De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 61]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 7 mei 2012.

1. Seh

Seh Guest

Dit.
    Who the fuck is Guidetti? :cool:

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik zie Ajax Inter wel loten. De lamme tegen de blinde.

3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Dan geef ik Ajax nog een prima kans.

4. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Zeker, zou wel leuk zijn.

5. SammyR

SammyR Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Eerder de lamme blinden tegen een talentvol Ajax :+

6. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Meer kans dan Inter in ieder geval.

Denk dat ze elkaar niet veel ontlopen momenteel. Inter heeft (veel) meer kwaliteit, maar Ajax voetbalt structureel beter.

Laatst bewerkt: 4 dec 2012
  7. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Hopen op Levante, maar kijkend naar de structurele pech in de loting zou er vast wel een topploeg uit komen.

8. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Levante is echt niet de slechtste ploeg hoor. 8)

9. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Van wat ik hoorde die wij tegen kunnen komen wel. Leverkusen, Napoli, Atletico Madrid, Anzi, Liverpool, Spurs en nog een flink aantal.

10. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    Ajax - Spurs, Joah!! sowieso dat ik daar uit en thuis bij ben :)

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ik zet mn geld in op Guus.

12. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    tegen Jantje :D

13. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
  14. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Ik ben allang blij dat er in ieder geval 1 Nederlandse ploeg overwintert. Dat het Ajax is, vind ik als Ajacied mooi, maar PSV en Twente mogen zich vooral schamen dat zij niet door zijn in de EL.

Ajax wordt 3e in een CL poule met Madrid, City en Dortmund. Twente en PSV plaatsen zich niet eens in poules waarin alleen Napoli de meest aansprekende naam is. Dat is pas droevig voor het Nederlandse voetbal. (no flame intended)

Overigens no big suprise dat City niet wint van Dortmund ook al was Dortmund al geplaatst. Voor City is de EL een poedelprijs en die hebben, net zoals PSV en Twente, meer belang bij het kampioenschap. Alhoewel voor die laatste 2 de EL zeker geen poedelprijs is / mag zijn.

Hopelijk een gunstig schema voor Ajax nu, zodat we de finale in eigen huis kunnen spelen. :+

15. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Beetje te simpel nagedacht. Als je door deze 'niet-poedelprijs' minder presteert in de competitie, wat het belangrijkste is dit jaar, is het logisch dat je je hiervoor minder inzet. Als je nou enorm veel geld ervoor kreeg, zou het anders zijn.

16. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Eerder te simpel gedacht vanuit jouw perspectief. Je benadert het enkel vanuit financieel perspectief. Niet vanuit een (top)sportgedachte. PSV en Twente zijn in eerste instantie gewoon voetbalclubs en je opmerking doet nu vermoeden dat het beleid is geweest vanuit de leiding van PSV om de EL sportief te laten varen. Beslissingen gebaseerd op zulke overwegingen zijn volgens mij altijd riskant.

Vanuit de financiële continuïteit, zeker bij PSV is dat toch urgent, kan ik me voorstellen dat je de prioriteit legt bij het kampioenschap. Het ene moet het ander echter niet uitsluiten. Ajax speelde vorig seizoen ook de bekerfinale. Dat hadden ze dan maar moeten laten lopen? Je moet als voetbalclub ieder jaar proberen zoveel mogelijk prijzen te pakken. *mompelt iets met wedden op 1 paard*

Een EL winst telt bovendien echt wel mee. Dat is echt een hoofdprijs, zeker voor Nederlandse clubs. Of je er nu financieel veel mee wint of niet. Alhoewel die premies ook oplopen naarmate je verder komt in de EL, maar dat terzijde. Sportief gezien zou die urgentie / of wil om in ieder geval ver te geraken in de EL er toch wel moeten zijn.

Daarnaast presteert PSV sowieso wisselvallig en dat ligt echt niet aan de EL deelname. Zeker als je, zoals je zelf zegt, je er minder voor inzet. Het laten lopen van het EL toernooi geeft echt geen grotere garantie op het kampioenschap. Sterker nog, ik denk dat ver geraken in een dergelijk toernooi juist een impuls kan zijn op weg naar een evt. kampioenschap, zoals bij ManU - Ajax vorig seizoen. Na die wedstrijd zette Ajax de reeks van 14 overwinningen neer.

En bovendien, het is indirect aan die instelling van PSV en Twente te danken dat we uberhaupt maar 1 club direct naar de CL mogen sturen. Natuurlijk is dit enigzins gechargeerd, maar ze maaien wel het gras voor de eigen voeten weg op deze manier. Simpel as that.

Laatst bewerkt: 5 dec 2012
  17. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    'Marcelo sloeg Hoesen in het gezicht'. Ja zeet ie, nu klinkt het net alsof hij een Chivuutje pleegde ofzo. Moet er nog eens bijkomen dat Marcelo geschorst raakt :+.

Bron is wel Televaag. Is ook te zien aan de titel trouwens.

Krijgt PSV dan ook een penalty te goed op basis van TV-beelden? Voor die actie van Van Rhijn op Mertens? :eek:

18. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Is goed, eindstand 3-2. Happy? :+

19. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Nee, schorsingen gelden ook pas voor de volgende wedstrijden en komen ook niet meer terug in de oorspronkelijke wedstrijd. Dus die penalty wil ik zien bij PSV - Ajax bij de aftrap. Beginnen met 1-0 of beginnen met een enorme faal en kei hard afgaan, omdat ze zo balen van de gemiste penalty.

:D

20. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Hoe kan Rodrigo die bal niet afgeven?? Pff..

Deel Deze Pagina