@ Dagger:
Het is inderdaad voor iPhone. Tijdens m'n bulk periode nam ik het niet zo nauw met wat ik in nam, dus gebruikte ik dat en hield ik het alleen bij wat ik at, maar nu ben ik aan het cutten en nu plan ik het. En dan is een excel werkblad wel handiger. In mijn signature zie je een link naar mijn DBB log, daar vind je ook mijn voedingsschema (pagina 6, het is inmiddels niet meer de ultra laatst geupdate versie, maar komt ongeveer overeen met wat ik nu eet, maar het gaat toch om de excel, dus dat haal je toch weg). Daar staan ook al van bijna 1000 voedingsmiddelen de kcal en aantal grammen eiwit/koolhydraten/vetten ingevuld, dus dan hoef je bij je maaltijden alleen nog maar het nummer te kiezen.
Alleen dat nummer onderaan op het eerste werkblad, met het aantal kcal wat je dagelijks binnen moet krijgen (2770 bij mij) heb ik zelf berekend via een andere site, dus die verandert niet automatisch meer, dus dat zul je zelf even moeten berekenen.
@ Flix:
Crackers zijn echt lekker idd. En met Slankie Smeerkaas (17.7g eiwit, 1g koolhydraat, en maar 6.5g vet per 100g!) nog best gezond ook. Denk ik. Niet ongezond lijkte me iig. Als ik af en toe ff wil snaaien pak ik dat iig.
Cacoa helpt idd. Maar zoetstof is dan wel van belang. De verhouding is ook belangrijk, heb ik gemerkt. Te dik is niet lekker. En te dun ook niet echt, bovendien krijg je dan bijna niets binnen. Hoe ik het doe:
50g Quaker Havermout
275g (niet ml, ik weeg het af op de keukenweegschaal) 0% vet melk
2 minuten in de magnatron
36g (1 bolle maatschep) Whey Isolaat (wel ff goed mengen met een lepel, want anders heb je veel whey klontjes en dat is niet lekker)
En dan nog wat kaneel erdoor en een heel klein beetje Stevia (zoetstof).
Dan is het best lekker. Ik had hetzelfde probleem als jij op het begin.
Laatst bewerkt: 16 apr 2012