@Nielesss:
Volgens mij gaan de meeste mensen uit van LBM. Maar misschien kunnen anderen hier ook nog ff hun mening over geven; ik zeg het gewoon zoals ik het doe en zoals ik denk dat goed is, maar dat hoeft natuurlijk niet per se zo te zijn. Maar het lijkt mij iig de logische manier.
Reckuuza:
Jup, dat was vorig jaar geloof ik. Toen was het echt erg op XBW. Dat was echt een dieptepunt, iedereen lag alleen maar te zeiken, er waren echt nog maar een paar topics waar bijna niet in gezeikt werd.
Ik denk dat je de verkeerde voor je hebt man. Ik ben 188cm lang, weeg 83 á 84kg ('s ochtends voor het ontbijt, na een toiletbezoek) bij een vetpercentage van 14 á 15 procent (gemeten met huidplooimeting).
Ik deadlift 130kg en squat 110kg. Benchen doe ik momenteel niet, maar incline bench ik nu 65kg.
Of heb je het over jezelf met beginner gains en zo? Want ik ben namelijk al een jaar serieus bezig. Ik leer natuurlijk ook nog steeds bij, vooral over voeding. Maar als je mij zou volgen op DBB zou je zien dat ik aardig vooruit ga. Ben in m'n huidige bulk al een kilo of 3 a 3,5 spiermassa aangekomen, zonder een stijging in vetpercentage. En je zou dan ook zien dat ik in januari een maand tot 6 weken ga cutten.
Overigens wil ik nog iets kwijt: bodybuilding is geen wetenschap. Er is niet één juiste manier. Ook al gelden er altijd een aantal basis principes, er leiden toch meerdere wegen naar Rome.
Laatst bewerkt: 27 nov 2012