[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Wou eigenlijk volgend jaar met een HBO opleiding in Eindhoven beginnen, maar begin nu toch zwaar te twijfelen. Moet sowieso alles zelf betalen, maar dat is zonder lenen gewoon niet meer te doen.

Ik zou met OV dan al een dikke 400-450 euro kwijt zijn per maand, en dan heb ik het nog niet eens over een zorgverzekering, schoolgeld (zal ook wel iets van 300 p/m zijn) etc...

Zoveel lenen zie ik gewoon echt niet zitten. Schoolgeld zou nog best te betalen zijn met een bijbaantje, maar betalen voor het OV gaat wel erg veel worden. En dan heb ik met Eindhoven nog niet eens een hele verre reis. Lijkt me shit voor mensen die nog een stuk verder moeten reizen..

Laatst bewerkt: 30 okt 2012
  2. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Uiversiteiten en hogescholen zijn zelf ook stom geweest. Ze hadden beter in plaats van al die gebouwen op A locaties beter toestemming kunnen vragen voor een soort campus idee. Dat studenten op locatie wonen. Dat hadden ze redelijk goedkoop kunnen oplossen door overal zeecontainers om te bouwen en te verhuren aan studenten. Op die campus zou je bijvoorbeeld een paar kleine centra kunnen neertzette met bijvoorbeeld een supermarktje, kroegjes en bijvoorbeeld een computerwinkel.

En in plaats van miljoenenverslindende gebouwen hadden ze dan huuropbrengst gehad en was de concurrentie veel groter geworden waardoor huisjesmelkers wel zouden moeten zakken met hun prijzen.

En ze hadden in ieder geval iets voor studenten moeten regelen. Je kunt gewoon niet van de een op de andere dag zeggen: Ok, nu betalen we geen vervoer meer voor je, zoek het maar lekker uit. Zo werkt dat gewoon niet.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Een campus is al heel vaak geopperd. Dat zou echt DE oplossing zijn voor veel steden, in ieder geval voor Groningen. De stad blijft het economisch toch wel goed doen omdat de studenten wel naar de stad gaan voor horeca en shoppen. Echter er komen wel veel huurwoningen vrij die ook echt weer als woningen verhuurd gaan worden ipv tientallen opgeknipte kamertjes. De stad blijft zo beter onderhouden, meer concurrentie op de huurmarkt en de studenten zijn van hun reisprobleem af.

4. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Groningen is daar al deels mee bezig, tenminste daar zit al een AH op het Zernike terrein. Tis een begin zullen we maar zeggen. Daar zaten vroeger ook barakken voor buitenlandse studenten maar dat is een aantal jaren terug weggehaald. Ze hebben in ieder geval ruimte genoeg om zoiets te bouwen.

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Misschien voortaan alle universiteiten en hogescholen maar op plaatsen zetten waar niemand wil wonen, dan heb je die woningnood voor studenten ook meteen opgelost omdat ze dan niet meer hoeven te concurreren met al die andere mensen en bedrijven die in Amsterdam of Utrecht of noem die A locaties maar op willen wonen/vestigen. Ik stel voor dat we beginnen met een universiteit in Delfzijl ofzo :+

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    dat zou een klap zijn voor de economie/horeca. Groningen zou een spookstad worden :+

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Groningen kan wel een tandje lager,. Delfzijl daarentegen zou plotseling uitgaangscentrum nr 1 in Noord Nederland worden

Goedkoper huren in Groningen en geen leegloop meer in Delfzijl, win win (behalve voor die arme studenten die dan in Delfzijl zitten maar fuck em :+ )

8. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

En we gaan nog rustig even door. Gemiddeld gaat de zorgverzekering voor iemand met een modaal inkomen 40 euro per maand omhoog. Gaat lekker in dit land. _O_

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    maar voor mensen in de bijstand gaat t naar 20 euro in de maand en voor topinkomens naar max 420?

je kan zeggen wat je wilt maar dat is wel echt sterkte shouders de zwaarste lasten laten dragen

10. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Net of die sterke schouders al niet genoeg voor hun kiezen krijgen. :D

Komop zeg, Wij betalen 52% belasting en denken er serieus over om gewoon minder te gaan werken en zometeen in die 38% te gaan vallen. Hard werken en verantwoordelijkheid nemen heeft gewoon geen zin. Als je salaris gaat afzetten tegen verantwoordelijkheid dan is de verhouding helemaal zoek.

Mensen die hoogopgeleid zijn (en in verhouding dus vaak ook een betere baan hebben en een goed salaris) komen veel minder vaak bij een dokter dan mensen die laagopgeleid zijn. Waarom moeten die daarvoor boeten?

