1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Deze mensen vechten vrijwillig in een niet Nederlandse en terroristische oorlog waar de meest walgelijke misdaden tegen de mensheid worden voltrokken. Moet ik echt gaan uitleggen wat mis is met deze manier van opvang? Naast het feit dat ik mij uberhaupt afvraag waarom dergelijke mensen weer terug mogen komen.

En ondertussen wel soldaten naar Mali sturen om dergelijke Sharia aanhangers te bevechten |:-

Ik ken nog wel een paar mensen die het WEL verdienen om aan een baan en wonig geholpen te worden.....

2. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Nederland is een luilekkerland, ik zou als Roemeen hier ook een goede tijd hebben.

3. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    dubbel...

Laatst bewerkt: 6 nov 2013
  4. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    't Is nogal een shitload aan aannames die je hier neerplempt.

In welk opzicht? Strafklimaat? Criminaliteit?

Laatst bewerkt: 6 nov 2013
  5. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Ik denk eerlijk gezegd dat de maatschappij meer gebaat is met een re-integratie dan met enkel vergelding in deze gevallen.

6. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Ik ook. Sowieso kun je je afvragen of wat ze gedaan hebben een misdaad is, als je al kunt achterhalen wát ze hebben gedaan/misdaan.

7. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Als ik in Belgie 20 moslims de strot doorsnijd krijg ik dan ook hulp aangeboden als ik weer in nederland ben?

8. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Ja, in de vorm van TBS.

9. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Waarom denk je dit?

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Absoluut. Een argument wat zeker geldig is. Ware het niet dat deze mensen nooit zullen integreren. Cijfers laten het keer op keer zien, uitspraken van imams laten het keer op keer zien. En ondertussen is het begrip 'parallelle samenleving' geïntroduceerd. Ik word er zo moedeloos van soms.

Als ik ga lopen verkondigen op een plein dat alle Joden moeten worden vervolgd en gedeporteerd zit ik verdomde snel in een cel. Echter de rector van een universiteit doet zwaar extremistische uitspraken als dat de mensen van de Westerse maatschappij het kwaad zijn, scheiding van mannen en vrouwen een goed iets is en dat stenigen een reguliere straf moet zijn. Dan gebeurt er he-le-maal niks, behalve een paar 'kritische vragen'.

Gisteren keek ik vol ongeloof een filmpje in Oslo waar een duizend moslims in een zaal zaten en een imam vertelde dat hij zo moe was dat moslims als extremistisch werden neergezet. Hij begon met de vraag: vinden jullie jezelf extremistisch? Zaal:nee. Vinden jullie dat mannen en vrouwen gescheiden moeten worden? Zaal: ja. Vinden jullie dat homo's, beledigers van Allah, en andere ongelovigen met de dood moeten worden gestraft? Zaal:ja! Vinden jullie dat stenigen hiervoor de beste straf is? Zaal: ja!
    Zijn conclusie: als we dat allemaal vinden en jullie zijn niet extremistisch dan is dit de reguliere gang van zaken binnen de Islam. 8) De imam zelf kende ik niet , maar aan tafel zat wel een spreker die toen ook bij Paul en Witteman was.

Dan kan je wel roepen: het is maar een clubje wat zegt het nou? Weet wel dat bijvoorbeeld in Noorwegen meer dan 90% van de verkrachtingen de schuldige een moslim is.

Wat daarnaast vaak als argument wordt gebruikt: je mag niet zulke uitspraken doen, dat is racistisch. Onzin. De Islam en zijn ideologie de Sharia is geen ras. Ik zal nooit een mens vanuit zijn ras beoordelen. Echter ik snap werkelijk waar niet dat een ideologie die zoveel haat verspreid, zo haaks staat op alle gelijkheid en tolerantie waar we zo voor hebben gevochten, de vijand ziet in het Westen en aan de basis staat aan praktisch alle oorlogen die hebben op de wereld op deze manier wordt 'aangepakt'.

