[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

1. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
  2. JeePee

JeePee Guest

Met hoeveel pijn in je hart heb je dit getypt? :+

3. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    Jij blijft maar zeuren he? het is nooit goed als het op auto gebied aankomt wat iemand zegt, jij moet altijd weer een andere mening hebben die nergens op slaat.

Wat ik met een super onderstel bedoel is dat het onderstel vernieuwd is en dus in super staat is. waar jij op doelt is dat een gti 1 van de meest overrated producten is want begon vanaf de golf 3, de 1 en 2 waren nog echte gti's maar vanaf de golf 3 werd het allemaal kut volgens jou.

Wat ik leuk aan jou blijf vinden is dat jouw persoonlijkheid van het forum totaal niet in lijn staat met de versie van jou welke op de HTS liep. zo'n stil sulletje welke zich altijd maar weer achter de computer wurmde om elke contact in de echte wereld te vermijden.. Op het forum grote praatjes over rally's etc waar jullie waren als team en hoe hard het werken was, maar als ik dan op het parc ferme liep tussen de rally auto's zat jij weer altijd onder de tent naast die bus achter je laptop.. heel grappig hoe iemand die op het internet constant alles beter weet in het echt zo'n enorme sul is.

Die auto is van mijn broer, hij doet hem weg omdat hij een oldtimer wil voor naast zijn Kadett C GT/E, voor het op en neer rijden van zijn kamer in groningen naar twente..

4. JeePee

JeePee Guest

5. TripMode

TripMode Novabetting

Leuk Bevonden:
    4
  6. JeePee

JeePee Guest

Rare Celica!

Allereerst vraag ik me af wat je met een cabrio moet in Nederland :+
    192k is niet mals als je er zelf nog elke dag 100 bij op gaat doen. Moeilijk om te zeggen of dat nog chill is aangezien er niet bij staat wat er recentelijk allemaal vervangen is. Qua uiterlijk vind ik 'm spuuglelijk overigens :p

M'n tweede vraag is waarom je niet voor een degelijke diesel gaat?

7. TripMode

TripMode Novabetting

Leuk Bevonden:
    4
    Celica die ik wilde, bouwjaar rond 2001 had een erkend olie probleem. En deze Astra is lpg, lekker goedkoop dus. Uiterlijk is een smaakkwestie, ik vind hem prachtig.

Het is mijn eerste auto en ik wilde gewoon een bepaald soort auto, dus geen VW Golf of een Audi A3.

8. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ik snap wat je bedoeld, maar dat gaat bij gebruiksvoorwerpen jammer genoeg niet op. Er is een zeer goede reden waarom mensen altijd voor een A3 en een Golf kiezen, dat zijn gewoon enorm goede, betrouwbare auto's.
    Maar ik heb zo'n idee dat je alle adviezen toch in de wind gaat slaan en toch deze koopt omdat je hem mooi vindt.

Laatst bewerkt: 23 okt 2012
  9. JeePee

JeePee Guest

Natuurlijk gaat dat wel op. Alsof je je hart niet kunt volgen als je een betrouwbare auto zoekt...

Er moet bij mij ook wel iets héél geks gebeuren wil ik de komende jaren een VAG product aanschaffen.

10. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    Vergeet niet dat een LPG auto meer in de belasting kost...

Verder vind ik 192k te hoog voor een auto op LPG, en zeker voor die prijs.
    een cabrio, dat is je eigen keus(maar houdt rekening met hogere verzekering).
    en die opels zijn qua bouwkwaliteit nou niet bepaald geweldig.

En er is een reden dat golfjes en A3's in trek zijn, betrouwbaar, tijdloos en hoge restwaarde.. natuurlijk ben je 13 in een dozijn(heb ik ook met mijn Golf IV 1.9 Diesel, heb er nu 100.000km mee gereden, en op de rubbers op de achteras, andere uitlaat en andere abs-pomp(bij elkaar nog geen 1500 euro, over een tijd van 4 jaar((mijn broer reed eerst met de golf)) uiteraard is het normale onderhoud van olie, uitlijnen, remblokken/schijven niet meegerekend).

Ik rijdt makkelijk 1 op 17, en als ik mijn winterbanden er onder heb(ik rijdt normaal met 225 breede banden op 18" velgen) gaat het richting de 1 op 20. niet gek voor een 12 jaar oude diesel. (ik heb trouwens de 110pk TDI versie)

stoelen zijn een stuk beter dan menig tijdgenoot(zelfs een fiesta van 2008 zit niet zo fijn als mijn golf, om nog maar te zwijgen over een Opel, welke in basis gewoon hout hebben genomen voor de stoel :D ) en het rijdt gewoon goed, en je kunt voor de helft van het geld van die cabrio, een nette golf kopen met leuke opties met veel minder km's op de teller kopen..

