1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wielrennen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 25 mrt 2012.

1. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hoor net bij tourjournaal dat ze waarschijnlijk de rit van morgen gaan aanpassen/iets met de alpe duez gaan doen/ iets met de afdaling :mad:

Jammer, zo spelen ze wel erg in op Froome

2. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Top 8 moet ook wel lukken, gaat naar nummer 9 en 10 is iets van 3 minuten.

3. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    In elk geval, ik denk dat Contador morgen nog een laatste keer zal aanzetten, vanaf de eerste berg, tweede cat. met Saxo die berg opstomen, de Sky ploeg eraf proberen te rijden, en misschien dan al in de aanval, of met kreuziger keer op keer proberen weg te rijden.

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Denk gewoon top 6.

5. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Als Bauke in de top 5 zit op de Champs dan is het echt een super Tour voor Nederland geweest.

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Ach, heb liever een etappe overwinning.

7. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Dat kan nog. ;) Gesink zou nog eens wat kunnen proberen.

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Morgen?

Dat wordt een Spaanse aangelegenheid als ik vandaag zag.
    Met een Engelsman ertussen.

9. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Babbels voor tien en grote plannen, maar het zal gewoon volgen worden en dan lossen.

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Burnout op de fiets net bij de avondetappe. :lol:

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Raar dat ze doping niet willen bespreken trouwens. Die gedachten heersten in 1999 ook.

Anyway, heeft iemand toevallig de Ronde van Turkije gevolgt? :D

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Rond welke tijd gaan ze de Alpe d'Huez op?

13. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    En is deze etappe nog aangepast?

14. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Dat gebeurt toch alleen als het extreem gaat regenen?

15. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    Renners waren het voor de start van de tour ook al niet eens met deze afdaling. Volgens mij waren er al geruchten voor het bleek dat het slecht weer ging worden, maar als we er nu nog niks van gehoord hebben zal die wel het zelfde blijven, gelukkig.

16. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het gaat inderdaad zo al beginnen, en het lijkt me onmogelijk midden in de wedstrijd de etappe nog te verleggen, daarbij vind ik het ook competitievervalsing, een formule 1 wedstrijd gaat ook door bij regen. De een zijn nadeel is de ander zijn voordeel. Het ligt gewoon aan de renners zelf, die moeten geen onnodige risico's nemen, dus stel dat Contador dat wel doet, en Froome mee wilt gaan en eraf vliegt, vind ik dat niet de schuld van de etappe of Contador maar van Froome (voordat we die discussie gaan hebben als er wat gebeurd vandaag).

17. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Dit dus!

En anders gaan ze maar als een collectief met 20 per uur naar beneden als ze echt zo balen van de afdaling.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Als ze met z'n allen met 20 naar beneden gaan is er altijd natuurlijk wel 1 persoon die dan gewoon wel risico neemt om tijdswinst/etappezege te boeken.
    Ain't gonna happen.

Misschien is het maar goed dat Froome op 4 minuten staat, dan realisteert Contador zich ook hopelijk dat het zinloos is om levensgevaarlijke capriolen uit te halen.

19. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Het blijft alsnog de keuze van de renners zelf om dan idiote capriolen uit te halen :p

Goed dat ze niet luisteren en gewoon het parcour het parcour laten.

20. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Tja sorry, maar deze etappe was bekend een jaar voor de tour, en wat willen coureurs nou, renners willen natuurlijk liefst dat ze alleen maar mooi weer koersen fietsen zonder moeilijk parcours, dat ze geen rekening houden met regen vind ik eigenlijk een manco van een prof. Maarja, elke renner heeft weer eigenbelang, als je Cav en Kittel zou vragen zouden zij zeggen dat de tour sowieso veel te gevaarlijk is en dat ze alleen mooie middellange vlakke etappes zouden moeten hebben, een tijdrijder pleit voor nog een extra tijdrit, vraag een klimmer die wil nog meer bergen, en een daler wilt technische moeilijke afdalingen. Dat een Froome hiertegen is puur eigenbelang, net zoals veel slechte dalers die dit ook niet fijn vinden, maarja, slechte klimmers vinden twee keer de Alpe op ook een slecht idee. De tour moet overall de beste alleskunner zijn, en al zag deze daling er beroerd uit (ziende uit het nos filmpje), ik heb echt engere dalen gezien in stukjes uit de Dauphine en Vuelta (waar soms zelfs geeneens asfalt lag).

En gelukkig is Johny het met mij eens :D

Laatst bewerkt: 18 jul 2013

Deel Deze Pagina