1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het School & Opleidingen Topic [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Altijd leuk dat je bijna klaar bent met je afstudeerstage en nog geen begeleider hebt :emo:

    Hierdoor loop ik dus sowieso achterstand op (goed, dat is een slap excuus, ik zou dat sowieso al hebben :+), maar het is eigenlijk schandalig, ze komen met excuses maar daar koop ik niks voor :mad:
     
  2. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Altijd gezeur joh. School verwacht van alles van je maar van de school hoef je niks terug te verwachten. zucht.
     
  3. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Welkom op het HBO \o/

    Of de UvA.
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Tsja, het was altijd wel wat moeilijk moeilijk allemaal maar dit slaat echt alles, het belangrijkste van de opleiding verzaken ze gewoon.. Mijn stagebegeleider kan de school ook al schieten :lol:
     
  5. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    http://www.nu.nl/politiek/3507506/niet-presterende-student-kan-biezen-pakken.html

    Ze schoppen wel echt hard tegen de bèta-studies zeg..

    Trouwens: @Matrix en andere mensen die een Master in de techniek hebben gedaan:

    Weet iemand wat het verschil is tussen een master op de TU en een master op een andere universiteit(Nijmegen in dit geval)? En hoe wordt daar naar gekeken in het bedrijfsleven? Ik wil na mijn HBO Chemie verder studeren, maar weet niet precies wat de beste keus is.
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2013
  6. Diikoeneke

    Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

    Berichten:
    1.786
    Leuk Bevonden:
    12
    Door het Oriëntatie en Keuzetraject ben ik bij opleiding Persoonlijk Begeleider Specifieke Doelgroepen gekomen, MBO niveau 4 opleiding. Doen meer mensen deze opleiding?

    Gister ingeschreven en ben benieuwd of het iets is *)
     
  7. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471

    @ BSA in post-propedeuse. Het ministerie wil betere studierendementen en je kunt dat OCW slecht kwalijk nemen; het langstuderen is gewoon niet meer van deze tijd. Maar de tijdsdruk die OCW achter haar prestatieafspraken met universiteiten zet is absurd. Op de TU's is de studeerbaarheid en moeilijkheidsgraad een issue dat in al die jaren nog nooit is opgelost. Dat vraagt een enorme hervorming van de universiteiten en dat gaat niet zo snel als dat het ministerie dat wil. Om die reden was men in Eindhoven dus ook absoluut geen voorstander van dit vervolg-BSA. Het past de instelling op een technische universiteit niet. Het verbaast me daarom dat Delft alsnog zwicht voor de druk. Maar dat ging ook niet helemaal netjes, blijkbaar:
    http://www.delta.tudelft.nl/artikel...aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582

    Het meeste verbaas ik me nog wel dat Erasmus niet meedoet. Na hun 60-ECTS-BSA in jaar 1 zag ik hen tot alles toe in staat...


    Nu je echte vraag. :+
    Op andere universiteiten bestudeer je de theoretische chemie, terwijl een TU je opleidt tot ingenieur. Als onderzoek of de theorie je ding is, zou ik zeker op een gewone universiteit je Master doen. Maar zelf zou ik je in de chemie zeker de TU aanraden. Het ingenieursdenken is een baanperspectief met meer creativiteit en het bedenken van nieuwe dingen, dat is tof. En wat vindt het bedrijfsleven? Ieder goed opgeleide scheikundige hoeft zich geen zorgen te maken. Op de TU in het bijzonder is baangarantie geen issue voor welke opleiding dan ook, maar Technisch Scheikundigen zitten echt in de allerbeste positie. Hun en kansen en startsalarissen zijn het hoogst. Als je op de TU komt, zul je zien dat bedrijven studenten en verenigingen helemaal doodknuffelen met sponsoring en promotie. Shell, Akzo Nobel, het zijn allemaal grootafnemers van TU-alumni en bieden geweldige carrièreperspectieven. Als je wil, stuurt Shell je de hele wereld over.
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Had/heeft Erasmus serieus een 60-ECTS BSA? Dat is toch niet normaal. 8)
     
  9. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Erasmus heeft het wel mogelijk gemaakt om in elk cluster (er zijn drie clusters) een cijfer van boven de 4,5 te mogen compenseren met een ander vak van binnen dat cluster. In principe kunnen er dus drie 8 ECTS vakken gecompenseerd worden. Je kan dus je Propedeuse halen terwijl je eigenlijk maar 36 ECTS gehaald hebt. Het is dus wel een stuk makkelijker om aan de 60 ECTS te komen. Zelf ben ik (en vele andere studenten) overigens geen voorstander van compenseren. Ik zie het als een waardevermindering van het diploma.

    Edit: Dit geldt trouwens voor de Erasmus School of Economics. Ik weet niet exact hoe het bij de andere faculteiten zit.
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2013
  10. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja, dit is dus precies mijn bezwaar. :p 60-ECTS BSA maken om je statistieken te halen, vervolgens het diploma devalueren door middel van compensatoir toetsen en dan nog hoog van de toren blazen dat het een succes is. Ga toch weg, prutsuniversiteit. Dit is kwantiteit boven kwaliteit.


    Je moet niet willen dat mensen met onvoldoendes verder kunnen gaan in het programma. Dat is het opeen stapelen van problemen als je vervolgvakken gaat doen. Een 6 voor kansrekening heeft mij het nog jaren lastig gemaakt, omdat ik het eigenlijk niet goed genoeg begreep.
     
  11. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Helemaal mee eens, maar ik begon (ESE) in de tijd dat we nog maar 40 punten hoefde te halen én konden compenseren. Ik vind de 60 ects BSA niet heel slecht, het scheidt veel kanslozen van de rest en is in het eerste jaar niet erg mbt academische vorming (dan spreek ik over de ESE, andere faculteiten geen idee). Dat is er in het eerste jaar vrijwel niet namelijk.
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2013
  12. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Jeuj. Scriptie is goedgekeurd en 5 juli verdediging. Vrijdag nog 1 toets en als ik deze + mijn toetsen van afgelopen vrijdag heb gehaald dan heb ik m'n HBO accountancy binnen\o/

    Maandag sollicitatiegesprek voor een startersfunctie:thumbs:
     
  13. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Goed.. Scriptie bijna klaar en nog steeds geen begeleider. Ehh.. Naar wie moet ik het nu opsturen dan? 8)

    :emo:
     
  14. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
  15. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Geen idee wie dat is 8)
     
  16. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Stuur het naar de info mail van je school. :+
     
  17. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Iemand hier ervaring met de studie 'Media en Entertainment' aan Inholland?
     
  18. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Dat lijkt me niet verstandig :+

    Ik stuur het wel naar het afdelingshoofd.
     
  19. Rebby

    Rebby Active Member

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt als een enkeltje werkloosheid
     
  20. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    2 vrienden van mij hebben op die opleiding gezeten, binnen een half jaar waren ze weg :+
     

Deel Deze Pagina