Net of die sterke schouders al niet genoeg voor hun kiezen krijgen.
Komop zeg, Wij betalen 52% belasting en denken er serieus over om gewoon minder te gaan werken en zometeen in die 38% te gaan vallen. Hard werken en verantwoordelijkheid nemen heeft gewoon geen zin. Als je salaris gaat afzetten tegen verantwoordelijkheid dan is de verhouding helemaal zoek.
Mensen die hoogopgeleid zijn (en in verhouding dus vaak ook een betere baan hebben en een goed salaris) komen veel minder vaak bij een dokter dan mensen die laagopgeleid zijn. Waarom moeten die daarvoor boeten?
Er is een tijd terug een onderzoek geweest door Elsevier die heeft uitgerekend hoeveel maanden je per jaar voor de fiscus aan het werk bent. Mensen met een bovenmodaal salaris zaten geloof ik al op 8 maanden per jaar. Mensen met modaal rond de 5 a 6. Ook daar is de verhouding gewoon zoek.
Ik ben nooit ziek, heb nooit wat en heb daarom gekozen voor de goedkoopste zorgverzekering met het allerhoogste eigen risico. Het verschil zet ik op een rekening en na 2 jaar ben ik al uit de kosten en kan ik zelf de rente trekken. Zouden veel meer mensen moeten doen. Uiteindelijk kan het je maximaal een kleine 1000 euro gaan kosten als je wel wat krijgt.
Dit is gewoon een walgelijk beleid.
Edit:// En voor modaal is het dus al 40 euro per persoon per maand. Dat is gewoon een bizarre stijging op een salaris van ongeveer 1600 euro per maand.
Laatst bewerkt door een moderator: 30 okt 2012