Absoluut. Een argument wat zeker geldig is. Ware het niet dat deze mensen nooit zullen integreren. Cijfers laten het keer op keer zien, uitspraken van imams laten het keer op keer zien. En ondertussen is het begrip 'parallelle samenleving' geïntroduceerd. Ik word er zo moedeloos van soms.
Als ik ga lopen verkondigen op een plein dat alle Joden moeten worden vervolgd en gedeporteerd zit ik verdomde snel in een cel. Echter de rector van een universiteit doet zwaar extremistische uitspraken als dat de mensen van de Westerse maatschappij het kwaad zijn, scheiding van mannen en vrouwen een goed iets is en dat stenigen een reguliere straf moet zijn. Dan gebeurt er he-le-maal niks, behalve een paar 'kritische vragen'.
Gisteren keek ik vol ongeloof een filmpje in Oslo waar een duizend moslims in een zaal zaten en een imam vertelde dat hij zo moe was dat moslims als extremistisch werden neergezet. Hij begon met de vraag: vinden jullie jezelf extremistisch? Zaal:nee. Vinden jullie dat mannen en vrouwen gescheiden moeten worden? Zaal: ja. Vinden jullie dat homo's, beledigers van Allah, en andere ongelovigen met de dood moeten worden gestraft? Zaal:ja! Vinden jullie dat stenigen hiervoor de beste straf is? Zaal: ja!
Zijn conclusie: als we dat allemaal vinden en jullie zijn niet extremistisch dan is dit de reguliere gang van zaken binnen de Islam.
De imam zelf kende ik niet , maar aan tafel zat wel een spreker die toen ook bij Paul en Witteman was.
Dan kan je wel roepen: het is maar een clubje wat zegt het nou? Weet wel dat bijvoorbeeld in Noorwegen meer dan 90% van de verkrachtingen de schuldige een moslim is.
Wat daarnaast vaak als argument wordt gebruikt: je mag niet zulke uitspraken doen, dat is racistisch. Onzin. De Islam en zijn ideologie de Sharia is geen ras. Ik zal nooit een mens vanuit zijn ras beoordelen. Echter ik snap werkelijk waar niet dat een ideologie die zoveel haat verspreid, zo haaks staat op alle gelijkheid en tolerantie waar we zo voor hebben gevochten, de vijand ziet in het Westen en aan de basis staat aan praktisch alle oorlogen die hebben op de wereld op deze manier wordt 'aangepakt'.
Mensen met zulke radicale denkbeelden als de jihadstrijders vormen een gevaar voor de Nederlandse maatschappij. Ook de AIVD vindt dat en er is zelfs gesproken over het afpakken van de Nederlandse nationaliteit.
http://www.eenvandaag.nl/buitenland/45233/kamer_neem_nederlandse_jihad_strijders_paspoort_af_
In de discussie is blijkbaar besloten dat ipv niet meer toelaten de mensen een baan en woning moeten krijgen
Kijktip:
Klik om te vergroten...