We schrijven eind achttiende eeuw.
Europa staat op de drempel van een industriele revolutie, de eerste luchtschepen varen net uit en het volk lijkt eindelijk in opstand te durven komen tegen de wrede, koude magiers die het continent onder controle houden. Magiers die de lucht om hen heen letterlijk bevriezen en de technologische vooruitgang van het gewone volk verafschuwen.
Cat Barahal en haar nichtje Bee volgen op school lessen in nieuwe technologieen, maar hen wordt ook geleerd de koude magiers te vrezen. Als op een dag zon koude magier aanklopt bij het huis van haar oom en tante, waar Cat sinds de dood van haar ouders woont, verandert haar leven van de ene dag op de andere. Haar oom en tante worden gehouden aan een contract dat jaren geleden is afgesloten en Cat wordt zonder pardon aan de magier uitgehuwelijkt. Wie kan zij nog vertrouwen nu zelfs haar familie haar in de steek laat...
Bron: Bol.com
Niet om door te komen.. het is mij wel gelukt maar wat een naar gevoel had ik aan het einde over van het boek. Geen prettig gevoel dat ik iets leuks gelezen had of dat het spannend was. Langdradig, veel herhalingen en pas de allerlaatste bladzijde van het boek ( letterlijk!) vertellen ze iets waardoor je denkt : ja, nu gaat het spannend worden.
Ik baal trouwens dat ik alleen de film van Eragon gezien heb en daar een nare nasmaak van heb. Heb nu maar het boek gekocht omdat ik daar veel meer positieve verhalen over hoor.. alleen zit die film nog te vers in mijn geheugen. Het boek is toch werkelijk veel leuker dan de film?
Laatst bewerkt: 16 dec 2011