Leuk dat oude spelers de jongeren wat kunnen bijleren, maar ik denk niet dat dat het belangrijkste criterium is om spelers te selecteren voor Oranje. Even de spelers die je noemt:
Khalid Boulahrouz heeft afgelopen jaar krap aan 10 potjes gespeeld in de Portugese competitie, is 17 wedstrijden door blessures gemist en heeft de rest op de bank gezeten. Daarnaast is het een houthakker en zie ik niet in waarom hij geselecteerd zou moeten worden.
Johnny Heitinga zou ik al eerder begrijpen, aangezien die vorig jaar toch best wel wat gespeeld heeft bij Everton. Hij is iig beter dan BMI en De Vrij op dit moment. Ook geen topper, maarja..
Van der Wiel heeft de tweede helft van het seizoen veel gespeeld bij PSG en zou ik inderdaad ook graag weer eens zien in Oranje. Ik vind Van Rhijn echt tegenvallen (werd jaar geleden geroepen dat het zo'n enorm talent was mbv. paar filmpjes op de piero), Janmaat geen Oranje-niveau en voor de rest hebben we niks. Verhaegh. Tja.
Van der Vaart vind ik van een minder niveau dan Sneijder. Een erg goede speler, maar zijn handelingssnelheid ligt wat lager en zijn fitheid is toch echt een probleem. Typische speler die een uur lang leuk is, maar dan wegvalt. Ook vorig seizoen weer vaak begonnen, maar bij de helft van z'n wedstrijden gewisseld. Daarnaast ook aantal blessures gehad afgelopen seizoen.
Maher mag eerst bewijzen dat hij goed genoeg is voor PSV, voordat hij opgeroepen wordt voor Oranje. Laat hem maar lekker bij Jong Oranje spelen, totdat hij iets van vorm terugvindt.
Ik hoop dat Ola John dit seizoen veel gaat spelen (blessures concurrenten) en zich goed gaat ontwikkelen, want vorig jaar was het ook meer een half-half spelertje. Vaak ingebracht, vaak gewisseld tijdens basisplekken.
Eljero Elia is al helemaal niets de laatste jaren. Speelt niks, alleen maar problemen met zijn vorm en fitheid en daarnaast ook met de trainer afgelopen jaar.
Het weglaten van Vermeer zou ik snappen, maar Krul (blessureleed) en Stekelenburg (niks speciaals) hebben ook geen lekkere seizoenen achter de rug. Dan zou ik eerlijk gezegd nog eerder Zoet selecteren, voor de toekomst.
Oftewel: Van der Wiel zou ik begrijpen, maar de rest heeft een matig seizoen achter de rug of is gewoon geen Oranje-niveau. Als Elia nou naar Ajax was gegaan en weer z'n vorm had teruggekregen, had ik 'm graag gezien bij Oranje op het WK. Toch een speler die uit het niets iets kan creëeren, maar ook een speler die totaal z'n dag niet kan hebben. Dan maar hopen op een goed seizoen van Lens of fit raken van Afellay.
Seedorf zou ook wel baas zijn, maar never gonna happen .
Laatst bewerkt: 8 sep 2013