Sorry, maar sommige dingen die je zegt lijken niet te koppen.
Wie zegt dat Mollema goed ziek is? Wie weet heeft hij 39,2 graden. Het is en blijft een aanname dat Mollema 10 minuten had horen te verliezen op basis van wat we weten. We weten niet hoe ziek hij was en wat een te verwachten verlies is als je ziek bent. Blijft gissen en ik zie geen reden waarom Belkin hierover zou liegen? Vind dit dus niet verdacht.
Maar waarom zou Belkin liegen over z'n ziekte? Ze kunnen toch gewoon zeggen dat hij slechte benen heeft? Ik zie de gedachte daarachter niet.
Pieken doe je op basis van koersen, niet op basis van weken. Froome is daarentegen wel een uitzondering want die heeft een piek die wel heel lang duurt (sinds Tirreno). Er is geen 1 wielrenner die piekt in een Tourweek, of die zegt 'ik ga mijn zinnen zetten op de 3e Tourweek'. Je piekt voor de Tour zoals een VDB doet of niet.
Die gasten van Belkin hebben gewoon gelijk als je kijkt naar DpVAM van al die Spanjaarden, dat slaat nergens op. Vergelijk met de laatste 6 jaar vertonen zijn geen afname in fysieke kracht, dus wat jij zegt dat er elke Tour renners zijn die in de loop van de ronde beter gaan presteren is niet waar. Een Mollema gaat echt z'n Tour niet indelen door in de Pyreneeën te pieken om er in de Alpen genadeloos er vanaf gereden te worden hoor. Geen enkele klassementsrenner doet dat. De inzakking van Mollema is niet gepland, net zoals het niet gepland is dat hij in de Pyreneeën moet pieken.
Kijk maar:
Froome is verdacht omdat hij al vanaf dag 1 superprestaties op de mat legt en nog steeds geen zwakte heeft vertoond (behalve een 'hongerklop' wat niets met je benen of conditie te maken heeft).
Het is nog verdachter dat Quintana, Contador, Kreuziger etc beter zijn gaan rijden na rustdagen.
Ik ga liever af op wetenschappelijke data dan jouw uitspraken over 'ja iedereen piekt wel eens'. Waarop baseer je dat? Ik ken weinig sporters die na 2 weken fietsen opeens sterker zijn dan dag 1. Dat is gewoon raar en nooit vertoond.
Laatst bewerkt: 19 jul 2013