Mensen met zulke radicale denkbeelden als de jihadstrijders vormen een gevaar voor de Nederlandse maatschappij. Ook de AIVD vindt dat en er is zelfs gesproken over het afpakken van de Nederlandse nationaliteit.

http://www.eenvandaag.nl/buitenland/45233/kamer_neem_nederlandse_jihad_strijders_paspoort_af_

In de discussie is blijkbaar besloten dat ipv niet meer toelaten de mensen een baan en woning moeten krijgen 8)

Kijktip:

Laatst bewerkt: 7 nov 2013
  11. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
  12. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Had iemand van hier daar niet een keer problemen mee. Wilde zo een case kopen voor een nas

Laatst bewerkt: 7 nov 2013
  13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Het is ook gewoon een rare regeling

Als ik een Nas koop betaal ik dan thuiskopieerheffing?

En als ik extra disks voor in mn Nas koop dan?

En betaal ik thuiskopieerheffing over mn HTPC? Ook al gebruik ik die niet voor storage?

Het is gewoon een rommelige regeling die nooit goed toe te passen is en alleen maar bedoelt is om te cashen

Heb ik op mn auto ook thuiskopieerheffing betaalt? zit namelijk ook een SD slot in?

14. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Allereerst vind ik dat 'jihadstrijder' etiket erg overdreven. Je weet niet wat van alle mannen hun motivatie is geweest en wat ze daar doen. Dat is ook lastig te achterhalen en op basis van een vermoeden kun je geen straffen uit gaan delen.

Iets anders: als je ze al bestraft voor jihadistische beweegredenen en daden die daar een gevolg van zijn, dan gaan ze daar echt niet door deradicaliseren. Zulke extremiteiten aanpakken zal ze alleen maar extremer maken. En de straffen die ze krijgen zullen echt geen jaren zijn, dus die extremisten staan dan binnen een mum van tijd weer vol extremistische motivatie in onze maatschappij.

15. sikory

sikory Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is een van de grootste problemen die ik heb met religie. Je mag blijkbaar alles zeggen onder het mom van religie. Als een eenling zoiets zegt dan zou je nog kunnen denken dat hij gewoon gek is, Maar het wordt gewoon gepredikt door mensen die macht hebben binnen deze groepen (Paus, Imam etc). Dat is zo gevaarlijk, vooral als er mensen tussen zitten die hier ook nog heel vatbaar voor zijn. Er wordt gewoon niks aan gedaan, omdat het een (grote) religie is en dan mag je blijkbaar haatzaaien en extremistische ideeen uitdragen.

16. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Oftewel, gewoon stenigen!

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    overdreven..... het dreigingsniveau staat in Nederland op de 1 na hoogste stand en ondertussen is op NU.nl te lezen:

Ik snap niet waarom hier zo moeilijk over wordt gedaan. Helemaal mbt de mensen met een dubbel paspoort. Nederlandse paspoort afpakken en wegwezen.

18. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Dat mag natuurlijk absoluut niet, maar het toezicht er op is nou eenmaal mager en ook gewoon lastig te organiseren.

Verder eens natuurlijk: de uitzonderingspositie die religies keer op keer krijgen zijn wanstaltig.

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het gaat mij vooral om de acceptatie dat dit niet goed gaat zo. Nederland lijkt wel compleet blind. In de randstad zijn aanwijzingen voor Sharia, we hebben imams die haat prediken richting 1 miljoen moslims in Nederland, de verwachting dat de volgende generatie (die in Nederland is geboren) beter zou integreren klopt niet en ga zo maar door....

ondertussen verkondigden een tijdje terug een stel Nederlands-Marokkaanse jongeren dat het goed zou zijn als alle Joden zouden worden afgemaakt en wordt er in Sliedrecht op deze manier verstoppertje gespeeld:

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederla...aliban-kinderen-terroriseren-Sliedrecht.dhtml

20. sikory

sikory Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ze wel redelijk op de hoogte zijn welke hoge personen binnen een religie in Nederland haatzaaiende ideeen verspreid. Ik denk dat ze gewoon bang zijn voor de gevolgen als ze deze mensen aanpakken.
    Ideeen van eenlingen of kleine groepen zijn inderdaad bijna niet te controleren.

Deel Deze Pagina