1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Hele kipfilets.
     
  2. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Is vrij normaal dat namate je meer eet, je meer schijt.
    Min. 4x per dag is voor mij eerder regel dan uitzondering:+

    wat verstandig is, als je niet gewend ben zoveel te eten is om het geleidelijk op te bouwen. Zo kan je spijsvertering zich erop instellen.
    Maakt het ook makkelijker de hoeveelheden weg te krijgen.
     
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.604
    Leuk Bevonden:
    17.757
    Jezus kerel wat een trieste reacties :emo: beetje half lamlendig reageren ook nog. Trieste vent.
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2012
  4. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Horen wie het zegt xD. Lees zn post boven aan nog eens.
     
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.604
    Leuk Bevonden:
    17.757
  6. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.591
    Wow 4x 8) lijkt me vet irritant haha

    Ik heb nu een dieet voor mezelf samengesteld van 6 eetmomenten. Moet alleen nog uitrekenen of het in verhouding staat met hoeveel cal ik verbruik en zo.
     
  7. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Ben nu inderdaad langzaam aan het opbouwen, niet meteen helemaal vol gaan eten, want dan draait mijn maag om.:+
     
  8. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Het is handig om even deze sheet in te vullen. Dan kan je precies zien of alles goed verdeeld is qua vet/eiwitten en koolhydraten.
     
  9. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Mietje, gewoon force feeding.
     
  10. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Zo dacht ik eerst ook. Maar dat is niet waar. Want als je langzaam opbouwt dan kom je ook minder vet aan. Daar had Matt Ogus laatst nog een video over. "Reverse dieting" noemde ie het.
     
  11. Nielesss

    Nielesss Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snapt iets niet helemaal over IIFYM..... Wie kan mij helpen met het volgende:
    1: Value per kg is gewoon kijken naar eigen lichaam en doel. Maar met welk gewicht vermenigvuldig je deze value, LBM of mijn gewicht? Ik vind namelijk twee soorten antwoorden.
    2: De eiwitten en vetten neem ik direct over van boven. Echter de koolhydraten bereken ik achteraf door middel van het verschil tussen totaal calorieën - (eiwitten+vetten). Is het niet vreemd dat (in het geval van deficit 0) als je alles bij elkaar optelt je boven het aantal maintenance calorieën uitkomt?
    [​IMG]
     
  12. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik snap je post niet precies, maar volgens mij gaat de Katch-McArdle formule altijd uit van vetvrije massa.
     
  13. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Als jullie rijst met kip en groenten maken. Maken jullie dan in een keer een hele pan? En zoja vries je die dan in of pleur je die in de koelkast?
    (bedoel dus zodat je elke dag porties kan eten)
     
  14. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    In een keer een hele pan ja. Dat is wel het makkelijkste, anders sta je elke dag in de keuken. Na het koken/bakken weeg ik het af en doe ik het in zakjes in de koelkast. Dan pak ik 's ochtends gewoon 3 zakjes en die gooi ik in een doosje. Soms vries ik de kip of de rijst ook wel in, als ik denk dat het anders te lang ligt. Heb laatst ook een keer broccoli ingevroren, als experiment, maar dat is echt fucking smerig daarna dus dat moet je niet doen.

    Ik eet deze week trouwens geen rijst met kip en broccoli, maar pastasalade. Met gerookte kip, spinazie (gewoon rauwe bladeren), half-zongedroogde tomaatjes, pesto, rode ui, olijfolie en pasta ofcourse.

    Ik wil trouwens nog ff reageren op Killaz, over onze discussie: jij bent toch aan het cutten of niet? Heb je ook al wel eens een bulk gedaan? Want ik had het er gisteren eens met Gdzr over en jouw suggesties zijn allemaal prima voor als je aan het cutten bent. Maar ze werken naar mijn mening totaal niet als je aan het bulken bent. Op wat kip en groenten kun je niet bulken. Daarvoor moet je grote hoeveelheden koolhydraten binnen krijgen.
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2012
  15. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Geef mij één reden om te bulken als je 116 kg en 22% aan vetmassa mee sjouwt? Dat was mijn beginpunt namelijk.