Je weet niets te zeggen he?

11. TripMode

TripMode Novabetting

Leuk Bevonden:
    4
    Verzekering gaat 100 euro worden en wegenbelasting 220 per kwartaal. Opel staat volgens bekende van mij bekend als betrouwbaar. Maar ik kan het geld missen dus waarom voor een Audi A3 gaan als ik ook een cabrio kan rijden. Maar wat Maarten00 zei: ik koop de auto toch wel ;).

12. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Tof man. Gefeliciteerd met je mening.

13. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik snap je keus hoor, ik ben ook liever uniek dan anderen. maar als het om iets gaat waar ik elke dag gebruik van moet maken, dan moet mijn drang voor uniek maar wijken voor iets wat te boek staat als betrouwbaar.

Als lid van de Opel Kadett C club holland/belgium zie ik niets liever dan dat iemand aan de opel gaat(al zie ik het liefst een oude opel). maar je kunt er niet omheen dat opels niet geweldig zijn. Opels zijn vanouds bedoelt als betrouwbare auto's, maar hebben op hun weg vaak een steekje laten vallen.

Zo is het bijvoorbeeld bekend, dat de opels uit Antwerpen komen, een stuk roestgevoeliger zijn dan andere opels(oude opels) uit russelheim.. De opel zafira gen 1. is een verschrikkelijk slechte auto. motorisch zijn ze nog niet zo slecht, maar qua opbouw zijn ze echt slecht(alle ruitenwissers aan de achterkant breken af, alle spatbordbekleding achter laat los, plastic op de deurgrepen laten los en de koplampen staan binnen de korste keren onder het vocht.

het is een feit dat Saab de opel-onderdelen vaak verbeterde voordat ze ze gingen gebruiken, of compleet vervingen voor andere merken. Opel is nu weer redelijk op de goede weg, maar persoonlijk zou ik opels tussen 2000 en 2005 vermijden..

14. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
  15. JeePee

JeePee Guest

Los van dat ik je persoonlijke bash te laag vind, zou een reactie van mij van mij nog iets harder zijn en ongetwijfeld resulteren in een ban. En Tom is al mijn bashmattie hier. Niet jij.

16. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik gruwel al van het idee dat jij in staat bent om iets "harders" te zeggen dan ik heb gedaan.. ik zou zeggen. doe het gewoon. laat eens 1 keer zien dat je ballen hebt..

En laag? sorry, maar in de 8 maand dat ik op de HTS zat ben ik niet verder gekomen dan die indruk van je..

17. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Je verwoordt precies mijn gedachten. Had alleen niet zo'n zin om het zo uit te gaan leggen aangezien ik al dacht dat ie hem toch wel zou kopen

My bad, het is inderdaad een diesel. Maar die 1 op 16 is dus gewoon bij 120/130. Was vergeten dat benzine auto's dat vaak niet halen. :+

18. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    ik wil hem gewoon waarschuwen, hij is nogal snel van z'n wens(celica) afgestapt omdat deze bekende problemen heeft, en heeft z'n zoektocht bijgesteld naar iets wat hem ook wel leuk leek(Cabrio) althans, die indruk krijg ik er van.

Van alle cabrio's onder de 5000,- euro is de Opel misschien wel de beste keus, maar een exemplaar met bijna 2 ton, op lpg, met foute velgen, daar beginnen bij mij namelijk de bellen te rinkelen.

en dan probeer ik hem te behoeden van een "miskoop".
    misschien kan een netjes onderhouden astra met 2 ton nog wel een ton mee. maar afgaand van de velgen en het feit dat het een LPG auto is, vrees ik dat de vorige eigenaar een nogal trapperig iemand was..

19. JeePee

JeePee Guest

Dit is het auto kopen topic, nobody gives a fuck.

20. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    waarom geef jij dan uberhaupt iedere keer jouw mening, daarbij geeft 99% van de lezers aan dat je een sul bent en je maar weer eens moet ophoepelen met je eeuwige gezeur.

Ontopic:

Historie Opel Astra Cabrio 1.6 - 52-JX-TG
    Aantal Eigenaren tot nu toe:3
    Datum eerste toelating NL:04 oktober 2002
    APK verloopdatum:07 feb 2013
    Import auto:Nee

Huidige Eigenaar
    Type Eigenaar: Particulier
    Eigenaar van: 10 mei 2007
    Dagen Eigenaar: 1994
    Eigenaar tot: heden

Eigenaar 2