Misschien ben ik te negatief en nuchter hoor, iets wat je volgens mij juist probeert te ontvluchten. Maar krijg zo het idyllische beeld van werken op een Zuid-Amerikaanse boerderij, de koetjes melken in het zonnetje, 's avonds een roman op je laptop tikken in het hooi, terwijl de vogels op je schouder komen zitten.
Ik denk dat het werk/onderdak zoeken en daarbij niet in geldproblemen komen al erg moeilijk gaat worden, evenals mengen in de samenleving. Verder zijn die landen nu inderdaad minder veilig en gestructureerd, dat ga je veel beter merken als je er woont/werkt dan wanneer je een paar weken op vakantie bent denk ik.
Het leven wat je 'hoort te leiden' (school werk familie) kan ook super zijn, je moet echter overal zelf iets van maken. Maar zoals ik al zei: Ik ben misschien iets te nuchter, veilig en standvastig, en zou mogelijk wat meer van jouw avontuurlijkheid mogen hebben. Maar ik heb al wat mensen gezien die eenzelfde droom hadden, en na 6 maanden terugkeerden. Dat waren overigens wel van die mensen waar ik gelijk een hekel aan kreeg: "ooooh ik ga niet 40 uur werken hoor, ik ga de wereld rond en genieten! Ik word geen slaaf van de samenleving zoals jullie! Oh neeeee nee mij niet gezien, ik ga genieten!' (je kent ze wel)
Ik hoop echter wel oprecht dat je het heel leuk gaat hebben hoor!
Klik om te vergroten...