Toch heeft Arsenal (37) op City (34) na de minste tegendoelpunten gekregen in de Premier League, met Liverpool op 43. Ik vind Koscielny in potentie iig een geweldenaar, we hebben de flanken ook degelijk bezet en Mertesacker blijkt een goede partnership met Koscielny. Vermaelen komt tekort.
16 jaar op rij ongeveer CL. Arsenal hoeft zich voor het eerst in jaren geen zorgen te maken dat de topspelers (Koscielny, Wilshere, Cazorla in mijn ogen en Walcott heeft zich ook geprofileerd dit seizoen, al was ik voorheen absoluut geen fan) vertrekken, heeft een zeer stabiel team met een degelijke mix van ervaring en talent, en we hebben het slechts krap aan moeten weggeven tegen topteams. We hebben het de afgelopen jaren rustig aan moeten doen met het geld, omdat we een van de weinige teams zijn die wel verantwoord investeren en rekening hielden met onze schulden. Mochten we twee topaankopen doen dit seizoen, waar eindelijk het geld voor is, denk ik dat we wel degelijk meespelen om de prijzen.
Dat gezegd hebbende, weet ik niet of we wel voor Suarez moeten gaan. Ik vind het toch wel een heel gortige prijs (laten we eerlijk wezen, 40 miljoen pond gaat ver voor een speler die zoveel risico met zich meeneemt). We hebben het geld, maar de prijzen op de transfermarkt gaan echt te ver. Die inflatie is op de prijs van elke speler te merken, ongelooflijk eigenlijk, maar dat is een groter probleem. Moet je daar aan meedoen? Ik vond het altijd wel mooi dat Arsenal daar niet aan mee deed en ik weet niet of Suarez meer dan een verdubbeling van ons record waard is. Sowieso mist hij de eerste 6 wedstrijden van het seizoen, en andere schorsingen zullen ook langer zijn gezien zijn geschiedenis. Ik vind het een grote gok.
Al vind ik ook niet dat je nadat een akkoord hebt met Real, en ze je vervolgens piepelen en 10 miljoen meer willen, dat je daaraan moet toegeven, puur omdat je aan verwachtingen wilt voldoen en een grote speler binnen wilt halen. Higuain is geen 37 mil waard.
Laatst bewerkt: 24 jul 2013