Tja sorry, maar deze etappe was bekend een jaar voor de tour, en wat willen coureurs nou, renners willen natuurlijk liefst dat ze alleen maar mooi weer koersen fietsen zonder moeilijk parcours, dat ze geen rekening houden met regen vind ik eigenlijk een manco van een prof. Maarja, elke renner heeft weer eigenbelang, als je Cav en Kittel zou vragen zouden zij zeggen dat de tour sowieso veel te gevaarlijk is en dat ze alleen mooie middellange vlakke etappes zouden moeten hebben, een tijdrijder pleit voor nog een extra tijdrit, vraag een klimmer die wil nog meer bergen, en een daler wilt technische moeilijke afdalingen. Dat een Froome hiertegen is puur eigenbelang, net zoals veel slechte dalers die dit ook niet fijn vinden, maarja, slechte klimmers vinden twee keer de Alpe op ook een slecht idee. De tour moet overall de beste alleskunner zijn, en al zag deze daling er beroerd uit (ziende uit het nos filmpje), ik heb echt engere dalen gezien in stukjes uit de Dauphine en Vuelta (waar soms zelfs geeneens asfalt lag).
En gelukkig is Johny het met mij eens
Laatst bewerkt: 18 jul 2013