1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door scarluuk, 7 sep 2011.

1. Remco

Remco Guest

Fuck yeah! M'n 'mini-studio' is vandaag binnengekomen \o/. Dus morgen met een gerust hart aan de slag voor die catering-opdracht. :)

2. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Nice, ik ben benieuwd naar het resultaat!

3. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Laatst bewerkt: 21 feb 2012
  4. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    kom het maar een keer ophalen, 's avonds ben ik meestal wel thuis. als het goed is heb je mijn nummer bel even voor je komt.

5. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
  6. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Gisteren wat fotos gemaakt van een leuk wagentje. Ik moet zeggen: het is verdomd lastig om leuke detail foto's te maken.

@merijn

Vooral die foto van de hond is gaaf! De rest vind ik wat minder spannend.

@Sato
    Jammer van het weer, want zo springen de planten er niet zo heel goed uit. En komt het nogal grauw over. Die dragonfly foto is nice! Alleen jammer van die zwarte schaduw die precies onder de vleugel zit.

Laatst bewerkt: 23 feb 2012
  7. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Zie nu dat ik het een en ander door elkaar gemixt heb.
    Foto 1, 2, 4 en 5 waren eind herfst begin winter vorig jaar, Allemaal op dezelfde dag met inderdaad geen ideaal fotografeer weer.

En foto 3 is voor het afbreken van de voortent genomen tegen het einde van het kampeer seizoen.
    Idd jammer van de schaduw, Maar daar was niets aan te doen.
    Nu was dit echt een 'hey leuk, snel camera erbij pakken' moment en had ik enkel de 35mm f1.8 prime mee, Geen ideale lens voor zoiets uiteraard.
    Ik stond dan ook met de camera ergens tussen mij en de libel (Die op de bovenrand van de voortent zat) van een afstandje door de zoeker te turen of ik het focus punt wel op de libel had zitten terwijl ik de camera stil probeerde te houden.

Voor komend jaar wil ik dan ook zeker één van de volgende drie lensen in mijn tas hebben: 85mm f1.8G, 70-300mm VR of 105mm f2.8 Micro VR.
    Omdat ze allemaal aardig aan de prijs zijn en ik de keuze daardoor moeilijk vind (Ik ben niet van plan om ze alle drie te kopen dit jaar.) heb ik het volgende voor 15 euro van marktplaats geplukt:

Nikon 75-150 f/3.5 Series E
    Produced from 1980 to 1983

MF lens, En op mijn body (D5100) helaas geen metering dus het zal even wennen zijn.
    Scherp is hij wel als ik zo kijk naar de eerste testshots, Het vierkante vuiltje zit in de lens en heb ik nog niet terug gezien in de foto's die ermee gemaakt zijn maar die waren dan ook op f3.5 (Denk ik.)
    De lens zal volgens mij uit elkaar moeten om hem schoon te maken/het vuiltje te verwijderen en daar begin ik liever zelf niet aan, Ook loopt hij
    erg stroef op een bepaald punt wat varieerd als je zoomt of focust.
    Verder is de lens gewoon bruikbaar maar mocht iemand een winkel/hobbyist (Omgeving Heerhugowaard/Alkmaar) weten die deze lens kan schoonmaken/repareren voor een klein prijsje, Dan hoor ik het graag via een PM/PB.

En om af te sluiten: Een Nikon MC-DC2, Kado gekregen voor mijn 25ste verjaardag:

Laatst bewerkt: 23 feb 2012
  8. Remco

Remco Guest

Eerste poging

9. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nice!

Enige punt van kritiek wat ik zo zie is dat de rechterzijde van de foto iets warmer is waardoor de symmetrie een beetje wegvalt.

Maar toch ziet het er lekker uit, mijn oma maakte altijd van zulke gevulde eieren :D

10. Remco

Remco Guest

Ah, dank je wel! Ik ga er nog even naar kijken :)

11. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Tip die ik wel eens gelezen heb bij foodfotografie is dat je foto's een stuk aantrekkelijker worden als het lijkt alsof er al van gegeten is of er van gegeten gaat worden. Dus een stuk bestek erbij, een hap ergens vanaf, een part uit een taart gesneden, dat soort dingen. Misschien iets om eens uit te proberen? Bij deze foto misschien niet zo snel, omdat je het (denk ik) symmetrisch wilde houden.

