Zie nu dat ik het een en ander door elkaar gemixt heb.
Foto 1, 2, 4 en 5 waren eind herfst begin winter vorig jaar, Allemaal op dezelfde dag met inderdaad geen ideaal fotografeer weer.
En foto 3 is voor het afbreken van de voortent genomen tegen het einde van het kampeer seizoen.
Idd jammer van de schaduw, Maar daar was niets aan te doen.
Nu was dit echt een 'hey leuk, snel camera erbij pakken' moment en had ik enkel de 35mm f1.8 prime mee, Geen ideale lens voor zoiets uiteraard.
Ik stond dan ook met de camera ergens tussen mij en de libel (Die op de bovenrand van de voortent zat) van een afstandje door de zoeker te turen of ik het focus punt wel op de libel had zitten terwijl ik de camera stil probeerde te houden.
Voor komend jaar wil ik dan ook zeker één van de volgende drie lensen in mijn tas hebben: 85mm f1.8G, 70-300mm VR of 105mm f2.8 Micro VR.
Omdat ze allemaal aardig aan de prijs zijn en ik de keuze daardoor moeilijk vind (Ik ben niet van plan om ze alle drie te kopen dit jaar.) heb ik het volgende voor 15 euro van marktplaats geplukt:
Nikon 75-150 f/3.5 Series E
Produced from 1980 to 1983
MF lens, En op mijn body (D5100) helaas geen metering dus het zal even wennen zijn.
Scherp is hij wel als ik zo kijk naar de eerste testshots, Het vierkante vuiltje zit in de lens en heb ik nog niet terug gezien in de foto's die ermee gemaakt zijn maar die waren dan ook op f3.5 (Denk ik.)
De lens zal volgens mij uit elkaar moeten om hem schoon te maken/het vuiltje te verwijderen en daar begin ik liever zelf niet aan, Ook loopt hij
erg stroef op een bepaald punt wat varieerd als je zoomt of focust.
Verder is de lens gewoon bruikbaar maar mocht iemand een winkel/hobbyist (Omgeving Heerhugowaard/Alkmaar) weten die deze lens kan schoonmaken/repareren voor een klein prijsje, Dan hoor ik het graag via een PM/PB.
En om af te sluiten: Een Nikon MC-DC2, Kado gekregen voor mijn 25ste verjaardag:
Laatst bewerkt: 23 feb 2012