1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 7]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flix, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Je moet ook niet in een keer bijna het dubbele van wat je nu eet gaan eten :+ Dit moet je langzaam opbouwen. Natuurlijk zijn supplementen makkelijk om snel bijvoorbeeld eiwitten naar binnen te krijgen, maar als de basis van je voeding lang niet goed is dan is het weggegooid geld.

Paar simpele aanpassingen: meer tijdens je ontbijt eten, brinta ipv brood. Tussendoor fruit + nog iets er bij, je kan dan bijvoorbeeld 2 broodjes met pindakaas eten. Eet ook noten (ongezouten). Eet voordat je naar bed gaat nogmaals kwark (ik ga er niet van uit dat je om 9 uur naar bed gaat).

Probeer gewoon langzaam meer te gaan eten, elke dag bijvoorbeeld 100 kcal meer. Dan kom je vanzelf wel bij het benodigde K/E/V.

2. jensss

jensss ^^

Leuk Bevonden:
    2
    Bedankt voor de tips! Ga proberen het geleidelijk op te bouwen naar het juiste niveau.

3. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Je moet het idd langzaam opbouwen. Dat zag ik laatst ook in een filmpje van Matt Ogus, over reverse dieting. Na een cut periode, als ie weer gaat bulken, dan voegt ie gewoon steeds wat koolhydraten toe aan z'n macro's, totdat ie op het juiste aantal kcal zit. Want als je in een keer dat hoge aantal kcal zit, dan is je spijsvertering nog super langzaam en kom je dus (bijna) alleen maar vet aan. Als je het langzaam opbouwt, versnelt je spijsvertering ook langzaam.

Daarnaast kun je idd havermout eten ipv brood. Ik vind het ook lastig om zoveel brood te eten. Bovendien is dat lang niet zo gezond als je zou denken. Ik heb gelezen dat brood best een dikmaker is. Daarom eet ik 's ochtends een havermout pannekoek en een banaan, tussendoor 2 sneeën brood met pindakaas en een appel, voor de lunch (zilvervlies) rijst, kip en groenten, tussendoor 2 sneeën brood met kaas, 's avonds wat de pot schaft, tijdens/na de training dextrose en 's avonds kwark en wat nootjes. En ik drink ook veel melk, om aan makkelijke kcal en eiwitten te komen. Hierbij heb ik geen whey nodig, omdat ik al over het benodigd aantal gram eiwit zit.

Supplementen kun je dus gebruiken, maar het is in principe niet nodig. Naast die dextrose heb ik verder nog vitamine D en BCAA's. Maar goed dat je over je voeding nadenkt iig. Veel mensen zijn daar te lui voor. Het kost ook wel wat tijd en discipline om het vol te houden.

Misschien heb je wat aan de excel die in de startpost hier staat. "bulk schema november 2012" heet het.

4. jensss

jensss ^^

Leuk Bevonden:
    2
    Ik lette eerst ook niet veel op me voeding maar naar mate ik bleef afvallen en merkte dat ik niet verder kwam wat betreft herhalingen en meer gewicht kunnen 'heffen' moest de oorzaak daarvan wel in mijn voeding liggen.

Op moment is me motivatie om te sporten daardoor ook stuk minder omdat ik gewoon niet verder kom en eerder minder dan meer kan de laatste weken..

Zou eens kijken of havermout wat is want heb net als jij problemen met brood eten. Zou verder ook kijken naar dat schema. in ieder geval bedankt.

5. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik eet zelf altijd een havermout pannenkoek bij het ontbijt, die maak ik dan gewoon voor de hele week in een keer klaar en dan bewaar ik ze in de koelkast. Dan 2 minuten in de magnatron, beetje schenksiroop eroverheen en smullen maar!

Recept 1 pannenkoek:

100g havermout (ik doe het eerst in de keukenmachine, zodat het een soort meel wordt, dat vind ik lekkerder eten en het beslag wordt vloeibaarder waardoor je de pannenkoek makkelijker kan omdraaien in de pan)
    150ml melk (ik gebruik halfvol, zeker geen magere melk gebruiken als je wilt afvallen)
    2 ei-eiwitten
    Beetje zoetstof voor de smaak, je zou er ook koekkruiden oid door kunnen doen.

Ff mengen met een mixer of garde en in een ruime koekenpan bakken, zodat ie niet te dik wordt. En als je hem flipt met een spatel, zoals ik, doe het snel, want anders breekt ie en wordt het een mess.

Chocoladesaus is ook erg lekker voor bovenop. Als je toch aan wilt komen, maakt dat geen zak uit.

Qua training is het idd erg belangrijk dat je elke training meer reps of kilo's tilt, anders ga je alleen achteruit. Maar als je voldoende eet, dan heb je ook voldoende energie om dat te doen. Wat dextrose tijdens de training in je bidon werkt ook wel volgens mij. Maar ik merk bij mezelf dat als ik iets laat schieten, dat ik meteen in een neerwaartse spiraal ga. Als ik niet goed op m'n voeding let, gaat het ook minder in de sportschool en dan krijg ik dus ook minder resultaat. En als ik minder resultaat boek, dan heb ik ook weer minder zin om op m'n voeding te letten of hard en vaak te trainen. Maar andersom geldt dat dus ook. :)

Laatst bewerkt: 6 nov 2012
  6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Probleem is niet zozeer de hoeveelheid die je eet, je eet momenten zijn opzich niet slecht getimed(zou om de 2,5-3 uur aanhouden) alleen wát je eet is niet helemaal ideaal.

