1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    En zo heb je nog ongeveer 130 pagina's te gaan in Hof van Eden. Schoot gisteren lekker op en het grote bloedbad moet nog komen.

Inmiddels is er al een echtgenoot gesneuveld die door een explosie een stalen buis door zijn maag kreeg. Iemands gezich, bad guy, bevroren door een of ander vloeibare stikstof. Longen en alles helemaal aan schijt van die gast.

Geweldig die Rollins boeken. Doet niet moeilijk over een paar doden of meer. :9

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Doe mij maar Murakami, die heeft dat soort onzin niet nodig. (Alhoewel, 1q84 boek 3 :'-()

De jacht op het verloren schaap is echt een heerlijk boek! :D

3. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Ik had het kunnen weten. :+

Zolang jij niet ophoud met Murakami aan Dulle te verkopen, doe ik dat niet met Rollins aan de rest van XBW. :+

4. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Nee, maar even serieus. Hoe kan iemand zoveel boeken schrijven in zo'n korte tijd? 8)
    Dat moet gewoon invloed hebben op de kwaliteit.

5. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Tot op zekere hoogte wel ja. Er is wel steeds een vorm van ''dreiging'' zoals bij meer van dit soort boeken.
    Punt van de serie is dat het in leven word gehouden door de personages, vrij diepgaand als je de serie kent, de actie, het tempo en vooral het stukje herkenning ook.
    Neem Harry Potter. Ook niet hoogstaand allemaal, sorry Dulle, maar wel wereldhits. Ook daar hebben een mensen een mening over.
    Ja, ik kan mijn mening hebben over Murakami, maar in werkelijkheid heb ik helemaal niets met Japan of wat er dan ook vandaan komt. Niet alles natuurlijk, ze maken goede elektronica of hebben de juiste mensen ervoor.
    Rollins is eigenlijks een schrijver met een mix van religie, wetenschap, geschiedenis. Tussen alle andere dingen door leer je zo nu en dan ook nog het nodige.
    Op die manier kom je er achter dat de schrijver wel veel onderzoek naar zijn boeken heeft gedaan, i.t.t. bijvoorbeeld Gregg Loomis en zijn boeken vind ik gek genoeg ook leuk.
    Je kunt het eens proberen. Ik zal geen Murakami lezen, dus zonder gek te doen enzo, maar als je nog een beetje Westers bloed hebt zul je hier van smullen. ;)
    Het kan overdreven en voorspelbaar of te toevallig zijn, maar daarin is het 9/10 keer wel leuk imo.

6. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Voorspelbaar zal vast komen doordat je alleen maar dat soort boeken leest. :+ Dan zul je niet snel meer verrast worden
    Ok, Yellow neem ik dus niet meer serieus als ie nu zelfs Harry Potter begint af te kraken. :cool: Kraak Murakami af, kraak James Rollins af, whatever, maar van HP blijf je af!

Kort antwoord: Nee, de kwaliteit wordt er niet minder op. Ondersteund door cijfertjes!
    Zijn losse werken zoals Excavation en Subterranean zitten ook tegen de 4.0 aan (en dat zijn zijn eerdere schrijfsels)

Het enige wat er minder op wordt is zijn output van de fantasy boeken. Al in geen 5/6 jaar meer iets uitgekomen terwijl ie midden in een verhaal zit. :'-( Maar goed, de boeken wat ie heeft geschreven worden ook allemaal prima gewaardeerd.

Als je dat allemaal vergelijkt met de gemiddeldes van Murakami valt het dus allemaal behoorlijk mee. ;)
    http://www.goodreads.com/author/list/3354.Haruki_Murakami

En hij heeft zelfs veel meer geschreven dan James R/C. Dus hoe durf je kritiek te hebben op hem! :+

7. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Moet je wel nagaan dat mensen alleen deel 2 lezen en nog minder deel 3 lezen als ze de serie al leuk vonden, dus alle negatieve en mindere stoppen. Plus murakami kan je over het allemaal apart lezen en heb je overal de mensen die er uiteindelijk niks aan vinden ;)

8. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Wat? Nóg een Murakami fanboy? Het wordt hier druk.
    :+

Heb je enigszins gelijk in, maar als een boek echt slecht was werd dat ook wel duidelijk aan de cijfers wat het krijgt. Mensen zijn niet blind. Als een 2e deel slechter is zul je gelijk een hoop teleurgestelde fans hebben die moord en brand roepen.

Ieder eerste deel en alle losse boeken wat hij heeft geschreven krijgen ook nette punten, dus zelfs als je de vervolgdelen al weglaat zie je ook dat hij er niet minder op wordt.

9. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Sowieso klopt die link niet. De helft heeft alleen een voorwoord van Murakami of is een essay uit een Japanse krant. Zoek op wikipedia maar eens naar zijn gewone boeken.

Overigens is het bij Murakami ook makkelijk te verklaren: Het is hate it or love it.

10. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die cijfers zijn ook echt niet met elkaar te vergelijken. 8) :+

Gisteren stond ik trouwens voor de fantasy kast in de bibliotheek. Ik wilde wel weer eens een (kleine) fantasy serie lezen, heerlijk met dit weer en een pot thee. :cool: Wilde eigenlijk die Ashfall serie, of Divergent, maar beiden zijn nog niet in het NL. Uiteindelijk Het Noorderlicht (Het Gouden Kompas #1) meegenomen, ben benieuwd. De film was wel leuk, dus zo slecht kan de serie niet zijn toch? Het is ook maar 3 (niet dikke) delen. Was wel lekker makkelijk met mijn iPhone, had echt geen idee wat ik wilde, dus toen ik dat boek zag staan even de barcode gescand. Bleek dat 5/6 friends het boek 5 sterren gaven, dus daarom meegenomen. Blijft een geniale app!

Nu bezig in De Olifant Verdwijnt. Heerlijke verhalenbundel. Het was ook een van zijn eerste boeken (oke, zijn 8ste pas ;)), en hij heeft uit deze verhalen veel inspiratie opgedaan voor zijn latere boeken, veel elementen komen terug in boeken zoals 1q84 en de Opwindvogelkronieken. Een van de laatste verhalen in deze bundel heeft hij zelfs later herschreven als het eerste hoofdstuk van de Opwindvogelkronieken.

11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik wil Murakami ook niet afkraken of wat dan ook; de vraag was of Rollins zijn boeken slechter werden doordat hij zoveel in een korte tijd schrijft. Het antwoord is nee. Die link naar Murakami was alleen maar om te demonstreren dat in de publieke opinie de boeken qua kwaliteit niet echt ver uit elkaar liggen. :p
    Noorderlicht trilogie is stukken beter dan de film (die ik al niet vreselijk vond). De boeken hebben me positief verrast.
    Je had gewoon gelijk die omnibus mee moeten nemen! :9

12. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha ja eigenlijk wel! Ze stonden er wel alledrie. Ach, anders moest ik er weer mee sjouwen, ga ze waarschijnlijk wel nog even halen, volgende week ofzo. Kom er dit weekend denk toch nog niet aan toe.

13. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Je kan het natuurlijk ook zo zien: Murakami fans zijn kritisch, terwijl de Rollins fanboys maar met hoge cijfers strooien, zoals Yellow. :cool:

:+

14. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Heb eergisteren De schaduw van de wind uitgelezen. Wat een prachtig boek is dat, geef mij maar meer van zulke titels!

15. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Van HP afblijven? Kom op Dulle, je bent toch de 20 gepasseerd mag ik hopen? :+

16. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Wat ben jij in voor een verrassing! De boeken zijn namelijk onnoembaar vele malen beter dan de film. Vooral deel 2 en 3, dat ga je totaal niet verwachten.

Dat kan, hij heeft er al meer geschreven ;)

Ben nu The Tiger's Wife aan het lezen (mooi) en ik begin dit daarna ergens dit weekend aan de nieuwe Terry Pratchett, altijd leuk!

17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Yellow, nog even en ik zet je op de Negeerlijst. :+ Sinds wanneer is er een leeftijd verbonden aan het leuk vinden van HP (of wat dan ook)? Niet zo bazelen. ;)

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Die boeken van Yellow zijn anders ook geen hoogstaande literatuur. :+

19. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56

We schrijven eind achttiende eeuw.
    Europa staat op de drempel van een industriele revolutie, de eerste luchtschepen varen net uit en het volk lijkt eindelijk in opstand te durven komen tegen de wrede, koude magiers die het continent onder controle houden. Magiers die de lucht om hen heen letterlijk bevriezen en de technologische vooruitgang van het gewone volk verafschuwen.

Cat Barahal en haar nichtje Bee volgen op school lessen in nieuwe technologieen, maar hen wordt ook geleerd de koude magiers te vrezen. Als op een dag zon koude magier aanklopt bij het huis van haar oom en tante, waar Cat sinds de dood van haar ouders woont, verandert haar leven van de ene dag op de andere. Haar oom en tante worden gehouden aan een contract dat jaren geleden is afgesloten en Cat wordt zonder pardon aan de magier uitgehuwelijkt. Wie kan zij nog vertrouwen nu zelfs haar familie haar in de steek laat...
    Bron: Bol.com

Niet om door te komen.. het is mij wel gelukt maar wat een naar gevoel had ik aan het einde over van het boek. Geen prettig gevoel dat ik iets leuks gelezen had of dat het spannend was. Langdradig, veel herhalingen en pas de allerlaatste bladzijde van het boek ( letterlijk!) vertellen ze iets waardoor je denkt : ja, nu gaat het spannend worden.

Ik baal trouwens dat ik alleen de film van Eragon gezien heb en daar een nare nasmaak van heb. Heb nu maar het boek gekocht omdat ik daar veel meer positieve verhalen over hoor.. alleen zit die film nog te vers in mijn geheugen. Het boek is toch werkelijk veel leuker dan de film?

Laatst bewerkt: 16 dec 2011
  20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    véél leuker. Ik had de film ook eerst gezien en vond het ronduit kut. De boeken serie behoort nu tot mijn favorieten.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina