1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

1. mcbbvb

mcbbvb Active Member

Leuk Bevonden:
    113
    Niet helemaal het juiste topic maar ik denk dat ik het hier het beste kwijt kan.

Ik ga over 3 maanden Nederland verlaten en richting Colombia en zal op den duur heel Zuid-Amerika doorgaan. Ik heb mijn baan opgezegd, huurhuis opgezegd, laat alles achter en ga een nieuw leven beginnen. Ik wil daar gaan wonen, werken en reizen en van plek naar plek gaan. Ik heb er heel veel zin in en kan niet wachten tot het zover is. Als iemand nog tips heeft dan hoor ik het graag!

Laatst bewerkt: 2 apr 2014
  2. White Hawk

White Hawk Emotion 98.3

Leuk Bevonden:
    828
    Nice, veel succes en plezier met je nieuwe leven. Zit er zelf ook vaak over na te denken, alleen ben er nu nog iets te schijterig voor.:+
    Wat ben je van plan allemaal te gaan doen, qua werk en reizen enzo en hoeveel heb je opgespaard voor noodgevallen ongeveer?

3. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Damn, tell us more!

4. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Spaans studeren en salsa lessen nemen, verder heerlijk man!

5. Fullmetal Alchemist

Fullmetal Alchemist Retro Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Veel succes man! Interessant land heb je uitgekozen trouwens :) Zit er een verhaal achter?

Laatst bewerkt: 2 apr 2014
  6. mcbbvb

mcbbvb Active Member

Leuk Bevonden:
    113
    Thanks! Plan is er niet echt. Alleen een enkele reis geboekt en zodra ik land in Bogota zie ik wel verder. Ik zal van plek naar plek gaan en van werk naar werk. Ik laat alles op me afkomen en zie wel waar ik beland. Als ik het ergens zat ben pak ik mijn spullen en trek ik weer verder. En als ik het land zat ben (of visum verloopt) pak ik mijn spullen en ga ik naar het volgende land. Qua werk zal het vooral in het begin veel vrijwilligerswerk zijn (voor kost en inwoning bij mensen thuis). Ik snap dat ik natuurlijk af en toe moeite zal hebben om werk te vinden en daarom heb ik, ook voor noodgevallen, wel redelijk wat gespaard. Ik wil uiteindelijk met ongeveer 14000 euro vertrekken maar het is eigenlijk niet de bedoeling dat ik dit geld gebruik buiten noodgevallen. Ik wil met werken daar leven en niet met geld van hier want anders heeft het op de lange termijn geen zin.

Ik probeer het kort te houden maar het komt er op neer dat ik na ongeveer een half jaar nadenken en piekeren er eindelijk achter ben gekomen wat ik wil. Ik was/ben altijd wel gelukkig maar kloppen deed het niet helemaal. Ten eerste ben ik er nu achter dat Nederland niet mijn land is. Op zich wist ik dat altijd al want ik zeg al sinds ongeveer mijn 11de dat ik in het buitenland wil wonen. Ik voel me ook niet verbonden met Nederland en als ik hier leef voelt het ook niet kloppend. Het is moeilijk uit te leggen maar het komt er op neer dat ik dit niet als mijn thuisland voelt en dat ik liever op andere plekken wil wonen. Ik weet dat ik waarschijnlijk (bijna zeker) met dit avontuur ook niet mijn thuisland ga vinden maar ik denk dat ik sowieso meer geschapen ben voor het rondtrekken en nooit heel lang op 1 plek zal blijven. Een paar jaar hier en dan een paar jaar daar enz. is denk ik meer voor mij weggelegd. Ten tweede heb ik nu, sinds ik ben afgestuurd, 1,5 jaar een kantoorbaan en dat blijkt ook gewoon niks voor mij te zijn. Ik volgde altijd het leven wat je verteld wordt te volgen: van vwo naar universiteit naar master naar kantoorbaan om goed geld te verdienen en aan je toekomst te denken en voor je latere gezin te kunnen zorgen. Ik ben er nu alleen achter dat op kantoor zitten niks voor mij is... Ik heb marketing gestudeerd en het werk is gewoon leuk en ik werk ook voor een groot bedrijf waardoor veel deuren qua partners open gaan en ik ook regelmatig op plekken kom waar niet veel mensen komen (bijv. Google Nederland hoofdkantoor) maar ik wil iets creatievers doen en meer fysiek. Ik wil bijvoorbeeld graag een boek gaan schrijven (een thriller lijkt me vet om te schrijven) of lekker op een boerderij in bijv. Zuid-Amerika werken. Ik wil gaan werken om te leven en ik heb nu het idee dat ik teveel naar leven om te werken ga. Deze twee punten samen gebracht kwam ik dus op het idee wat ik nu ga uitvoeren. Ik leef nu met het motto: Play it safe, quit your job and follow your dreams. Dat ga ik nu doen en dan zie ik wel waar het schip strand en waar ik uiteindelijk terecht kom en wat ik op mijn pad zal tegenkomen.

