Het huiswerk draadje [deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Matrix, 8 jan 2011.

1. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    dus (820/850)*(820/849)*(819/849)*(818/849)*(817/848) is dus de goede denk manier, of denk ik nu verkeerd?

2. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee daar klopt niks van.:+
    Wil je even checken of mijn antwoord van de 5 euro in 5 enveloppen 2 posts boven je juist is?

Whoops je hebt gelijk.
    Distoration ga er maar even vanuit dat waar ik 5 euro zeg, ik eigenlijk 10 euro bedoel. :)

Laatst bewerkt: 4 sep 2012
  3. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Heeft iemand nog literatuur/informatie over een AO-beschrijving?

4. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Ik heb een set aan data (130metingen per monster, 7 monsters) en ik moet de oppervlakte onder de grafiek maken, het probleem is dat ik de formule van de lijnen niet weet.(er is geen trendlijn die dezelfde vorm heeft). Is er een manier op vanuit die dataset de oppervlakte te bepalen via excel?

5. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    Vraagje over kansberekening, is alweer te lang geleden en kan het maar niet vinden;

Vond dit altijd super makkelijk maar kan er even niet meer opkomen.

Laatst bewerkt: 1 nov 2012
  6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Ik ga je alleen wat tips geven zodat je er zelf uit kunt proberen te komen:

1.

10% van de producten blijkt succesvol, dus hoeveel voor 1 product?
    Maar je hebt 3 producten geïntroduceerd, dus moet je daar ook rekening mee houden bij het berekenen van de kans. Het kan het eerste product zijn, maar dat hoeft niet.

2.

a) Probeer eerst de kans op 0 blauwe ballen uit te rekenen, trek deze kans af van het geheel.
    b) Bij het pakken van 3 blauwe ballen is maar 1 mogelijkheid. Wat zijn alle mogelijke combinaties van ballen? ;)

7. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    Behalve 2B kom ik er echt niet uit hoor =( Het gaat mij ook niet om alleen het antwoord natuurlijk maar om de techniek. Maar kan er nu echt even niet opkomen.

8. The Redman FTW

The Redman FTW ^_^

Leuk Bevonden:
    0
    De kans dat een nieuw product succesvol is, is 0,1. De kans dat een product dus niet succesvol is, is 0,9 (1-0,1).

Je weet dus dat er één product succesvol is en twee producten dat niet zijn.
    Je weet dus al: 0,1*0,9*0,9 voor respectievelijk wél succesvol - niet succesvol - niet succesvol. Het kan echter net zo goed zijn dat de volgorde niet succesvol - wél succesvol - niet succesvol of zelfs het omgekeerde van eerstgenoemde volgorde is. Je kan het dus op 3 nCr 1 = 3 manieren rangschikken.

Je antwoord is als volgt:
    P(X=1) = 0,1 * 0,9 * 0,9 * 3 nCr 1 = 0,243

Dat is in ieder geval al je eerste vraag. (Fouten onder voorbehoud)

9. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    Okee top, ben ondertussen ook uit vraag 2 gekomen! Bedankt mannen :D

10. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Jij hebt gewoon de startpost nodig om te leren over binomiale kansverdelingen!
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=152721#bi

Binomiale kansrekenen is de techniek die hoort bij situaties waarin je test maar 2 opties heeft (goed of slecht, kop of munt, etc.) en je een reeks proeven uitvoert (bijv. wat is de kans op 2 keer kop uit 10 keer gooien? of wat is de kans dat precies 1 product goed is uit 3?).

11. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ik ben echt een totale nietsnut als het neerkomt op leren, concentratieniveau van een mug (heb ik altijd als iets saai is).
    Heb volgende week een SE week, heb al wat samenvattingen geschreven en dat gaat aardig maar hoe kan ik die het beste leren?
    Gewoon doorlezen?
    Andere tips zijn ook welkom :).

12. pieteralberts

pieteralberts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  13. pieteralberts

Leuk Bevonden:
    0
  14. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ja die zag ik ook laatst, nog niet eens zo'n slecht idee :9.

15. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Ligt aan de persoon en aan de leerstof: Sommige mensen onthouden het als ze het blijven lezen en herhalen (bijvoorbeeld jaartallen of woordjes vertalen), sommige mensen zoeken ezelsbruggetjes (Remmen, eren, sms'en, ene voor naamvallen van duits bijv.) Soms kan je oefenen door opgaven maken (bijna elk bèta vak) en soms werkt het inderdaad om een samenvatting te schrijven (meestal met het onthouden van grote lappen tekst zoals biologie/geschiedenis).

Kijk wat voor jou het makkelijkst werkt.

En hou er maar rekening mee: Leren wordt nooit makkelijker.:+

16. pieteralberts

Leuk Bevonden:
    0
    vergt alleem wat discipline, want zelf zou ik gewoon alles in een keer opeten :'D

17. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Wat is normaal je leerpatroon? Lange tijd achter elkaar met je neus in het boek zitten, maar nauwelijks geconcentreerd/telkens afgeleid?

18. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    Ja :+

Tips?

19. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Niet:lol:.
    Zit nu in 4 TL, zat in de eerste in havo/vwo.
    Wil volgend jaar misschien weer naar de havo, moet ik wel overal minimaal een 7 op staan.

20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Wat bij mij enorm goed helpt als ik alleen moet leren/studeren is een soort lite-versie van de Pomodoro techniek te gebruiken.

Van tevoren inschatten hoeveel tijd je nodig gaat hebben voor elk onderdeel dat je op de dag wilt doen. Deze tijd dan indelen in pomodoro's, setjes van 25 minuten waarin je alleen puur focust op hetgeen je moet leren. Deze hou je bij voorkeur bij met een eierwekker. Voor elke Pomodoro zet je dan een streepje in je "tabelletje". Tussen de Pomodoro's telkens 5 minuutjes pauze en na 4 (of wat je het lekkerste vindt) pomodoro's een langere pauze (half uur, uur?).

Uiteindelijk vergelijk je dan ook nog eens hoeveel pomodoro's je daadwerkelijk nodig had en hoeveel je ingepland had.

Op deze manier heb je telkens korte periodes van goede focus op je werk en leer je ook nog eens de hoeveelheid werk goed in te schatten. De daadwerkelijke techniek bevat nog veel meer en daar zou je voor kunnen googlen.

Deel Deze Pagina