De Grote Voetbaldraad [Deel 40]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 30 jan 2012.

1. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Btw, 4 kaartjes gereserveerd voor PSV - Zulte Waregem. Alleen al voor die CL-theme song ga je naar het stadion. Staat een leuk, jong team en in de voorbereiding laten ze mooi voetbal en goed positiespel zien. Steeds aanvallen met één keer raken en afwisselend door het centrum mbv Matavz en flanken met Depay en Bakkali (die twee.. _O_).

2. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Kut voor je dat in de voorronde geen theme wordt afgespeeld. :+

3. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    :lol:

4. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    In Italië is momenteel het geld. Die politie-inval bij tientallen clubs daar vanwege financieel gesjoemel zal wel voor niets geweest zijn. Maar ja, idd als PSG even langskomt kan je lekker los gaan daarna.

@ Siemen: Locadia gaat niet spelen? Dacht dat Matavz wel klaar was bij PSV nu.

Wel! In ieder geval de laatste voorronde.

Laatst bewerkt: 24 jul 2013
  5. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Althans deze, bij de volgende ronde wel geloof ik.

6. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Arsenal heeft alleen een beter ingespeeld team, en dat komt omdat hun niet om de 1/2/3 seizoenen een nieuwe coach hebben (met sommigen daarvan een belachelijk transferbeleid).

Verdediging van Liverpool vind ik beter dan die van Arsenal.
    Middenveld van Arsenal schat ik momenteel wel hoger in. (en dan reken ik Coutinho niet als middenveld), maar aangezien we nog een goalscorende middenvelder aan gaan schaffen...
    Aanval van Liverpool vind ik ook een stuk beter (Suarez + Sturridge + Coutinho).

Leg mij nou eens uit waarom Arsenal nou intrinsiek een betere selectie heeft?

7. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Higuain voor 37 miljoen naar Napoli. Reina op huurbasis naar Napoli.

8. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Toch heeft Arsenal (37) op City (34) na de minste tegendoelpunten gekregen in de Premier League, met Liverpool op 43. Ik vind Koscielny in potentie iig een geweldenaar, we hebben de flanken ook degelijk bezet en Mertesacker blijkt een goede partnership met Koscielny. Vermaelen komt tekort.

16 jaar op rij ongeveer CL. Arsenal hoeft zich voor het eerst in jaren geen zorgen te maken dat de topspelers (Koscielny, Wilshere, Cazorla in mijn ogen en Walcott heeft zich ook geprofileerd dit seizoen, al was ik voorheen absoluut geen fan) vertrekken, heeft een zeer stabiel team met een degelijke mix van ervaring en talent, en we hebben het slechts krap aan moeten weggeven tegen topteams. We hebben het de afgelopen jaren rustig aan moeten doen met het geld, omdat we een van de weinige teams zijn die wel verantwoord investeren en rekening hielden met onze schulden. Mochten we twee topaankopen doen dit seizoen, waar eindelijk het geld voor is, denk ik dat we wel degelijk meespelen om de prijzen.

Dat gezegd hebbende, weet ik niet of we wel voor Suarez moeten gaan. Ik vind het toch wel een heel gortige prijs (laten we eerlijk wezen, 40 miljoen pond gaat ver voor een speler die zoveel risico met zich meeneemt). We hebben het geld, maar de prijzen op de transfermarkt gaan echt te ver. Die inflatie is op de prijs van elke speler te merken, ongelooflijk eigenlijk, maar dat is een groter probleem. Moet je daar aan meedoen? Ik vond het altijd wel mooi dat Arsenal daar niet aan mee deed en ik weet niet of Suarez meer dan een verdubbeling van ons record waard is. Sowieso mist hij de eerste 6 wedstrijden van het seizoen, en andere schorsingen zullen ook langer zijn gezien zijn geschiedenis. Ik vind het een grote gok.

Al vind ik ook niet dat je nadat een akkoord hebt met Real, en ze je vervolgens piepelen en 10 miljoen meer willen, dat je daaraan moet toegeven, puur omdat je aan verwachtingen wilt voldoen en een grote speler binnen wilt halen. Higuain is geen 37 mil waard.

9. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Van vi.nl

Ouch...

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
  11. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Er is geen rooie kutknaak in Italië juist. Napoli kan geld uitgeven omdat ze CL gaan spelen en ze Cavani hebben verkocht. Niets meer, niets minder.

Die inval ging voornamelijk om het achterhalen van bepaalde transfers van enkele louche zaakwaarnemers. Had niks met de clubs zelf te maken. Dat hadden ze er in Nederland waarschijnlijk niet bij vermeld. Dat was ook de reden dat niet alle clubs een 'inval' hadden: de clubs waar niks gebeurde hadden geen spelers die verhandeld waren door die zaakwaarnemers (waar de zoon van Moggi er trouwens een van was: iets met een appel, een boom en vallen :+).

12. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Net als Cvitanich, die voor 7.500.000 werd gehaald door Ajax (toch?) en afgelopen seizoen in Ligue 1 de nummer 2 topscorer werd met 19 goals. :lol:

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Cvitanich was gewoon geen geschikte Ajax spits en Ozbiliz heeft het zelf nooit laten zien (men wist wel dat hij over genoeg talent beschikte , maar maakte het nooit waar).

Maarja het zijn natuurlijk schrale tijden voor hen die Ajax geen warm hart toe dragen dus dan moet je maar dingen gaan zoeken:+.

14. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Özbiliz vond ik geen onaardige speler verder. In het geval van Cvitanich kon ik er wel inkomen want dat was gewoon een drama voor Ajax imo. Maar het is altijd zuur als dit gebeurd, maar verder ook geen zeldzaamheid.

15. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind wel dat Özbiliz te snel is verkocht. Had echt veel techniek, heel goede balbehandeling en dribbel. Als rechtsbuiten was hij niet helemaal op zijn plaats - hij moest eigenlijk centraal spelen - maar alsnog, als je naar de alternatieven kijkt.. hij was echt wel beter dan Lukoki, die in eerste instantie al never de jeugdopleiding had mogen doorkomen. Ebecilio heeft verder ook meer kansen gehad. En Derk heeft een seizoen mogen aankloten.

Al had ik ook niet verwacht dat een vertrek naar Krasnodar hem een jaar later al een verzesvoudiging van zijn transferwaarde zou opleveren.

Laatst bewerkt: 25 jul 2013
  16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    mooi toch voor die jongen, dit soort foutjes voorkom je toch niet

niemand kan in de toekomst kijken en soms passen spelers gewoon niet goed bij een land/club/trainer

het omgekeerde gebeurt in NL toch ook wel eens

ik had bijvoorbeeld 0 verwacht van Pelle bij Feyenoord. Maar dan valt het voor zo'n jongen ineens allemaal op zn plaats en is het ineens weer een goede voetballer

17. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    En:
    http://www.dumpert.nl/mediabase/6554966/40682a4f/doei_toine_van_peperstraten.html

18. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Meestal gebeurt het omgekeerde, inderdaad. Dat moet ook wel gezegd worden. In Nederland worden wij met onze beperkte financiële middelen gedwongen tot een creatief en weloverwogen beleid. We begeleiden spelers en proberen ze in te passen in het team, ipv lukraak spelers te kopen, ze in een elftal te droppen en als het niet meteen lukt maar weer een ander te kopen. Verbeek zei nog zoiets laatst over Altidore, die wist gewoon helemaal niets toen hij bij AZ kwam.

Maar dan hoor je weer dat de reden is dat het niveau hier zo laag is. Zal er ook iets mee te maken hebben, maar zeker niet alles.

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Nou ja het hangt er natuurlijk vanaf waar je mee vergelijkt.

het niveau onder de top 5 is niet echt geweldig als je ook naar de grote competities kijkt

maar aan de andere kant als je ziet hoeveel in Nederland opgeleide of groot geworden voetballers moeiteloos de stap maken naar diezelfde grote competities dan kan het toch zo slecht niet zijn

20. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152

Deel Deze Pagina