'Schumacher gebruikte verboden hulpmiddelen'
7 december 2011
Jos Verstappen denkt dat Michael Schumacher in 1994, het jaar waarin de Duitser zijn eerste wereldtitel behaalde, met verboden elektronische hulpmiddelen reed. De Limbuger was dat seizoen de teamgenoot van Schumacher bij Benetton.
"Ik weet gewoon dat zijn auto destijds anders was dan mijn auto", vertelde Verstappen, die volgend jaar weer ergens wil gaan racen, in een interview met NUsport. "Ik dacht steeds: dit kan gewoon niet! Ik rem op de limiet en ga zo hard mogelijk de bocht in. Wat moet ik nog meer doen? Bij Schumacher lukte het wel en bij mij niet. Dat klopte niet."
Verstappen, die in 1994 bij Benetton debuteerde en dat jaar derde plaatsen scoorde in de Hongarije en Belgiƫ, vermoedt dat Schumacher gebruik maakte van verboden elektronische hulpmiddelen. "Ze zullen dat nooit toegeven, maar ik ben daarvan overtuigd. Ik heb het later nog eens aan Flavio Briatore, die mij naar Benetton had gehaald en daar toen teambaas was, gevraagd. Hij zei: 'Laten we er maar niet over praten.' Dan weet ik genoeg."
Sinds 1994 was het verboden op met elektronische hulpmiddelen als tractiecontrole te rijden. Het team van Benetton werd destijds ook al beschuldigd van valsspelen. De FIA stelde een onderzoek in en trof verboden software aan in de Benetton B194, maar kon niet bewijzen dat die software ook daadwerkelijk was gebruikt.
bron: www.gpupdate.nl Klik om te vergroten...