Haha thanks! Spaans ben ik nu druk mee bezig en salsa heb ik geleerd met mijn toenmalige vriendin. Ben erg houterig dus dat was geen succes:+. Ik hoop dat de vrouwen daar ook mannen die niet kunnen dansen aantrekkelijk vinden anders heb ik een probleem:p.

Bedankt! Zit niet echt een verhaal achter het land. Veel mensen zeggen dat het gevaarlijk is en dat is op sommige plekken ook wel zo maar dat is in veel landen. Het is lang niet zo gevaarlijk meer als vroeger en met gezond verstand moet dat wel goed komen. Maar ik wil heel graag Zuid-Amerika ontdekken (hou ervan om andere culturen te leren kennen en dan vooral niet westerse culturen) en ik moet ergens beginnen. De enige reden dat ik begin in Colombia is omdat het daar winter is als ik aankom. Ik wil dan niet in het zuiden van Zuid-Amerika beginnen omdat het daar dan erg koud is en veel plekken onbegaanbaar. Dus dan ben ik liever in de zomer in Chili en Argentinië. En in Colombia is het hele jaar door redelijk hetzelfde weer (behalve de hoger gelegen gebieden). Maar om eerlijk te zijn kijk ik meer uit naar Chili en Argentinië. Die landen lijken mij het mooist.

7. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Wat is leuk om met mijn vriendin te doen de komende zomer, ons budget qua reis en hotel is zo'n 800 euro, excl eten en activiteiten. We zaten te denken aan Gambia maar het schijnt daar de laatste tijd niet zo heel gezellig te zijn.

Dingen als Kos en Lloret hoef je niet mee aan te komen, we willen gewoon chillen in de zon met leuke actieve dingen erbij. Geen zon zee en zuuuup.

8. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.974
    Ik vrees wel dat je het hele verhaal iets teveel idealiseert. Maar ik hoop dat je een geweldige tijd gaat hebben, veel succes en plezier!

9. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169

Naar Amalfi, twee weken...

10. mcbbvb

mcbbvb Active Member

Leuk Bevonden:
    113
    Thanks! Hoe bedoel je precies als ik vragen mag?

11. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.974
    Misschien ben ik te negatief en nuchter hoor, iets wat je volgens mij juist probeert te ontvluchten. Maar krijg zo het idyllische beeld van werken op een Zuid-Amerikaanse boerderij, de koetjes melken in het zonnetje, 's avonds een roman op je laptop tikken in het hooi, terwijl de vogels op je schouder komen zitten.

Ik denk dat het werk/onderdak zoeken en daarbij niet in geldproblemen komen al erg moeilijk gaat worden, evenals mengen in de samenleving. Verder zijn die landen nu inderdaad minder veilig en gestructureerd, dat ga je veel beter merken als je er woont/werkt dan wanneer je een paar weken op vakantie bent denk ik.

Het leven wat je 'hoort te leiden' (school werk familie) kan ook super zijn, je moet echter overal zelf iets van maken. Maar zoals ik al zei: Ik ben misschien iets te nuchter, veilig en standvastig, en zou mogelijk wat meer van jouw avontuurlijkheid mogen hebben. Maar ik heb al wat mensen gezien die eenzelfde droom hadden, en na 6 maanden terugkeerden. Dat waren overigens wel van die mensen waar ik gelijk een hekel aan kreeg: "ooooh ik ga niet 40 uur werken hoor, ik ga de wereld rond en genieten! Ik word geen slaaf van de samenleving zoals jullie! Oh neeeee nee mij niet gezien, ik ga genieten!' (je kent ze wel)

Ik hoop echter wel oprecht dat je het heel leuk gaat hebben hoor! :)

12. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Dapper man. Hoop voor je dat het bevalt. Hoe oud ben je als ik vragen mag?

13. mcbbvb

mcbbvb Active Member

Leuk Bevonden:
    113
    Ik snap je gedachtegang helemaal. Heb hier ook wel een tijd over nagedacht. Of ik het leven probeer te ontvluchten of voor mezelf weg ga rennen. Maar ik ben er wel uit dat dat niet het geval is. Ik ga niet mezelf ontvluchten o.i.d. Ik snap ook wel dat het idyllische beeld zeker niet waarheid gaat worden en dat ik terug ga naar de basis en veel luxe zal gaan missen. Ik zal ook moeilijkere periodes gaan meemaken en dat ik wenste dat ik gewoon in Nederland zat.

Ik ben me er ook helemaal van bewust dat dit geen vakantie gaat worden. Veel mensen zeggen ook tegen me leuk zo’n wereldreis en vakantie etc. maar dat meld ik ook meteen dat het geen vakantie gaat worden. Dat het minder gestructureerd is kan ik wel mee leven, ik vind de structuur in Nederland juist teveel worden. De veiligheid is inderdaad iets waar ik rekening mee moet houden. Mengen in de samenleving zal ook lastig kunnen worden maar dat is maar net hoeveel je jezelf ook inzet hiervoor. Ik ben druk bezig met Spaans leren wat het natuurlijk een stuk gaat bevorderen en mijn zusje (die erg op me lijkt) woont al 5 jaar op verschillende plekken in de wereld en die mengt zich ook prima tussen de locals.

Het leven school werk familie kan zeker super zijn en het is niet alsof ik de hele dag thuis zit en niks onderneem. Ik ben ook niet ongelukkig en ben zelfs gelukkig alleen merk ik dat het niet voor mij is weggelegd. Ik denk ook niet dat het met nuchterheid te maken heeft. Ik ben zelf ook vrij nuchter, ben geen dromer, trek alles in twijfel en ben kritisch. Het heeft meer te maken met dat ik wil gaan doen wat ik leuk vind. En Nederland én een kantoorbaan vind ik niet leuk. Als ik in Nederland was gebleven had ik ook ander werk gezocht. En ik snap ook geheel dat je geld en dus werk nodig hebt om überhaupt te kunnen leven. Over die mensen die je hebt gezien heb ik zelf ook een hekel. Want die doen net of iedereen die het ‘normale’ leven volgt het verkeerd doet en slecht bezig is en dat zij beter bezig zijn dan de rest. Iedereen is anders en iedereen wordt gelukkig van andere dingen. Ik zal zeker weer ergens slaaf van de samenleving worden (ik heb geen behoefte om in het amazone gebied te gaan wonen en geheel zelfvoorzienend te worden). En genieten is al helemaal het verkeerde woord, ik geniet hier ook, andere mensen genieten hier ook. Als mensen dat zeggen denken ze inderdaad dat ze voor de rest van hun leven op vakantie gaan en het leven vanaf dat punt alleen genieten wordt. En dan ben je inderdaad binnen 6 maanden weer terug. Want dan blijkt de werkelijkheid tegen te vallen. Maar het kan ook zo zijn dat het voor mij tegenvalt en dan ben ik misschien ook na 6 maanden weer in Nederland. Maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd en ben ik weer een les wijzer geworden en weet ik dat dat niet voor mij is weggelegd.

Nu klinkt het net alsof ik me probeer te verdedigen tegenover jou maar dat is niet het geval:). Ik vroeg om je reden omdat ik nieuwsgierig was dus dan wil ik ook mijn kant laten weten. En bedankt dat je hoopt dat ik het leuk ga hebben!

