Hoe maak je havermout met water lekker zonder whey? Want ik ben bezig met een cut schema en ik wil havermout met water eens uitproberen, maar ik heb eigenlijk geen zin om whey of caseïne te kopen. Best lastig nog, geen shakes in een cut schema.
En ik wil het brood ook eruit gooien, maar ik heb eigenlijk echt geen zin om om 10 of 11 uur 's ochtends groenten met kip of vis te gaan eten. Ik zit nog een beetje met die tussendoor maaltijden.
Ik heb tot dusver:
Ontbijt:
60g havermout met water
1 appel
5g creatine
2g bcaa's
1g L-arganine (besteld om een keer uit te proberen)
5000iu vitamine D3
Ochtend tussendoor:
100g wortelen (dat krijg ik dan nog wel weg denk ik, maar dat gaat ws ook gauw vervelen. Een boterham met pindakaas is wel heel wat makkelijker iig)
1 appel
Lunch:
150g kipfilet
75g pasta
90g spinazie
Middag tussendoor:
90g pinda's
Diner:
150g kipfilet
75g rijst
200g brocolli
Voor training:
2g bcaa's
1g L-arganine
Tijdens training:
40g dextrose
Voor slapen:
450g magere kwark
1g L-arganine
Dat komt uit op:
2228kcal, 176g eiwitten, 243g carbs, 59g vet. Calorietekort van 721kcal.
De lunch is wel prima, avondeten ook. Maar bij het ontbijt lijkt me nog wat te missen en bij de tussendoortjes mist sowieso nog wat. Er moeten eigenlijk van zowel eiwitten, carbs als vetten nog wat bij.
En die 40g dextrose gaat trouwens ook nog eens weg op rustdagen, waardoor het tekort 869 wordt. Ik wil eigenlijk op trainingsdagen een tekort van 350kcal en op rustdagen een tekort van 500kcal hebben (die dextrose is 150kcal).
Ik wil eigenlijk geen whey of casein kopen. 1 omdat ik er het geld niet voor (over) heb en 2 omdat ik shakes nogal beu ben. En ik heb eigenlijk ook niet zo'n zin in 600g groenten per dag om maar aan m'n carbs te komen.
Ik zit er trouwens aan te denken om een dergelijk schema gewoon als basis te gebruiken en dan gewoon m'n macro's in te voeren op MyFitnessPal oid.
Laatst bewerkt: 10 dec 2012