    Verder kun je bulken via het IIFYM principe en je lekker volgooien met alcohol melk en alle andere zaken die i.m.o. niet in een "goed" voedingspatroon passen, maar ik pas daar voor.

    Zoals ik zei: Eerst onder de 100 kg komen, flink wat beginner gains meepakken (beginner ja, ik ben nu 3 maanden goed aan het liften, waar ik eerst net zoals jij maar wat klooien was (oh snap) en leer nog steeds elke training nieuwe dingen.

    Als ik onder die 100 kg zit gaan we massa aanzetten. Ik wil boven de 160 kg DL komen, meer dan 140 kg ATG squatten en boven die 105 kg benchen.....Dat is mijn doel.

    En nee, daar hoort geen alcohol, geen melk en geen IIFYM bij.....
     
  16. Nielesss

    Nielesss Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, stap voor stap dan :).

    De Macronutrient Needs, is dat over je LBM of het totale gewicht? Ik lees namelijk diverse verhalen hierover, zie de links in mijn vorige post.
     
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.604
    Leuk Bevonden:
    17.757
    :lol:
     
  18. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    @Nielesss:

    Volgens mij gaan de meeste mensen uit van LBM. Maar misschien kunnen anderen hier ook nog ff hun mening over geven; ik zeg het gewoon zoals ik het doe en zoals ik denk dat goed is, maar dat hoeft natuurlijk niet per se zo te zijn. Maar het lijkt mij iig de logische manier.

    Reckuuza:

    Jup, dat was vorig jaar geloof ik. Toen was het echt erg op XBW. Dat was echt een dieptepunt, iedereen lag alleen maar te zeiken, er waren echt nog maar een paar topics waar bijna niet in gezeikt werd.

    Ik denk dat je de verkeerde voor je hebt man. Ik ben 188cm lang, weeg 83 á 84kg ('s ochtends voor het ontbijt, na een toiletbezoek) bij een vetpercentage van 14 á 15 procent (gemeten met huidplooimeting).

    Ik deadlift 130kg en squat 110kg. Benchen doe ik momenteel niet, maar incline bench ik nu 65kg.

    Of heb je het over jezelf met beginner gains en zo? Want ik ben namelijk al een jaar serieus bezig. Ik leer natuurlijk ook nog steeds bij, vooral over voeding. Maar als je mij zou volgen op DBB zou je zien dat ik aardig vooruit ga. Ben in m'n huidige bulk al een kilo of 3 a 3,5 spiermassa aangekomen, zonder een stijging in vetpercentage. En je zou dan ook zien dat ik in januari een maand tot 6 weken ga cutten.

    Overigens wil ik nog iets kwijt: bodybuilding is geen wetenschap. Er is niet één juiste manier. Ook al gelden er altijd een aantal basis principes, er leiden toch meerdere wegen naar Rome.
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2012
  19. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Hij zegt toch dat hij zelf een beginner is, met 3 maanden bezig, en daarom beginner gains pakt net met een beetje aankloten net zoals jij en ik hebben gedaan. Hij zegt ook nergens dat wat jij doet slecht is, hij geeft alleen aan hoe hij het zou doen. En als het voor jou werkt, prima toch?
     
  20. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Lees mijn post nog eens, ik praat over mijzelf, maar ik word een beetje moe van mensen die lopen te klagen dat ze niet vooruit komen (zoals jij in je log) en vervolgens van alles kunnen verbeteren. Als ik dan aangeef wat je kunt verbeteren en ik krijg zo'n achterlijke reactie met als slap excuus: "Ja ik was half dronken"......Flikker dan lekker op en ga hier niet huilie huilie doen als je niet vooruit komt met de pull ups of je over een paar maanden toch niet het gewenste resultaat hebt bereikt.

    Als je ergens voor gaat, doe het dan goed en niet op een halve manier zoals zo velen. BB is geen wetenschap, maar waar jij nu mee bezig bent heeft weinig met BB te maken.....
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina