Laat ik beginnen te zeggen dat ik te weinig inhoudelijk verstand van alle materie heb om een goed oordeel te geven.
Over de onderste klasse is het imo vrij simpel, van een kale kip kan je niet plukken. Tenzij je ze op straat gooit, of geen medische zorg meer biedt. Dat bijvoorbeeld ouderen die steeds ouder worden geen inkomen genereren, maar wel veel zorg vragen is duidelijk maar we kunnen ze moeilijk allemaal van de twaalfde verdieping van het verzorgingshuis naar beneden flikkeren.
Het lastige is dat je nooit uitsluistel kan krijgen wanneer de problemen exact voorbij zijn. Nu wordt er 16 miljard bezuinigd in 5 jaar. Maar je bent afhankelijk van de (wereld)economie om te weten of dat genoeg blijkt te zijn over 5 jaar.
En over Griekenland ben ik het wel met je eens, maar je moet ook de gevolgen proberen te overzien wat er gebeurt als je ze niet helpt.
Stel Nederland helpt ze niet, en Duitsland Frankrijk etc. ook niet. Wat zouden de gevolgen zijn van de waarde van de Euro als heel Europa niet in staat is om Griekenland overeind te kunnen houden? Ik denk dat de Euro behoorlijk daalt tov de Dollar,Yen etc.
Het gevolg zou zijn dat alles wat geimporteerd wordt in dit land duurder wordt, de uiteindelijke prijs dus omhoog gaat en dus alsnog lastenverzwaring voor de gewone burger.
En buiten dat zullen de werknemers van deze bedrijven wat uiteindelijk de gewone arbeider is natuurlijk ook de gevolgen merken.
Nee de Euro moeten we wel in stand houden, tenzij we terug gaan naar de Gulden. Maar wat die dan waard zou zijn tov de Dollar,Yen,Euro is nog onzekerder dan de vraag of het over 5 jaar beter zal gaan na het bezuinigen van 16 miljard.
@ Kevf: Natuurlijk is het een dooddoener en een cliché. Maar het is wel de waarheid. Zoals ik zei het is heel makkelijk om het eens te zijn met bezuinigingen die je persoonlijk niet raken, maar zo werkt het niet.
Laatst bewerkt: 31 okt 2012