Ik zou weinig met advies nu nog doen als ik jouw was. Gewoon doorgaan als het gaat en niet ineens op je examen nieuwe adviezen uitproberen . Dat is vragen om problemen. Daar heb je ook nog genoeg tijd voor later! Rijbewijs halen geeft aan dat je zelfstandig veilig op weg kan, niet dat je daadwerkelijk goed/perfect rijdt.
Verder is het gewoon een ervaringspunt dat je noemt. Ik weet van mij auto in elke versnelling hoe hard hij gaat bij welk (motor/toer) geluid. Natuurlijk niet op de km precies, maar bijvoorbeeld het verschil tussen 30 en 40 of 120 en 130 merk je snel zat op als je aan een auto went. Kies de juiste versnelling en je weet hoe hard je gaat! Een rotonde in zijn 2 naderen bij een rustig motorgeluid, dan zou je rond de juiste snelheid moeten zitten. En met meer ervaring zie/voel je ook of je te hard gaat, maar dat is denk ik ook ervaring. Ik let iig niet op mijn snelheid bij het naderen van rotondes door op de km-teller te kijken, eerder wat mijn gevoel zegt
In mijn vaders auto die heel wat meer vermogen heeft en veel rustiger op hoge snelheid is vergis ik mij ook nog wel eens op rechte stukken. Bij naderen van rotondes weer niet, dat is denk ik toch meer gevoel/inzicht/ervaring.
Laatst bewerkt: 6 dec 2011