Leuke foto trouwens, maar zelf word ik er een beetje gek van dat hij alleen in het midden scherp is. Misschien vanwege de symmetrie dat je het zo gedaan hebt, maar wat meer in focus vooraan had voor mij fijner geweest. Ligt trouwens misschien ook wel aan mij en m'n vermoeidheid dat ik me er een beetje aan stoor en m'n ogen het niet zo fijn meer vinden. :p

12. Remco

Remco Guest

Ik heb dit nog nooit gedaan, dus ik heb van tevoren maar een beetje in kookboeken gekeken en daar zag ik heel veel overdreven scherptediepte, dus dat heb ik hier ook proberen toe te passen. Het probleem van je bovenste kritiek is dat het allemaal hapjes waren, dus een hap ergens uit is dan wat pittiger om voor elkaar te krijgen. Daar komt nog bovenop dat dit spul ook nog allemaal moest worden uitgeserveerd en ik dus niet heel erg de ruimte en tijd had om te experimenteren.

Dus op zich wel een leuke ervaring, maar ik heb er weinig van kunnen leren.

13. JeePee

JeePee Guest

Nog even voordat Tom met z'n Toyko jetsers aan komt zetten! :p

Cosworth BDA

14. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Erg netjes! Even een vraagje, is de keuze voor een zwarte achtergrond bewust? Heb vaak het idee dat witte of lichte achtergrond net wat beter staat. Maar dat kan uiteraard ook persoonlijk zijn. Verder erg strak, zoals het hoort. Puik werk.

Scherptediepte (een geringe) is ook zeker iets wat mij opvalt, heb je goed gedaan. Denk dat je wel meer heb geleerd dan dat je nu denkt hoor.

Freakin vet! Fijne toning, en vooral toffe compo. Je auto/rally foto's de laatste tijd _O_

Zit je er ook aan te denken maar stilstaande auto's te gaan fotograferen? Just curious.

Ben overigens terug uit Tokyo, ik heb vet veel gefilmd en gefotografeerd. Heb wel even wat werk in te halen, en een druk weekje voor de boeg, maar de foto's zullen druppelsgewijs wel hier verschijnen!

Merijn, ik wil je graag nog even bedanken voor het uitlenen van je lens, muchos gracias! Zonder die lens had ik toch wat minder toffe foto's kunnen maken!

15. Remco

Remco Guest

Tja, ik vond het wel vet. Heb 't eerlijk gezegd niet eens geprobeerd met een lichte achtergrond 8)

Bedankt man! Ben benieuwd naar foto's en verhalen :)

16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    JP: Vette pic man, zoals altijd. Hoe was de rally met Remco ? Sowieso minder koud dan bij dat driften :cool:!
    @Remco: Goede pic, zwarte achtergrond vind ik, zeker als je het wit/geel van de eieren ziet, een goede keuze. :)

@Peter_Aragon: Niet zo muiten op GOT! Heb jij de staatsloterij gewonnen ofzo?

17. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Ach Killaz, ze kunnen daar zelf ook zo zeiken joh... Je kan nooit iets goed doen daar.

18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Nou ja, jij begon.... :+ Gewoon die 70/200 f4 IS halen, is optisch nog beter dan de 2.8 IS I ook....Low light ga je niet zo heel vaak tegenkomen denk ik met een zoomlens.

Laatst bewerkt: 26 feb 2012
  19. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Wel als je hem voor partyfotografie wilt gebruiken :+

20. JeePee

JeePee Guest

Bedankt man! :)
    Stilstaande auto's vind ik eigenlijk alleen leuk als de hele setting er omheen er ook bij past, zoals die Lotus, of als het echt een speciale bak is. Maar verder vind ik geparkeerde auto's niet echt interessant.
    Studio fotografie lijkt me wel tof. Qua belichting is dat een vak apart volgens mij.

Thanks. Met Remco op pad is altijd awesome. Rally zelf viel wat tegen. Weinig vette bakken en er werd vrij pussy gereden. Maar de zon maakte het een stuk verdraaglijker dan dat driften inderdaad :cool:

Deel Deze Pagina