1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Die Lenie denkt ook echt dat zij meer voor.de natuur doet dan Naturalis :emo:

2. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    9.047
    Bedankt voor de tip! Zal het eens een keer gaan bekijken

3. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Precies, en daarom hebben ze reddingspogingen van anderen verboden. En dat vind ik dus fucking triest. Het ging om geld, en dat stoort me. Kijk, als het gewoon niet te doen is, is het niet te doen. Maar ik heb niet het idee dat ze er echt alles aan gedaan hebben, want er waren genoeg andere partijen met ideeën om het dier te redden. Het dier heeft onnodig geleden, en dat kwam omdat er een stel gieren waren die geld belangrijker vonden.

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zij roept dat het skelet al was verkocht en daardoor er geen serieuze poging werd ondernomen. Geen flauw idee wat er van waar is.

edit: feilt blijft wel dat het raar is dat uitgerekend ons land met onze dijken etc het niet voor elkaar krijgt om dat beest weer het water in te krijgen.

5. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik ook niet, maar het is allemaal wel een beetje verdacht. Een van die partijen heeft veel ervaring met het redden van gestrande walvissen, en die werd het verboden om actie te ondernemen. Dat is een verdachte zaak in mijn ogen. Waarom niet samenwerken met een instantie die ook echt ervaring heeft in de reddingsactie?

Natuurlijk moet het mogelijk zijn, het gebeurd zo vaak. Ik heb geen enkel argument gehoord waarom het in dit geval niet kon lukken. Overigens denk ik wel dat er iets mis was met het dier, ze stranden vaak niet voor niets. Aan de andere kant, het kan natuurlijk opgejaagd zijn of wat dan ook. Feit is wel dat het dier het lang heeft uitgehouden, dus zo ziek was het in het begin blijkbaar niet.

Laatst bewerkt: 17 dec 2012
  6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Dijken? Wat heeft dat er mee te maken? 8)

Jij weet alles van het wel en wee over walvissen? ;)

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat we in staat zijn om aan de zee zware dingen te verplaatsen wellicht 8)

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Idd, als er ergens ter wereld een palmvormig eilandje gemaakt moet worden of voorkomen moet worden dat New Orleans weer onder water komt te staan of pijlers voor een brug of boorplatform afgezoken moeten worden dan worden daar nederlandse bedrijven bij gehaald (Boskalis bijvoorbeeld)

en dan zouden wij niet een beestje van een paar ton vlot kunnen trekken.

t is gewoon een kwestie van geld. En dat geeft op zich niks , maar het hypocriete gedoe er omheen is zo storend

9. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik heb Animal Planet, dus wat denk je zelf :+

Nee zonder dollen, natuurlijk ben ik geen expert, maar het lijkt me dat het beest geen 4 a 5 dagen had geleefd op zo'n zandbank als hij op het moment van stranden al zwaar verzwakt was geweest. Ook denk ik dat hij die spuit dan niet had overleefd. Maar het blijft gissen, I admit.

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
  11. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik vind het een ruk column. De natuur zijn beloop laten? Als het in ons voordeel is verneuken we de natuur al duizenden jaren. We maken er misbruik van en verkrachten de natuur waar we maar kunnen en als we een keer wat terug kunnen doen zou het ons sieren als we eens niet aan centjes denken.

Ik ben er ook een voorstander van om de natuur op zijn beloop te laten, als een leeuw een zebra op wil vreten, dan moet hij dat vooral doen. Kan ik geen traan om laten, want het hoort gewoon zo.

Maar als we een dier zien lijden, dan mogen we best wel even de gedachte laten varen dat het 'maar' een dier is. Het kan geen kwaad eens iets goeds te doen voor een dier als we de mogelijkheden hebben. Ik kan me er echt kwaad om maken, het is toch duidelijk dat het hier om de centjes gaat? Waarom zou je anders een instantie die daadwerkelijk eerder (met succes) zo'n operatie heeft uitgevoerd vooral niet toe willen laten?

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Maar waar trek je de grens dan?
    Ik denk dat de ophef vooral is gericht op het feit dat het om een walvis gaat.

All animals are equal, but some are more equal than others ;).

14. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ja, natuurlijk is het gericht op het feit dat het een walvis is, een garnaal zou al die aandacht niet krijgen. Dat neemt niet weg dat je gewoon kunt zeggen dat de natuur gewoon zijn beloop moet hebben in alle gevallen. Zoals Kevf al aangaf kun je nooit weten waarom het dier is aangespoeld en of hij sterk genoeg zou zijn geweest als het de kans had gekregen. En of de natuur zelf de oorzaak was, of dat er iets anders was.

Het is alleen zinloos om te roepen dat er belangrijkere zaken in de wereld zijn, dat kun je over zoveel nieuwsfeitjes wel roepen. Er wordt iemand op het station neergeschoten door de politie, ik lig er niet wakker van. Maar ik begrijp prima dat anderen dat wel doen.

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Blijft alleen raar dat een fucking bultrug meer in het nieuws komt dan het probleem over pesten op scholen met meerdere doden tot gevolg de laatste tijd.
    Die "greenpeace" gasten zijn ook apart. Als ze hem wel hadden losgetrokken en het beest daarna niet op eigen kracht had kunnen overleven. Hadden ze het prima gevonden. En hadden ze ook lekker kunnen slapen waar ze zich lekker op hun schouder kloppen. Die gasten zijn zo hypocriet als het maar kan.

Terug naar een beetje normaal nieuws.
    Zie hier gelijk het probleem en waarom het nooit gaat veranderen. De wapen lobby is veel te groot in Amerika.

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ik denk dat Amerika eerder basisscholen gaat verbieden dan wapenbezit (DeSpeld.nl ;))

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  18. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903

Kinderen zijn keihard onder elkaar. Jij bent anders? En je durft niet voor jezelf op te komen? Dan ben je de sjaak gewoon. Omdat nu toevallig 2 kinderen dit zo vlot achter elkaar hebben gedaan vind ik nou ook niet zo spannend. Het is sneu, maar ach, het is de natuur he. De zwakkere overleven het nu eenmaal niet altijd :+

Altijd wordt er gemakzuchtig gewezen naar leraren en scholen. Het is simpelweg niet mogelijk voor leraren/scholen om die kids 24/7 per dag in de smiezen te houden. Veel gebeurd buiten het schoolplein om, op weg naar school of naar huis. Ook is het moeilijk om zo'n kind te doorgronden, zeker voor een leraar die zo'n kind niet zo goed kent als de ouders. Misschien moeten we ons eens afvragen of het probleem ook hierin niet ligt in het te laat of helemaal niet signaleren van gedragsveranderingen bij kinderen door de ouders zelf? En dan dit te bespreken met de ouders van het betreffende kind?

In mijn tijd werden de kinderen die als zwakker werden gezien ook te grazen genomen, in de tijd van mijn ouders en grootouders was het niet anders. Alleen in deze tijd met al die communicatiemogelijkheden kan het nog een stapje verder gaan en kom je sneller en makkelijker op ideeën.

Overigens vind ik het behoorlijk apart dat je die gasten van Greenpeace hypocriet noemt in dit geval. Ik zou denken dat het niet toestaan van hulp voor het beest, het beest vervolgens 5 dagen laat creperen en dan doen alsof je het voor het dier zelf deed nogal hypocriet over zou komen als je erover nadenkt. Wees dan eerlijk. Het ging om geld, niet om het dier. En als dat dier inderdaad werd geholpen en dan alsnog stierf, dan kun je inderdaad zeggen dat je het inderdaad hebt geprobeerd en zal er geen discussie zijn van een week over een bultrug. Dan was het even een nieuwtje en dan gaan we weer verder. Er is niets mis met een beetje medeleven met een dier en ik ben blij dat er zoveel ophef over is gemaakt.

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Wel hoop ik dat ze in Amerika de regels mbt zware wapens aanpakken. Niet normaal dat je allemaal Black Ops assault rifles kan kopen 8).

Natuurlijk zullen er dan nog steeds dit soort dingen gebeuren, maar wellicht met minder doden (28 man neerschieten met een pistool is toch lastiger..)

20. Seh

Seh Guest

Wat een gezeik voor zo'n kut vis. 8) Terwijl dat beest daar lag zijn er al weet ik 't hoeveel andere vissen door mensen uit het water gehaald en dood gemaakt man.

Deel Deze Pagina