Prima, dat kan hoor. Op mij kom je soms over alsof je je eigenlijk te groot voelt om met het klootjesvolk dat hier komt in discussie te gaan.
Ontopic:
Ik vind het best wel eng dat die mensen daarheen gaan, en dan na verloop van tijd weer terugkomen. Ik weet inderdaad niet wat ze daar uitspoken, maar ik kan me zo voorstellen dat ze geen aanmaaklimonade gaan uitdelen, of komen voor de gezellige restaurantjes. Het zou best naiëf zijn om dat te denken, maar inderdaad, ik heb geen idee wat ze daar doen.
Ik denk ook dat het lastig is om te bepalen wat ze dan hebben gedaan en je kunt je inderdaad afvragen of het bij voorbaat al gaan straffen echt heel handig is. Er moet dan simpelweg een proces aan te pas komen, en dat is ook natuurlijk bijna niet te doen. Lopen we extra risico door die mensen daarheen te laten gaan, en deze weer terug in het land te laten met allerlei prachtige voorzieningen? Hell yeah... Is het handig om ze bij voorbaat te straffen en uit te stoten? Nee, dat denk ik niet. We moeten ze wel waarschuwen voordat ze daarheen gaan, het zou eigenlijk gevolgen moeten hebben voor hun verblijf in Nederland bij eventuele terugkomst.
Het is best een lastige materie, het is ook moeilijk om er geen angst bij te voelen als mens. Ik zou het liefst willen schreeuwen dat elke knakker die daarheen gaat op dit moment, daar dan ook vooral moet blijven. Zo voel ik dat, maar dat is gewoon niet helemaal fair. Het is ook niet zo dat je perse zelf een oplossing voorhanden moet hebben om het met oplossingen van anderen niet eens te mogen zijn.
Laatst bewerkt: 11 nov 2013