Ik eet zelf altijd een havermout pannenkoek bij het ontbijt, die maak ik dan gewoon voor de hele week in een keer klaar en dan bewaar ik ze in de koelkast. Dan 2 minuten in de magnatron, beetje schenksiroop eroverheen en smullen maar!
Recept 1 pannenkoek:
100g havermout (ik doe het eerst in de keukenmachine, zodat het een soort meel wordt, dat vind ik lekkerder eten en het beslag wordt vloeibaarder waardoor je de pannenkoek makkelijker kan omdraaien in de pan)
150ml melk (ik gebruik halfvol, zeker geen magere melk gebruiken als je wilt afvallen)
2 ei-eiwitten
Beetje zoetstof voor de smaak, je zou er ook koekkruiden oid door kunnen doen.
Ff mengen met een mixer of garde en in een ruime koekenpan bakken, zodat ie niet te dik wordt. En als je hem flipt met een spatel, zoals ik, doe het snel, want anders breekt ie en wordt het een mess.
Chocoladesaus is ook erg lekker voor bovenop. Als je toch aan wilt komen, maakt dat geen zak uit.
Qua training is het idd erg belangrijk dat je elke training meer reps of kilo's tilt, anders ga je alleen achteruit. Maar als je voldoende eet, dan heb je ook voldoende energie om dat te doen. Wat dextrose tijdens de training in je bidon werkt ook wel volgens mij. Maar ik merk bij mezelf dat als ik iets laat schieten, dat ik meteen in een neerwaartse spiraal ga. Als ik niet goed op m'n voeding let, gaat het ook minder in de sportschool en dan krijg ik dus ook minder resultaat. En als ik minder resultaat boek, dan heb ik ook weer minder zin om op m'n voeding te letten of hard en vaak te trainen. Maar andersom geldt dat dus ook.
Laatst bewerkt: 6 nov 2012