Zoals voorgesteld, begin met een goed ontbijt als havermout, brinta oid.
    Hierdoor gaat je 'motor' werken waardoor je zult merken dat het eten over de hele dag veel makkelijker gaat, omdat je dus echt om die 2-3 uur honger krijgt.
    Als lunch, ipv de boterham met boterhamworst(vette troep!!), neem een handje vol silvervlies rijst, kip en wat groente.
    Neem tussendoor hier en daar een handje vol noten en je hebt een prima schema staan.
    Als je dan nog blijft afvallen, word het tijd om te gaan kijken naar een whey of evt. zelfs een weightgainer, maar kijk eerst dit maar eens 3 maanden aan.

7. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.017
    Veel naar de McDonald's gaan schijnt ook te helpen.

8. Woods

Woods Why so serious?

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er nog mensen hier die mee gaan doen aan de Westrandweg ter introductie van het verlengen van de A5?

Het schijnt dat je voorde 10km iets van een licentie of i.i.g. moet kunnen aantonen dat je het wel onder de 60 minuten kan doen.

Daarnaast heb je nog een 10km Fun run waar je niet korter dan 60 min mag doen wat geschikt is voor beginnende lopers. Je kan ook nog een halve marathon lopen.
    http://www.westrandwegrun.nl/inschrijven/

Laatst bewerkt: 7 nov 2012
  9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Er was toch al een hardloop draadje? ;)

10. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213

En morgen kan het alleen maar erger zijn. :+

11. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik kan altijd zo gruwelijk last hebben als ik weer eens op dat lies train apparaat(dus dat je met benen wijd zit, en ze vervolgens moet sluiten) heb gezeten!

12. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Het valt nogal mee! Heb eigenlijk maar een beetje spierpijn. Was wel aardig tevreden over m'n beentraining gisteren. Heb een tijdje niet fatsoenlijk kunnen deadliften en squatten, vanwege m'n rug, maar m'n squat begint nu weer een beetje richting een respectabel gewicht te komen.

Barbell squat van gisterenavond:
    10x20kg
    5x80kg
    5x80kg
    5x85kg
    5x90kg
    5x95kg

Dus over een paar weken doe ik hopelijk weer 5x5 met 100kg en vanaf dan kunnen er weer PR's verbroken worden. :)

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    - Squat Ass to the Grass
    - Sumo squat in de Smith > Ass to the Grass
    - Half Squat to Full Squat in de Smith > Ass to the Grass
    - Leg Press
    - Leg extension en Leg Curls supersetten
    - Lunges

Voor morgen....De rolstoel staat al klaar....:cool:

14. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Dat is een flinke training idd. Zet die rolstoel maar naast je bed idd. Hopelijk leef je in een bungalow. Maar waarom in de smith? Ik heb hem zelf nog nooit gebruikt maar ik hoor er echt alleen maar negatieve dingen over en dat je hem koste wat kost moet vermijden.

Net weer naar de gym geweest, 4e keer deze week. Moet wel wat omlaag in oefeningen per training, anders overtrain ik dadelijk en daar heb ik geen zin in.

Ging wel lekker op zich, vooral bent over row ring lekker. 3x10x60, dat is een PR voor mij. Dus volgende keer weer meer gewicht eraan. Heb wel 2 scheppen Jack3D op, dus nu zit ik echt klaarwakker op m'n bureaustoel, terwijl ik vanavond niets te doen heb omdat al m'n vrienden lam, brak of saai zijn.

Laatst bewerkt: 12 nov 2012
  15. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Heb ff een vergelijkingsfoto gemaakt van m'n rug, ca. 10 maanden progressie. Foto's zijn beide slechte kwaliteit en hebben andere belichting, maar je ziet het verschil op zich wel vind ik. Sta iets droger nu en heb iets meer "vleugels".

16. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Goed hoor, je taille is ook veel duidelijker nu.

17. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Lekker bezig! :thumbs:

18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Spread the lats! :cool:

19. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    updatje qua krachts stats nu, train nu 7 en een halve maand:

Bench press: 5x80
    Deadlift: 10x30 ( nog niet meer geprobeerd. slechte rug dus ben ook pas sinds 3 weken aan het deadliften )
    MTS SQUAD: 8x90 ( ook kan ik de gewone squat niet, zelfs met begeleiding voel ik het gelijk in mijn onderrug... hiervoor in de plaats dus MTS squat. Blijf het wel proberen, probeer eerst mijn rug aan te sterken )

Dumbell press zit ik nu op 30kg per hand.

Al met al wel redelijk vooruit gegaan vind ik zelf. Helaas niet gek veel aangekomen, wel meer definitie gekregen en wat overig buikvet weg gewerkt.

Momenteel 67 kilo op ongeveer 11 procent.

20. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Nette bench press. :) Hoe lang ben je? En wat is een MTS squat?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina