Euro 2012

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2011.

1. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Gaaaaaan ze weer, ongelofelijk. Val me niet lastig echt. Nu zijn lage voorzetten weer waardeloos, hebben ze Overmars nooit zien voetballen zeker. Dan is Afellay arrogant als 'ie zegt dat 'ie buitenom en binnendoor kan vanaf links, houd eens op. Die van der Gijp zit ook een beetje ongesteld te zijn door die hele discussie. Laat maar zitten dat VI Oranje, ik hoop dat Afellay en Robben 5 assists de neus produceren. Studio Sportzomer it is.

2. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Zelfde hier.

Tijdens het EK zelf zal ik VI Oranje wél kijken.

3. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    NOS is weer het andere uiterste, daar kruipen ze iedereen in hun kont.

4. Seh

Seh Guest

Ik kijk VI en neem Sportzomer gewoon op. :cool:

5. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom wordt VI Oranje ineens serieus genomen? 8) Het hele seizoen lopen ze elke club af te zeiken en als er een club goed speelt dan gaan ze de tegenpartij afzeiken. Ik neem het niet meer zo serieus, vind het gewoon vermakelijk en het gaat over voetbal.

6. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Feit is wel dat als je buitenspelers opstelt op de huidige manier (als in linkspoot op rechts en rechtspoot op links), dat dit intrinsiek makkelijker te verdedigen is dan de traditionelere manier van spelen, met een linkspoot op links en rechtspoot op rechts.

Ja, het is misschien net zo voorspelbaar als je Robben op links zet met zijn stijve linkerpoot, maar het verschil is wel dat als hij er daar buitenom gaat hij hoogstens nog 1 verdediger tegenkomt daarna, namelijk de centrale verdediger. Mits die rugdekking geeft, maar goed anders heeft hij sowieso tijd en ruimte voor de voorzet dus win-win. Je trekt in 95% van de gevallen het centrum van de tegenpartij dus uit elkaar. Levert meer ruimte op voor inschuivende middenvelders en dus meer druk naar voren.
    Gaat hij vanaf rechts naar binnen dan kom hij zo nog 2/3 soms wel 4 verdedigers of middenvelders tegen. Gevolg: loop je altijd in een fuik en trek je helemaal geen ruimte en het centrum van de tegenpartij is niet uit positie. Hoezo makkelijk te verdedigen?
    Zet je buitenspelers traditioneel neer dan kan een verdediger van de tegenpartij bovendien minder goed doordekken en ben je dus ook minder kwetsbaar in de omschakeling.

Mijn persoonlijke overtuiging: altijd met een linkspoot op links spelen en met een rechtspoot op rechts. Dan blijft er ruimte over voor je middenvelders om door te schuiven en in de 16 te komen. Dat levert iemand als Sneijder of Vd Vaart zo 2/3 goals extra op in een toernooi. Bovendien is iemand als Huntelaar gebaat bij goede voorzetten vanaf de flanken.

Laatst bewerkt: 6 jun 2012
  7. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Goede uitleg en er valt wat voor te zeggen. Ik zie het graag andersom alleen wel met 2 backs die diep staan of gaan. Vd wiel moet dat gewoon goed doen en Willems is aanvallend ook beter dan verdedigend. Dan heb je alsnog een blok van 4 die niet mee aanvallen. Zeg niet dat ik jou manier niks vind maar kijk er toch anders tegenaan.

En onze backs hebben niet de beste voorzet maar als ze opkomen en de Back van de tegenpartij moet een keuze maken wie hij gaat verdedigen ontstaat er ook wel veel ruimte. Alleen het moet juist uitgevoerd worden en dat gebeurd tot nu toe niet.

8. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Willems heeft een redelijk strakke voorzet, maar durft/mag (nog) niet altijd bij Oranje gaan.

Met Van Persie moeten Robben op rechts en Ibi op links. RvP wil combineren, geen voorzetten.

9. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Bij Arsenal heb ik hem toch aardig wat voorzetten binnen zien knallen hoor. Hij kan gewoon beiden. Robben zei dan ook dat hij en Ibi veel gaan afwisselen van flanken om zo onvoorspelbaar te blijven, vind ik prima.

10. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Echt mensen moeten even naar wedstrijden van Arsenal gaan kijken voordat ze complete nonsens gaan beweren.:F:

van Persie krijgt ook graag goeie voorzetten net zoals elke andere spits. Alleen zo speelt Oranje niet op dit moment en van Persie kan ook prima mee voetballen. Multifuncioneel dus.

Maar ga aub niet beweren dat van Persie alleen maar wil combineren.

11. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Van Persie combineert blijkbaar liever dan dat hij voorzetten erin moet koppen. Tenminste, zo speelt hij in Oranje. Boeit me geen fuck hoe hij bij Arsenal speelt: daar is hij een klasbak. In Oranje speelt hij anders. Hij zakt steeds in en loopt overal meer dan in de spits zelf en probeert zo veel mogelijk te combineren. Huntelaar daarentegen blijft gewoon in de spits en wacht op de pass/voorzet om hem koel af te maken.

12. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Ik geef het op. Iedereen blijf maar op van Persie haten. Maar ga aub niet eens supporteren als hij een hatrick tegen de denen maakt.

13. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.331
    Van Persie is geen ECHTE spits. Die hoort op de nummer 10 positie. Jammer genoeg geniet onze dwerg van alleenrecht daar, hoe beroerd hij ook speelde de afgelopen wedstrijden.

Huntelaar is wel een echte. Tegen Noord-Ierland hebben we hem niet gezien. Noord-Ierland hé? Stel je voor straks tegen Denemarken, Duitsland, Portugal. Als hij geen aanvoer krijgt is hij straks net zo nutteloos dit EK als van Persie het was met WK2010.

Ik zeg, schijt aan. Zolang één van de twee maar de doelpunten scoort zodat wij mee blijven doen.

14. Seh

Seh Guest

Is die pauper discussie nu nog steeds bezig? Als je topscoorder (én beste speler) in de PL wordt als SPITS, dan ben je toch gewoon een goede spits?

En meer ga ik er niet meer over zeggen, want dan maak ik me weer boos. :lol:

15. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Messi is ook geen echte spits, maar staat bij Barca ook op die plek. :+

Ook voor Van Persie geldt dat het ene het andere niet uitsluit. Hij kan zowel met voorzetten omgaan als combineren, ook al ligt zijn aard misschien meer bij het combineren.

Als je mij vraagt wie er in de spits moet zou ik echter altijd zeggen: Huntelaar. Maar ik zou Van Persie ook altijd opstellen, alleen niet in de spits. ;)

16. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    Robben is ook geen echte teamspeler, maar doet toch aan teamsport

17. TripMode

TripMode Novabetting

Leuk Bevonden:
    4
    De spits in Oranje zal weinig toevoer krijgen van de zijkanten dus dan is Van Persie een logische keuze. Alleen met inverted wingers heb je backs ala Dani Alves nodig die de ruimte invullen. Maar Van der Wiel en Willems zijn allebei niet in staat die rol te vervullen. Daarom had ik Afellay op rechts gezet en Robben op links met Huntelaar in de spits, en inderdaad Van Persie op de bank. Maar Van Marwijk gelooft heilig is zijn formatie dus begrijp ik de keuze voor Van Persie, de keuze voor formatie begrijp ik dan weer niet.

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik denk stiekem nog steeds dat Vd Wiel dat wel kan. Zou me ook niks verbazen als hij weer een prima toernooi speelt (in tegenstelling tot hoe hij er vaak bij Ajax bij loopt)

19. Edjuuuuuh

Edjuuuuuh -

Leuk Bevonden:
    61
    Training live.
    [yt]VaPCOJtwycA[/yt]

20. White Hawk

White Hawk Emotion 98.3

Leuk Bevonden:
    828
    :lol:

Deel Deze Pagina