Thanks! Ik hoop het ook:D. Ik ben op dit moment 26 en ben 27 als ik ga vertrekken.

Laatst bewerkt: 4 apr 2014
  14. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.974
    Helder verhaal.

Vind het inderdaad ook dapper. Laat aub weten hoe het gaat straks, ben nu best benieuwd :).

15. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    _O_ focking vet en veel respect voor.
    En dat je dan ook nog colombia kiest om te beginnen lijkt me ook niet makkelijkst. Heb je wel nagedacht hoe je aan eten/werk/onderdak gaat komen?

Altijd respect voor mensen die hun leven zo omgooien.

16. Olifunf

Olifunf Runnin on Acid

Leuk Bevonden:
    16
    Ik ga deze zomer naar NY, Boston en Chicago en vanuit daar route 66 helemaal afrijden! USA here i come!

17. mcbbvb

mcbbvb Active Member

Leuk Bevonden:
    113
    Bedankt! En ik zal proberen af en toe een update hier te plaatsen!

Thanks! Maar respect hoef je niet te hebben hoor. Het is gewoon voor mij 'nodig' om mijn leven zo te leiden zoals ik zelf wil en juist acht. Ik heb er natuurlijk wel een beetje over nagedacht en research naar gedaan maar ik heb nog niks concreets geregeld. Ik heb nog geen werk en/of onderdak geregeld en ben ook pas van plan dat te gaan regelen als ik daar ben. Ik ga alleen voor de eerste week een hostel boeken zodat als ik aankon wel een slaapplek heb. In die week probeer ik dan werk en onderdak te gaan regelen en ik hoop dat het in die week lukt en anders moet ik misschien in het begin wat langer in een hostel blijven. Ik twijfel ook nog of ik misschien eerst een drieweekse cursus Spaans daar zal gaan volgen (kost aardig wat geld maar dat is dan met onderdak en die cursus kan me natuurlijk ook nog veel helpen).

18. White Hawk

White Hawk Emotion 98.3

Leuk Bevonden:
    828
    Awesome gozer. :thumbs:

19. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Ik begrijp precies wat je bedoeld nu net weer terug in Nederland na ongeveer 3 jaar rondzwerven. Het is niet dat ik de drang heb om op pad te gaan omdat ik boos ben, of omdat ik de Nederlandse samenleving haat. Ik probeer niet een leegte te ontsnappen, of ben ik opzoek naar een betekenis. Mijn familie en vrienden zijn geweldig, en carriere gewijs ben ik nog jong en zit ik er niet negatief in. Verder zie ik er prima uit (oké gewoon superknap ;)) en ondanks dat me relaties tot nu niet geslaagd zijn heb ik alle vertrouwen in de toekomstige keuzes.

Al met al is me leven geweldig. Alleen wanneer ik kijk op een wereldkaart en zie ik dat kleine stukje Nederland, Europa en de rest van de wereld. Dan denk ik aan de mensen die ik ben tegengekomen, de situaties waarin ik terecht ben gekomen en dan besef ik me dat er nog zoveel meer te ontdekken is. Nieuwe vrienden, verhalen, geuren en beelden wat niet voor te stellen is. Ooit zal ik willen settlen, of ik Nederland of een andere plek mijn thuis noem zal tijd uitmaken. Maar tot die tijd wil ik weer op een avontuur gaan en zien wat me tegemoet komt.

Verder niet in Colombia geweest maar Guatemala voor een korte trip van 3 maanden. Ik raad je inderdaad aan om een maand spaans te studeren, het heeft mij ongelooflijk geholpen en zorgde ervoor dat ik kon praten met lokale mensen en bij de meest lieve mensen via een homestay mocht verblijven.

Laatst bewerkt: 5 apr 2014
  20. mcbbvb

mcbbvb Active Member

Leuk Bevonden:
    113
    Cool man! En thanks voor de tip. Ik ga morgen denk ik ook op zoek naar een goede cursus voor Spaans. Kost wel wat geld en ik kan in die tijd niet echt werken maar het is wel een goede investering voor de toekomst. Waar ben je in die 3 jaar allemaal geweest als ik vragen mag?

Deel Deze Pagina