Er is een tijd terug een onderzoek geweest door Elsevier die heeft uitgerekend hoeveel maanden je per jaar voor de fiscus aan het werk bent. Mensen met een bovenmodaal salaris zaten geloof ik al op 8 maanden per jaar. Mensen met modaal rond de 5 a 6. Ook daar is de verhouding gewoon zoek.

Ik ben nooit ziek, heb nooit wat en heb daarom gekozen voor de goedkoopste zorgverzekering met het allerhoogste eigen risico. Het verschil zet ik op een rekening en na 2 jaar ben ik al uit de kosten en kan ik zelf de rente trekken. Zouden veel meer mensen moeten doen. Uiteindelijk kan het je maximaal een kleine 1000 euro gaan kosten als je wel wat krijgt.

Dit is gewoon een walgelijk beleid.

Edit:// En voor modaal is het dus al 40 euro per persoon per maand. Dat is gewoon een bizarre stijging op een salaris van ongeveer 1600 euro per maand.

Laatst bewerkt door een moderator: 30 okt 2012
  11. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Klote dat we allemaal moeten betalen maar het is niet anders. Ben in ieder geval blij dat ik een baan heb waar ik goed verdien (ben namelijk maar mbo opgeleid). Als je nu studeert in een andere stad ben je helemaal de lul.

Wat ik me wel af vraag is hoe het nou kan dat we vroeger bijna niks voor de zorg betaalde en dat het zo'n 5 à 6 jaar geleden in 1x zo duur moest worden? En daar doen ze elk jaar weer een schep bovenop. En als het inkomensafhankelijk word betekend het dat ook dat elke zorgverzekeraar even duur word?

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ermm, modaal is wel even wat meer dan 1600 euro per maand toch? 33.000 per jaar bruto hou je zelfs in nederland nog wel iets meer van over dan 1600 euro :+

13. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Nou misschien dat je dan tussen de 1750 en 1850 ergens uitkomt maar dan vind ik het (naast alle andere maatregelen) een aanslag op het besteedbare bedrag. En dan durven ze ook nog te roepen dat we meer moeten consumeren. Waar durven ze het lef vandaan te halen :emo:

14. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Dit is het 1e wat ik vind op internet.

2007 = 30.000 (per maand: bruto 2.315, netto 1.705)
    2008 = 31.500 (per maand: bruto 2.431, netto 1.768)
    2009 = 32.500 (per maand: bruto 2.508, netto 1.811)
    2010 = 32.500 (per maand: bruto 2.508, netto 1.811)
    2011 = 32.500 (per maand: bruto 2.508, netto 1.811)
    2012 = 33.000 (per maand: bruto 2.541, netto 1.829)
    2013 = 33.000 (per maand: bruto 2.541, netto 1.829)
    2014 = 34.000 (per maand: bruto 2.618, netto 1.884)
    2015 = 34.500 (per maand: bruto 2.657, netto 1.912)

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Niet te filmen dit...verhogingen ok, maar ik mag met mijn inkomen straks 200 euro meer zorgverzekering gaan betalen/100 euro netto? 8) Wtf dat gaat toch echt nergens over? Daarnaast is dat slechts 1 van de maatregelen die mij gaat treffen dus alles bij elkaar wordt het nog meer. Ik had niet verwacht dat ze dit zo ver door zouden trekken.

en mbt de bruto/netto verhouding hierboven. Ik ben ambtenaar dus betaal ook nog een aanzienlijk bedrag voor de VUT die ik zelf nooit krijg. Die pakt bij mij dus een stuk slechter uit.

Werken loont echt van geen meter in dit land.

16. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik zag een poll dat toch een meerderheid van NL vóór inkomensafhankelijke zorg is.

Vanaf januari werk en leef ik in Zwitserland. Ik kreeg een mailtje over mijn salaris en dat ik nog rekening moest houden met ong. 10% belastingen. Ok, lol.

17. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.770
    +1, ze worden wakker in Den Haag, voorlopig. :thumbs:

18. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    Dus is het verschil max. 400 in de maand 8). Lekker extreem, met welk inkomen zou je 420 moeten betalen is het plan?

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik vraag me af in hoeverre de berichtgeving rond de zorgverzekering klopt. Ik lees hier en daar dat je je betaalde premie van je belastbaar inkomen zou mogen gaan aftrekken? En dat de genoemde bedragen inclusief het werkgeversdeel zouden zijn?

Als iemand een url heeft waar het echt volledig wordt uitgelegd, zou mooi zijn

Dat het wordt teruggegeven via de verlaging van de IB is ook dikke onzin trouwens, daar compenseerden ze de HRA toch al mee? |:-

20. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jij bent zeker zo'n uitkeringstrekkende faalhaas die nooit iets gepresteerd, en vind dat de mensen die wel 40 uur per week werken en wel hun best hebben gedaan voor tijdens hun opleiding maar eindeloos mogen opdraaien voor de "zwakken".:lol:

Deel Deze Pagina