loop je inderdaad even terug naar de auto en verschoon je hem even op de achterbank... Of zelfs gewoon in de kinderwagen als het echt nergens kan. Wel even een extra dekentje meenemen!

9. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    dank u allen haha, ja je moet toch wat dan he in zo'n situatie :thumbs:

10. Lircky

Lircky who's your daddy

Leuk Bevonden:
    1
    KICK!

Hoe zijn jullie kids als ze verkouden zijn?
    Mijn oudste is compleet in paniek, gieren brullen hoesten snuiven!
    Echt drama soms? Iemand oplossing?

11. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31
    Vicks smeren, zoutoplossing met neuspompje om de neus schoon te spuiten om de ademhaling beter te doen verlopen, kussen/deken onder de matras aan het hoofdeinde zodat het hoofd wat hoger ligt dan de voeten? Dit doen wij allemaal bij ons zoontje (bijna 4).

Als hij erg onrustig wordt doen we een zetpil en dan lekker laten slapen, bij die van ons is het meestal heftig maar kort, goede nachtrust en dan kan die er weer tegen aan.

12. Lircky

Lircky who's your daddy

Leuk Bevonden:
    1
    KICK!!!

Hoe is het met de kersverse pappa's????

13. Magical Elvis

Leuk Bevonden:
    7
    Kickie na bijna een maand...

Hoe staat het ermee?

De eerste Sinterklaas inmiddels gehad. Mijn zoon vond het prachtig desondanks hij er natuurlijk nog niks van snapt. Vooral samen met papa uitpakken was een feest voor hem.
    Inmiddels staat de kerstboom en daar blijft hij maar naar staren...

Verder zijn we deze week begonnen met de eerste fruithap peer. Geen denderend succes, maar hij eet het toch netjes allemaal op.

Ook is hij voor het eerst echt ziek geweest. Hij had de 6de ziekte en dus hoge koorts en onder de rode bultjes. Ontroostbaar was het manneke, maar gelukkig ging het na 2 dagen beter en na ongeveer een week waren de bultjes allemaal weg.

14. Magical Elvis

Leuk Bevonden:
    7
    Allereerst voor alle vaders (in spee) en alle andereen nog de beste wensen voor 2012.
    Hoe zijn de feestdagen verlopen en met name nieuwejaar? Onze jongen heeft heerlijk door liggen maffen en helemaal niks met het spektakel meegekregen. Desondanks onze buren de halve wijk hebben opgeblazen...

15. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Caelin heeft gewoon erdoorheen geslapen ..... :thumbs:

Wij hebben zowieso geen kind aan d'r. Nooit huilbuien, slaapt altijd op de juiste momenten, zeurt niet.

Alleen als je haar iets te laat eten geeft, dan huilt ze.

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Quinten en Phoenix hebben ook als een blok geslapen, dus geen problemen hier :)

17. Magical Elvis

Leuk Bevonden:
    7
    Mooi is dat, ik moet zeggen dat onze zoon ook nooit echt huilt en erg goed slaapt... De 1ste nieuwjaar was ff afwachten, maar gewoon als een blok doorgeslapen. Hij was wel vroeger wakker dan normaal die ochtend... Had stilletjes gehoopt dat die wat langer zou doorslapen ;)

18. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Wij mogen binnenkort weer naar het ziekenhuis voor onze tweede IUI (intra-uteriëne inseminatie). Onze eerste IUI was meteen raak, en dus meteen zwanger.. Na een dikke 2 jaar aankloten was ik door het dolle heen. (Mijn vrouw ook uiteraard.) Kon het niet bevatten, maar tijdens onze eerste echo werden we even van de roze wolk afgerukt. Niks in de baarmoeder.. (Opmerking van de gynaecoloog: "Dat is zeker niet de uitslag waar je op had gehoopt zeker?" Ongelooflijk.) Is keihard, we hebben ons sufgejankt om het zo maar te zeggen, maar ineens werden we een paar dagen later 's avonds gebeld door een andere gynaecoloog: Mijn vrouw dr hormoonwaardes waren zo hoog dat het niet anders kon dan dat we tóch zwanger waren.. Hop, naar het ziekenhuis, duimendraaiend en met gekruisde vingers. Helaas zat er toch echt niets in de baarmoeder, zodat er maar 1 optie overbleef: Buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Onze zwangerschap had zich in 1 van de eileiders genesteld.. Binnen 24 uur na het telefoontje van de gynaecoloog was mijn vrouw onder het mes geweest en zat we weer thuis op de bank, minus 1 eileider.. Heftig.

Pest was ook nog eens dat iedereen om ons heen wist wanneer we voor inseminatie naar het ziekenhuis waren geweest, waardoor iedereen dus ook precies wist dat het 2 weken later duidelijk zou zijn of het raak was ja of nee. Daar hebben we dan verder ook niet over gelogen, maar het is wel extra pijnlijk als je daarna diezelfde mensen allemaal weer kunt vertellen dat het tóch niet zo mocht zijn.. We zeggen nu dat we dat de volgende keer anders doen, maarja, onze families en hechte vrienden weten straks ook weer precies wanneer we weer gaan. Ook omdat het af en toe prettig is om erover te praten..

We weten gelukkig inmiddels wel dat we lichamelijk zwanger kunnen worden, iets dat we ons al 2 jaar afvroegen (al waren alle lichamelijke onderzoeken goed). We blijven ook positief denken, gewoon doorgaan en hopen dat het gauw weer raak is! :)

19. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    :F:

Dan krijg je toch ook wel even zin om hem/haar even goed door elkaar te schudden, niet?

Maar verder veel succes gewenst! Inderdaad niet opgeven!

20. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Thanks man! Opgeven doen we zeker niet! :thumbs:
    Heb er nog serieus over nagedacht om een klacht in te dienen vanwege die opmerking in die situatie, maar had geen zin om daar nog tijd aan te besteden.

Deel Deze Pagina