De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

  1. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.323
    Gisteren mijn motorrijbewijs gehaald. Was ontzettend kutweer en ook ontzettend druk op de weg, maar ging gelukkig prima.

    Nu een motor scoren. Eerst een goedkopere voor een jaartje of zo. Van rond de €1000-€1500. Iemand suggesties? Liefst een classic/ chopper 700cc.

    Daarna ga ik voor een Intruder of Dragstar.
     
  2. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
  3. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Suzuki VX800 :)
     
  4. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.323
    Thanks voor jullie hulp mannen. Wat denken jullie hiervan?
    Suzuki Intruder VS700
    Yamaha Virago XV700

    Jij bedoelt deze Sjorrit, VX800?

    Inderdaad wel een geinig ding. Voorkeur gaat uit naar de choppers, maar eerst nog maar eens proefrijden aangezien ik er nog nooit op heb gezeten.
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2013
  5. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik zou niet eentje met mijlen kopen.. maarja ik zou stiekem ook nooit een choppert kopen :+
     
  6. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ik ga volgend jaar zomer vakantie lessen en motor kopen, guess welke op nr 1 staat ;)
     
  7. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk er heeeeel goed over na. Heb een vriendenkring met veel motorrijders en best veel hebben spijt gehad van de keuze voor hun eerste motor. Een daarvan was ook iemand die beslist een chopper wou, maar het na 2 maandjes spuugzat was. Toch zonde van het geld! Kan je imo beter kijken naar een wat ruigere naked :)
     
  8. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.323
    Haha, thanks. Ik ga sowieso eerst nog een proefrit maken. Waarschijnlijk meerdere.
     
  9. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Dikke Speed Triple? *)

    Ik zou dan misschien toch voor een Street Triple gaan! die gaan nog makkelijker de bocht om en doen qua snelheid niet onder voor de Speed.

    Ik heb nog regelmatig dat ik ff te enthausiast aan het gas trek in de 1ste versnelling (30km/h) en dan ga je weer met je neus omhoog }:]
    Op mijn daytona kreeg ik dat alleen voorelkaar met de koppeling.
     
  10. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Street triple R ;) De R versie omdat ik wat groter en zwaarder ben en ze zeggen op veel fora dat de standaard vering niet je van het is.

    Hoop dat het nieuwe model dan 2e hands verkrijgbaar is, anders word het misschien wel een nieuwe.
     
  11. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Binnenkort de 2takt hobby eens uitbreiden met een grotere 2takt. Naast een 50cc en een 125cc (in principe brommertjes, wel beide op motorkenteken) komt er ook een 350cc en wel een Yamaha RD 350. Volgende week woensdag kijken of het wat is.

    [​IMG]
     
  12. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    De R is zeker gaaf met al die spulletjes erbij.
    Zeker de vering is echt goed alhoewel ik mijn daytona 675 '06 al prima vond met standaard vering.

    Maar mocht je de centen er voor hebben zou ik zeker voor de R gaan!
     
  13. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    De Street Triple R heeft de voorvork/vering van een Daytona, standaard is de voorvork en voor de achterschokbreker nogal belabberd. De radiale remklauwen (en stalen remleidingen) zijn ook mooi meegenomen.
     
  14. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Maar toch stijgt de Superduke 990 ook wel op mijn lijstje. Al kun je daar niet met zijn 2e op volgens mij, missen achter steuntjes.. (of het ligt aan de mensen die hem 2e hands aanbieden, op de ktm site staan ze er wel gewoon op.)
     
  15. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Zijn ook niet echt motoren om lekker met zn 2'en op te zitten.

    Toch man! ik zou als eerste motor geen SD nemen.. hoe vet dat ding ook is 8)
    Je hebt als beginnend rijder veel meer aan een vergevingsgezinde motor waar je lekker op leert rijden. (een street is alles behalve saai en langzaam geloof me)
    Je zult nog vaak zat de momentjes hebben dat je denkt holy shit die bocht ga ik niet meer halen en dan ben je blij dat je op je 600cc zit die jou niet gelijk als een rodeo stier van je motor zwiept :+

    En als je dan een paar jaar hebt gereden dan heb je ook nog weer wat om naar uit te kijken!
     
  16. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Dat klopt ook wel, de striple blijft ook op nummer 1 staan ;)
     
  17. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Je hebt 2 uitvoeringen, de mono seat en 1 met duo.

    [​IMG]

    [​IMG]


    Mijn vriendin zat lekkerder achterop een Superduke (was tijdens proefritje dus niet langer dan een half uur gereden) dan achterop mijn Street Triple (wat echt een kleine motor is). Maargoed als comfort voor de passagier een reden is moet je naar een heel ander soort motor kijken ;)

    Street Triple is een betere beginnersmotor maar kwa pk's scheelt een Street Triple niet veel met een Superduke, koppel en hoe het vermogen wordt afgegeven wel. Zijn mensen die als eerste motor een R1 nemen maar dan kan je nog beter een Superduke als eerste motor hebben :emo:

    EDIT:

    Gzdr: Een gewone Duke dan? De nieuwe Duke4 is ook een prima beginnersmotor, 70pk, minder dan de Street maar weegt ook bijna 50kilo(!) minder. Het is een 1 cilinder maar wel de krachtigste die er momenteel is en door de balansas zeer weinig trillingen waardoor langere stukken snelweg met 140-150 geen probleem zijn.

    Foto van 1 zonder passagier stepjes, zitten er standaard wel op en zowel het zadel van de passagier als de bestuurder zijn lekker breed, vriend van mij heeft zijn Z1000 met 130pk weggedaan voor een Duke4 en zijn vriendin vind de Duke lekkerder zitten (minder opgevouwen).

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2013
  18. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Inderdaad, zowiezo de vermogensafgifte van een 3cyl is heerlijk lineair :)
    Deze zomer nog eens voor de gein op zo'n superkanon gezeten (CBR1000RR 2013 ).
    Echt belachelijk hoeveel vermogen! en hoe makkelijk dat te berijden is.. ik zou echt nooit zo'n ding kopen volgens mij gaan je grenzen veel sneller omhoog.

    Lekker met mn kop in de wind haha!
     
  19. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ik ben 1.93 lang, is die street dan sowieso al te klein? Ga tegen die tijd sowieso wel proefritjes maken, maar wil de lijst beetje inkorten :p
     
  20. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik zou hem niet meteen afschrijven maar je hebt best kans dat hij een beetje klein voor je is. (kom ik aan met mn 1.76)
    Idd kwestie van proberen en check ook eens Motor-Forum daar zijn wel meer lange mensen die hier ervaring mee hebben.
     

Deel Deze Pagina