Kinderen zijn keihard onder elkaar. Jij bent anders? En je durft niet voor jezelf op te komen? Dan ben je de sjaak gewoon. Omdat nu toevallig 2 kinderen dit zo vlot achter elkaar hebben gedaan vind ik nou ook niet zo spannend. Het is sneu, maar ach, het is de natuur he. De zwakkere overleven het nu eenmaal niet altijd
Altijd wordt er gemakzuchtig gewezen naar leraren en scholen. Het is simpelweg niet mogelijk voor leraren/scholen om die kids 24/7 per dag in de smiezen te houden. Veel gebeurd buiten het schoolplein om, op weg naar school of naar huis. Ook is het moeilijk om zo'n kind te doorgronden, zeker voor een leraar die zo'n kind niet zo goed kent als de ouders. Misschien moeten we ons eens afvragen of het probleem ook hierin niet ligt in het te laat of helemaal niet signaleren van gedragsveranderingen bij kinderen door de ouders zelf? En dan dit te bespreken met de ouders van het betreffende kind?
In mijn tijd werden de kinderen die als zwakker werden gezien ook te grazen genomen, in de tijd van mijn ouders en grootouders was het niet anders. Alleen in deze tijd met al die communicatiemogelijkheden kan het nog een stapje verder gaan en kom je sneller en makkelijker op ideeën.
Overigens vind ik het behoorlijk apart dat je die gasten van Greenpeace hypocriet noemt in dit geval. Ik zou denken dat het niet toestaan van hulp voor het beest, het beest vervolgens 5 dagen laat creperen en dan doen alsof je het voor het dier zelf deed nogal hypocriet over zou komen als je erover nadenkt. Wees dan eerlijk. Het ging om geld, niet om het dier. En als dat dier inderdaad werd geholpen en dan alsnog stierf, dan kun je inderdaad zeggen dat je het inderdaad hebt geprobeerd en zal er geen discussie zijn van een week over een bultrug. Dan was het even een nieuwtje en dan gaan we weer verder. Er is niets mis met een beetje medeleven met een dier en ik ben blij dat er zoveel ophef over is gemaakt.
Laatst bewerkt: 17 dec 2012