Nou, op zich kunnen ze er een ordinaire schoppartij van maken. Dan zal Real wel gas terug nemen met het oog op de clash tegen Barça het weekend daarop. Ik neem echter aan dat Ajax gewoon een goed resultaat wil halen, maar boven alles geen doelpunten tegen wil krijgen. Zolang ze niet met 3-0 of meer verliezen is er volgens mij niets aan de hand. Als ze uiteindelijk 0-1 of 0-2 verliezen verwacht ik dat het goed komt. Lyon komt maar moeilijk tot scoren deze editie van de CL. Ze hebben niet voor niets pas 2 goals gemaakt. Bovendien spelen zij een uitwedstrijd en Ajax thuis tegen waarschijnlijk de B/C garnituur van Real. Natuurlijk dat is altijd nog heel goed, maar liever dat dan de vaste A garnituur.
Hoe dan ook, Ajax speelde gisteren een puike pot. Het enige dat er aan mankeerde was een doelpunt in de eerste helft, of in de eerste 20 minuten van de tweede helft. Die 2 tegen 1 situatie hadden ze echt veel beter uit moeten spelen. Ebecilio viel mij zwaar tegen. De rest was gewoon goed. Vertonghen, Vd Wiel, Janssen, Eriksen, Anita, Vermeer en ook Lodeiro speelden gewoon prima. Vermeer heeft zich goed gerevancheerd voor zijn spel van de afgelopen weken. Je zag dat ze aan het einde vermoeid raakten en dan zie je toch dat ze bij Lyon een langere adem hebben met spelers als Briand, Gomis en Reveillere. Gelukkig stond Vermeer er weer!
Ik vind het toch knap dat Ajax op deze manier presteert in de CL, met alle chaos in de bestuurlijke burelen van de club en de tegenvallende prestaties in de competitie. Europees komen ze prima voor de dag.
Edit: + weer de 0 gehouden in een Europees duel. Daar kunnen clubs als ManU en ManCity nog een puntje aan zuigen.
Goed om te zien. De selectie heeft natuurlijk veel blessures en Aissati verdient het schijnbaar om er weer bij te zitten. Bovendien is het ook een indirecte sneer naar Mounir, die zich schijnbaar niet dusdanig opstelt dat hij er weer bij komt. Het is voor Ajax en hem het beste als hij in de winterstop snel vertrekt. Desnoods voor een habbekrats.
Laatst bewerkt: 23 nov 2011