Ik wacht nog op je voorbeelden van ongeldige argumentatie, of was dat een loze kreet? En dan mij beschuldigen van op de man spelen, wat een lachertje.
Dat men zich aan me stoort hoeft niet te zeggen wat jij beweert, maar als het waar is betekent het dat geldige argumentatie niet wordt gewaardeerd. Dat zou betekenen dat discussiëren niet aansluit op dit platform. Zelfs in mijn ogen degradeer je jezelf nu, well done.
Ik bepaal niet het niveau. Ik gebruik een jargon dat ik gepast acht, als dat niet zo blijkt wil ik graag toelichten. Dat heb ik ook gedaan aan Tripletth, maar er is inhoudelijk niet meer gereageerd en ook nu gaat de aandacht niet uit naar de stelling maar naar mij. Cute.
Er zijn verschillende theorieën over argumentatie. Volgens mij is er binnen die theorieën consensus dat de punten waarop ik Tripletth aanviel ongeldige manieren van argumenteren zijn. Ik heb reeds toegelicht waarom. Als je er wat meer over wilt weten kun je dit laagdrempelig
boekje eens lezen. Of
dit, van een wat hoger niveau, waarin de pragma-dialectische benadering uiteen wordt gezet.
Volgens mij mogen domme mensen meepraten en een mening hebben, wat je hier doet is gebruikmaken van een
stroman. Ik heb namelijk duidelijk gezegd:
"Onsamenhangend lijkt het misschien omdat het voor jou te moeilijk is. Geen ramp, geef het even aan en dan verduidelijk ik het." Daarmee geef ik mijn bereidheid te kennen om onduidelijkheden die ik teweegbreng met mijn woordgebruik en formuleringen te verhelderen.
Ik vermoed dat je jouw stelling dat ik vind dat domme mensen niet mee mogen praten baseert op mijn woorden:
"Ik mag jouw argument niet tendentieus, bekrompen en een stroman noemen omdat die woorden te moeilijk voor je zijn en voor de rest van de gamers? Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld. Zo kan iedere dommerik in zijn onzin blijven geloven door van de tegenpartij te zeggen dat ze te moeilijke woorden gebruiken." Dit was een reactie op Tripletth's verklaring niet met mij in discussie te gaan omdat het voor hem lastig is mijn woordkeus en formuleringen te bevatten. Wat hier dus in feite gebeurt is dat Tripletth mij uitsluit van de discussie, niet andersom. Bovendien, ik had toen reeds aangegeven mijn uitspraken graag te verduidelijken en dat zelfs al gedaan.
Klik om te vergroten...