Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

1. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou voor de 24-70 gaan. Anders raak je straks teleurgesteld als ik mijn 85F1.2II laat zien :p

Ik twijfel nu ook lichtjes, voor dat geld kan ik ook de 70-200F2.8II halen. Die is ook echt leip.

Mja, ik wil de king of bokeh denk ik.

2. JeePee

JeePee Guest

Maar als ik voor de 24-70 ga dan raken jullie weer teleur gesteld in al je apparatuur :+

3. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Daar moet ik je gelijk in geven, mits je een D800 erbij haalt dan ;)

4. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    :lol:

5. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Dat uitgerekend jij gaat lachen, haha

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Tom, 70/200 kopen? Hoef je ook niet naar Utrecht te komen :+

7. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Haha, not yet. Moet eerst wat andere investeringen doen :)

8. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Heeft iemand een programma om een goeie strobe motion foto mee te maken? Met photoshop weet ik niet hoe dat moet/kan.

Heb namelijk een snelschot functie gebruikt, maar dat zijn allemaal losse foto's. Daar wil ik er dus eentje van maken. Zoals hier: http://www.picturecorrect.com/wp-content/uploads/2012/02/action-sequence-photo.jpg

(M'n camera kan het zelf wel, alleen snap daar al helemaal geen reedt van.)

9. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij doe ik het nooit goed hier... :+

10. JeePee

JeePee Guest

Wordt denk ik toch de 24-70. Dat is gewoon de allerleipste Nikon lens en ik denk toch dat ik spijt ga krijgen van die 85 f/1.8. Beter door sparen daarna voor de 1.4 ofzo. Vanaf nu gewoon alleen maar gouden randjes :+

Oh, en:

www.wecapture.nl

:cool:

11. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    85 f/1.8 schijnt wel behoorlijk goed te zijn als je de reviews mag geloven. Vrijwel op het niveau van de f/1.4.

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    @JeePee; Leipe lens hoor.

Laatst bewerkt: 11 mei 2012
  13. JeePee

JeePee Guest

Hij is in het midden net zo scherp (iets harder zelfs dan de 1.4) wijd open. Maar hij verliest het in de randen. En qua bouwkwaliteit en autofocus is het natuurlijk een rukding vergeleken met de 1.4.

En om nou de 85 boven de 24-70 te kiezen omdat 'ie 'behoorlijk goed' is... nee :+ Veel beters dan de 24-70 kun je niet vinden (zonder over de 4000,- heen te gaan).

14. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Aha, ik dacht dat het sowieso over de 1.4 versie zou gaan. Jij was toch degene die zo hard riep: Niet zeiken, gewoon in een keer het allerbeste halen... Doe dat dan ook :)

Okay, ik kan nu een 85F1.2II halen voor echt een prikkie. 1250 euro! Terwijl hij 1940 nieuw is. Een nadeeltje, er zitten twee kleine krasjes op het front element.

Ik ben zelf altijd behoorlijk zuinig op mijn spullen, en ben niet bepaald dol op krasjes. Maar dit is toch wel erg verleidelijk. Normaal gaan deze lenzen voor 1400 tot 1500 euro tweedehands de deur uit.

Ik vraag even na of de krasjes te zien zijn op de foto. Zoniet, dan ga ik er denk ik wel op in. Wat zouden jullie doen? Het is wel de ultieme lens. En de ultieme lens die ik wil...

15. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Lekker hoor, hoe heb je dat 'verschijnen' gemaakt?

Ik zou het niet doen, met die krasjes.

16. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.763
    Die zijn toch niet op 7 mei getrouwd mag ik hopen? 8)

17. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.706
    Waren ze in Snikka dan? :eek:

18. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.763
    Nee, maar die foto werd gepost op 7 mei en toen was ik jarig. 8)

19. JeePee

JeePee Guest

Stuk code van internet gejat :+

@ Bonnie,
    Moeilijke kwestie man! Op f/1.2 zul je die krassen nooit van ze leven zien natuurlijk. Als je gaat testen het diafragma uiteraard helemaal dichtdraaien. Maar de ene kant zegt: hij is wel heel goedkoop (relatief) en de andere zegt: het is nog steeds veel geld, dan wil je hem eigenlijk perfect, en als ie krassen heeft is de gebruiker dus ook niet echt netjes geweest... Succes man :+

20. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Nee dat zeg ik ook niet. Maar 85 f/1.4 of f/1.8 zou een moeilijkere keuze zijn. 24-70 van Nikon is idd top!!

Ennuh: ik zou iets met krasjes ook niet kopen Bonnie. Wie weet krijg je er ooi spijt van en dan zou je willen dat je ff €250 meer had neergelegd denk ik.

Deel Deze Pagina