Ik hoop dat Ajax standvastig is mbt Anita. Snap overigens niet waarom iedereen opeens verbaasd is dat hij zo belangrijk was voor Ajax.
In de tweede seizoenshelft van het vorige seizoen speelde hij daar een belangrijke rol in de lange ongeslagen reeks. Ik dacht dat het algemeen bekend was dat hij toen een uitblinker was, maar toen startte hij door (ik neem aan) blessures weer als back. Hij had toen veel kritiek te verduren. Eenmaal terug op zijn natuurlijke positie blonk hij weer uit, maar iedereen was vergeten dat hij goed kon voetballen. Korte termijn geheugen ook in voetbal. Vond dat maar curieus.
In ieder geval, mochten we Narsingh binnen weten te halen en Anita behouden, dan verwacht ik dat we nu ook een rol van belang kunnen spelen in de Champions League.
Cillissen/Vermeer
vdWiel/Ligeon - Alderweireld/vRhijn - Blind/Denswil - Boilesen/Dijks
Anita/Janssen
Janssen/De Jong/Klaassen - Eriksen/Schöne
Narsingh/Sulejmani - Sigthorsson/Fischer - Boerrigter/Ozbiliz
Een basiselftal dat overloopt van kwaliteit en talentvolle lichting erachter. Moet in staat zijn om de groepsronde te overleven, en misschien wel te stunten. Eventueel wel nog een centrale verdediger halen, dat is geen overbodige luxe, maar wie?
Klik om te vergroten...